Z analizy przeprowadzonej w dwunastu krajach wynika, że Polska zajmuje czołową pozycję pod względem udziału warzyw i owoców w koszykach zakupowych, osiągając wynik 22,86 proc.
Dla porównania, globalna średnia wynosi 18,57 proc. To oznacza, że Polacy chętniej sięgają po świeże produkty w porównaniu do wielu innych krajów.
Polska również wyróżnia się w kategorii produktów dla dzieci, osiągając udział na poziomie 1,06 proc. Warto zauważyć, że w innych krajach różne kategorie produktów dominują w zakupach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na przykład, Stany Zjednoczone prowadzą w segmencie słodkich i słonych przekąsek, Norwegia wyróżnia się w kategorii dań gotowych, a Dania jest liderem w sprzedaży pieczywa. Różnice w preferencjach zakupowych mogą świadczyć o zróżnicowanych nawykach żywieniowych i kulturowych w poszczególnych krajach, co może mieć wpływ na lokalne rynki spożywcze oraz strategie marketingowe firm.
Według raportu, Polacy najczęściej robią zakupy w Biedronce. Na drugiej pozycji znajduje się Lidl. Jak podaje Magdalena Garus, PR Manager w firmie Listonic, Lidl w Polsce osiąga lepsze wyniki niż w Niemczech.
Co najczęściej kupują w sklepach Polacy?
Trzy najczęściej dodawane do list zakupów przez Polaków produkty to mleko, jajka i masło. Jak wynika z raportu, wśród analizowanych krajów jedynie w Hiszpanii i Włoszech jajka zajmują pierwszą pozycję, wyprzedzając mleko.
W przypadku owoców, banany cieszą się największą popularnością na całym świecie. W Polsce zajmują one szóstą lokatę, podczas gdy w Kanadzie i Stanach Zjednoczonych plasują się na czwartym miejscu.
Czytaj także: Masz czas do 7 grudnia. Potem grozi ci mandat
Zgodnie z raportem, Polska zajmuje także wysoką, drugą pozycję w rankingu dzielenia się listami zakupów, osiągając wynik 21,05 proc. Wyższy wskaźnik, wynoszący 21,28 proc., notuje jedynie Dania, gdzie więcej osób udostępnia swoje listy zakupowe innym.