Zalando, jedna z czołowych platform e-commerce, wprowadza istotne zmiany w swojej polityce dotyczącej zwrotów towarów. Zgodnie z nowymi zasadami, które weszły w życie 3 lutego, klienci mają jedynie 30 dni na zwrócenie zakupionych produktów, podczas gdy wcześniej mieli na to aż 100 dni.
Celem tej zmiany jest usprawnienie procesu zwrotów, by towar mógł szybciej wrócić do magazynów i ponownie trafić na sprzedaż.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowe zasady zwrotów na Zalando
Zmiany w regulaminie są odpowiedzią na rosnące koszty operacyjne związane z nadmierną liczbą zwrotów. Firma, jak podaje Radio ZET, zdecydowała się na wprowadzenie restrykcji dla osób, które regularnie nadużywały opcji zwrotu towarów. Przykładem może być klientka, której konto zostało zablokowane na 12 miesięcy za częste zwroty.
Zalando zaznacza, że takie restrykcje dotyczą tylko niewielkiej grupy użytkowników. W marcu 2025 roku zablokowano 10 500 kont, głównie w Szwajcarii, co stanowi zaledwie 0,02 proc. wszystkich użytkowników platformy. Firma tłumaczy, że zmiana ta ma na celu obniżenie kosztów operacyjnych oraz zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne.
Nie wszyscy klienci są zadowoleni z nowych zasad. Część użytkowników wyraża niezadowolenie z powodu braku wystarczających informacji na temat maksymalnej liczby zwrotów, które można dokonać bez konsekwencji.
Jedna z klientek zauważyła, że na stronie internetowej powinny pojawić się jasne wytyczne dotyczące dozwolonej liczby zwrotów. Zalando zapowiada, że będzie pracować nad poprawą komunikacji z klientami, aby ci podejmowali bardziej świadome decyzje zakupowe.
Czytaj także: Niepokojący wygląd astronautki NASA. Lekarz zabrał głos