Jak Polacy robią zakupy? Te produkty biją u nas rekordy

Każdy kraj charakteryzuje się unikalnymi nawykami zakupowymi. Z raportu popularnej aplikacji Listonic wynika, że Polska wyróżnia się rekordowym udziałem warzyw i owoców w koszykach zakupowych oraz znaczącym udziałem produktów dla dzieci. Jak wypadamy na tle innych krajów?

Porównali Polskę z innymi krajami. Oto co najczęściej kupują Polacy Porównali Polskę z innymi krajami. Oto co najczęściej kupują Polacy
Źródło zdjęć: © Listonic, Pexels

Z analizy przeprowadzonej w dwunastu krajach wynika, że Polska zajmuje czołową pozycję pod względem udziału warzyw i owoców w koszykach zakupowych, osiągając wynik 22,86 proc.

Dla porównania, globalna średnia wynosi 18,57 proc. To oznacza, że Polacy chętniej sięgają po świeże produkty w porównaniu do wielu innych krajów.

Polska również wyróżnia się w kategorii produktów dla dzieci, osiągając udział na poziomie 1,06 proc. Warto zauważyć, że w innych krajach różne kategorie produktów dominują w zakupach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Wózki sklepowe bez monety lub żetonu? Oto, jak Polacy wolą robić zakupy

Na przykład, Stany Zjednoczone prowadzą w segmencie słodkich i słonych przekąsek, Norwegia wyróżnia się w kategorii dań gotowych, a Dania jest liderem w sprzedaży pieczywa. Różnice w preferencjach zakupowych mogą świadczyć o zróżnicowanych nawykach żywieniowych i kulturowych w poszczególnych krajach, co może mieć wpływ na lokalne rynki spożywcze oraz strategie marketingowe firm.

Według raportu, Polacy najczęściej robią zakupy w Biedronce. Na drugiej pozycji znajduje się Lidl. Jak podaje Magdalena Garus, PR Manager w firmie Listonic, Lidl w Polsce osiąga lepsze wyniki niż w Niemczech.

Co najczęściej kupują w sklepach Polacy?

Trzy najczęściej dodawane do list zakupów przez Polaków produkty to mleko, jajka i masło. Jak wynika z raportu, wśród analizowanych krajów jedynie w Hiszpanii i Włoszech jajka zajmują pierwszą pozycję, wyprzedzając mleko.

W przypadku owoców, banany cieszą się największą popularnością na całym świecie. W Polsce zajmują one szóstą lokatę, podczas gdy w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych plasują się na czwartym miejscu.

Zgodnie z raportem, Polska zajmuje także wysoką, drugą pozycję w rankingu dzielenia się listami zakupów, osiągając wynik 21,05 proc. Wyższy wskaźnik, wynoszący 21,28 proc., notuje jedynie Dania, gdzie więcej osób udostępnia swoje listy zakupowe innym.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk