Twitter, znany z niebieskiego ptaka jako swojego logo, przeszedł znaczące zmiany po przejęciu przez Elona Muska. W 2022 r. Musk kupił firmę i zmienił jej nazwę na "X". W 2024 r. ogłoszono przeniesienie siedziby z San Francisco do Austin w Teksasie. Logo zostało zdemontowane i wystawione na sprzedaż.
Aukcja, zorganizowana przez firmę RR Auction, zakończyła się sprzedażą logo za 34,375 dolarów. Chociaż oczekiwano, że cena osiągnie co najmniej 40 tys. dolarów, wynik był nieco niższy. Nowy właściciel nie został ujawniony, ale nabył kawałek historii technologii.
Czytaj także: 2610 zł miesięcznie od maja. Nowy dodatek ZUS
Logo, znane jako "Larry", nawiązuje do legendy koszykówki Larry'ego Birda. Było oficjalnym symbolem Twittera od 2012 do 2023 r. Mimo że Twitter zmienił nazwę i logo, niebieski ptak pozostaje rozpoznawalnym symbolem mediów społecznościowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Logo o wymiarach 3,68 x 2,66 x 0,50 metra i wadze 245 kg wisiało na południowo-wschodniej stronie siedziby Twittera w San Francisco. RR Auction podkreśla, że mimo zmiany marki, symbol ten jest porównywalny z ikonami takimi jak Nike czy Apple.
Czytaj także: Paczki z kosmetykami od Rossmanna. Wystarczy się zapisać
Sprzedaż logo Twittera to nie tylko transakcja finansowa, ale także przypomnienie o wpływie, jaki firma miała na świat mediów społecznościowych. Niebieski ptak, choć już nie używany, pozostaje częścią historii technologii.
Początki Twittera
Historia Twittera zaczyna się w marcu 2006 roku, kiedy to Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone i Evan Williams, wszyscy związani z firmą Odeo, postanowili stworzyć nową platformę społecznościową. Odeo było platformą podcastową, ale po tym, jak Apple uruchomiło swoją funkcję podcastów, firma napotkała poważne trudności na rynku.
To właśnie wtedy zrodził się pomysł na stworzenie Twittera, który miał być prostym narzędziem do dzielenia się krótkimi wiadomościami w czasie rzeczywistym. Pierwszy tweet na Twitterze został opublikowany przez Jacka Dorseya 21 marca 2006 roku.
W kolejnych latach Twitter rozszerzał swoje możliwości. W 2013 roku wprowadzono funkcję Vine, pozwalającą na publikowanie krótkich filmików, które szybko zdobyły popularność. W 2016 roku Twitter zaczął testować i później wprowadził możliwość przesyłania dłuższych tweetów, wprowadzając limit 280 znaków (zamiast wcześniejszych 140).