Według klientki firmy Subway, w kanapce Steak & Cheese z oferty restauracji znajduje się zbyt mało mięsa, niż jest to sugerowane w reklamie. Amerykanka odniosła się do kampanii reklamowej, w której widać sandwicza wypełnionego mięsem praktycznie po brzegi.
W reklamie widać wyraźnie, że mięso stanowi zawartość kanapki do wysokości chleba. W rzeczywistości jednak kanapka składa się głównie z pieczywa. Zdegustowana nieuczciwymi praktykami Subwaya Anna Tollison z nowojorskiej dzielnicy Queens zdecydowała się na pozew.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak informuje agencja Reuters, z jej inicjatywy do sądu federalnego w Brooklynie wpłynął w poniedziałek (28.10) pozew zbiorowy przeciwko sieci Subway. Inicjatorka Anna Tollison wskazuje, że kanapka w reklamie ma ok. 200 proc. mięsa więcej, niż w rzeczywistości.
Zapłaciła ok. 30 zł. Chce odszkodowania
Amerykanka zapłaciła za kanapkę 7,61 USD co stanowi ok. 30,60 zł. Kobieta zaznaczyła w pozwie, że nieuczciwe praktyki firmy Subway są "niepokojące" i mogą wprowadzać klientów w błąd. Tollison uważa, że w dobie inflacji i wysokich cen żywności, takie podejście do reklamy może być niekorzystne z punktu widzenia konsumenta.
Co istotne, Amerykanka domaga się odszkodowania nie tylko dla siebie, ale również dla innych osób, które kupiły kanapki w USA w przeciągu ostatnich trzech lat. Kobieta uważa, że to naruszenie przepisów o ochronie konsumentów. Specjaliści wskazują jednak, że szanse na powodzenie w walce są nikłe.