Jak Polacy robią zakupy? Te produkty biją u nas rekordy

Każdy kraj charakteryzuje się unikalnymi nawykami zakupowymi. Z raportu popularnej aplikacji Listonic wynika, że Polska wyróżnia się rekordowym udziałem warzyw i owoców w koszykach zakupowych oraz znaczącym udziałem produktów dla dzieci. Jak wypadamy na tle innych krajów?

Porównali Polskę z innymi krajami. Oto co najczęściej kupują Polacy Porównali Polskę z innymi krajami. Oto co najczęściej kupują Polacy
Źródło zdjęć: © Listonic, Pexels

Z analizy przeprowadzonej w dwunastu krajach wynika, że Polska zajmuje czołową pozycję pod względem udziału warzyw i owoców w koszykach zakupowych, osiągając wynik 22,86 proc.

Dla porównania, globalna średnia wynosi 18,57 proc. To oznacza, że Polacy chętniej sięgają po świeże produkty w porównaniu do wielu innych krajów.

Polska również wyróżnia się w kategorii produktów dla dzieci, osiągając udział na poziomie 1,06 proc. Warto zauważyć, że w innych krajach różne kategorie produktów dominują w zakupach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wózki sklepowe bez monety lub żetonu? Oto, jak Polacy wolą robić zakupy

Na przykład, Stany Zjednoczone prowadzą w segmencie słodkich i słonych przekąsek, Norwegia wyróżnia się w kategorii dań gotowych, a Dania jest liderem w sprzedaży pieczywa. Różnice w preferencjach zakupowych mogą świadczyć o zróżnicowanych nawykach żywieniowych i kulturowych w poszczególnych krajach, co może mieć wpływ na lokalne rynki spożywcze oraz strategie marketingowe firm.

Według raportu, Polacy najczęściej robią zakupy w Biedronce. Na drugiej pozycji znajduje się Lidl. Jak podaje Magdalena Garus, PR Manager w firmie Listonic, Lidl w Polsce osiąga lepsze wyniki niż w Niemczech.

Co najczęściej kupują w sklepach Polacy?

Trzy najczęściej dodawane do list zakupów przez Polaków produkty to mleko, jajka i masło. Jak wynika z raportu, wśród analizowanych krajów jedynie w Hiszpanii i Włoszech jajka zajmują pierwszą pozycję, wyprzedzając mleko.

W przypadku owoców, banany cieszą się największą popularnością na całym świecie. W Polsce zajmują one szóstą lokatę, podczas gdy w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych plasują się na czwartym miejscu.

Zgodnie z raportem, Polska zajmuje także wysoką, drugą pozycję w rankingu dzielenia się listami zakupów, osiągając wynik 21,05 proc. Wyższy wskaźnik, wynoszący 21,28 proc., notuje jedynie Dania, gdzie więcej osób udostępnia swoje listy zakupowe innym.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt
Wigilia pracownicza - jak ją zorganizować i ile kosztuje?
Wigilia pracownicza - jak ją zorganizować i ile kosztuje?
Frytkownica ponad 260 zł taniej. Media Expert ogłasza
Frytkownica ponad 260 zł taniej. Media Expert ogłasza
Wyłącznie 6 grudnia w Lidlu. 6 opakowań na osobę
Wyłącznie 6 grudnia w Lidlu. 6 opakowań na osobę