Problemy z układem kierowniczym
Do serwisu ma trafić około 1,7 miliona pojazdów, w których stwierdzono trudności z układem kierowniczym – podaje Daily Mail. Problem dotyczy niektórych modeli produkowanych w latach 2022-2025.
Zwiększone tarcie wewnętrzne w mechanizmie przekładni kierowniczej może prowadzić do utrudnionego manewrowania pojazdem, co znacznie podnosi ryzyko wypadku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Modele objęte akcją serwisową
Wśród modeli, które zostaną wycofane do naprawy, znalazły się popularne modele japońskiego producenta, takie jak Civic Type R, Acura Integra oraz CR-V. Według producenta, problem doprowadził do 10 328 roszczeń gwarancyjnych od 2021 roku.
Czytaj także: Barykadował drogę w środku miasta. Tak to się skończyło
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), która rozpoczęła badanie problemu w marcu 2023 roku, ustaliła, że zespół przekładni kierowniczej mógł zostać nieprawidłowo wyprodukowany.
Federalna agencja zintensyfikowała swoje dochodzenie w tej sprawie w listopadzie. Błąd produkcyjny w obudowie przekładni kierowniczej może prowadzić do trudności w sterowaniu pojazdem – informuje Daily Mail.
Bezpłatne naprawy
Honda zobowiązała się do usunięcia usterki bez dodatkowych opłat dla właścicieli pojazdów objętych akcją serwisową. Dealerzy zostaną zobligowani do wymiany sprężyny mechanizmu przekładni, a także do uzupełnienia smaru lub jego ponownej dystrybucji, jeśli zajdzie taka potrzeba. Proces ten ma być przeprowadzony bez dodatkowych kosztów dla klientów marki.
Według raportów, naprawa ma na celu wyeliminowanie nadmiernego tarcia wewnątrz układu, co przywróci pełną sprawność kierowania i poprawi bezpieczeństwo jazdy.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.