Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podjął decyzję o zobowiązaniu firmy WEIP do zwrotu niesłusznie pobranych opłat parkingowych. Dotyczy to kierowców, którzy posiadali ważny bilet parkingowy, ale mimo to zostali obciążeni dodatkowymi kosztami. Decyzja UOKiK jest odpowiedzią na liczne skargi kierowców.
Kierowcy zgłaszali, że mimo posiadania ważnego biletu parkingowego, otrzymywali wezwania do zapłaty dodatkowych opłat. Najczęściej dotyczyło to sytuacji, gdy bilet był niewidoczny lub spadł z deski rozdzielczej. UOKiK stwierdził, że firma WEIP stosowała niezgodne z prawem praktyki.
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, podjął decyzję o zwrocie opłat dla kierowców, którzy po 1 stycznia 2020 r. posiadali ważny bilet z numerem rejestracyjnym pojazdu. Zwroty dotyczą także osób, które złożyły reklamację, ale otrzymały odmowę. UOKiK wskazał, że firma WEIP ograniczała sposoby składania reklamacji.
Czytaj także: Przyjeżdżają ze Słowacji. Sypią się mandaty. "Nagminnie"
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Firma WEIP umożliwiała zgłaszanie reklamacji wyłącznie pocztą lub przez formularz internetowy, co jest niezgodne z przepisami. Konsumenci powinni mieć możliwość składania reklamacji również mailowo lub osobiście. Zwroty, które zaproponował WEIP, zakończono w maju 2023 r.
To nie pierwszy przypadek, gdy operatorzy parkingów znaleźli się pod lupą UOKiK. W 2023 r. nałożono karę na firmę APCOA Parking Polska za utrudnianie składania reklamacji. W latach 2020-2023 UOKiK otrzymał setki skarg od kierowców, co pokazuje skalę problemu z opłatami parkingowymi.