Młodzi Polacy masowo polują na promocje. Oszczędzanie sposobem na życie

Coraz więcej młodych Polaków zwraca uwagę na promocje podczas codziennych zakupów. Według raportu UCE RESEARCH i Shopfully jedna trzecia osób w wieku 18–25 lat deklaruje, że od 20 proc. do 40 proc. ich koszyka stanowią produkty kupione w obniżonych cenach. Eksperci podkreślają, że rabaty stają się wabikiem dla młodych konsumentów.

Polacy i podatkiPolacy i podatki
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Paweł Kacperek, Stanisław Błachowicz
Tomasz Majta

Z raportu UCE RESEARCH i Shopfully "Młodzi Polacy na zakupach. Edycja IV" wynika, że 32,5 proc. osób w wieku 18–25 lat robi od 20 proc. do 40 proc. codziennych zakupów w promocjach. Najczęściej są to młodzi z dochodami 3000–4999 zł, ze średnim wykształceniem, mieszkający w małych miejscowościach (5–19 tys. mieszkańców).

26,5 proc. ankietowanych kupuje w promocjach 40–60 proc. produktów, co pokazuje, że rabaty stają się dla nich naturalną częścią koszyka. To często studenci lub osoby na początku kariery, które chcą kupować więcej lub produkty lepszej jakości przy ograniczonym budżecie.

Skrajne wartości są rzadziej spotykane: 10,7 proc. ankietowanych deklaruje zakupy w promocjach w 60–80 proc. przypadków, 4,1 proc. – w 80–100 proc., 12,6 proc. kupuje w promocji mniej niż 20 proc. produktów. 13,6 proc. respondentów nie potrafiło określić udziału promocji w swoich zakupach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Szczury we Wrocławiu. "To jest jakaś masakra"

Promocje to realne oszczędności dla młodych

Eksperci podkreślają, że umiarkowany udział promocji (20–40 proc.) odzwierciedla racjonalne gospodarowanie budżetem w grupie o średnich dochodach i specyfikę polskiego rynku, gdzie wiele produktów – żywność, kosmetyki i środki czystości – regularnie trafia na przeceny.

Młodzi konsumenci traktują promocje nie jako dodatkowy bonus, ale wręcz jako naturalny element procesu zakupowego. Dla nich normalne jest, że znacząca część koszyka pochodzi z przecen. Promocje dają im realne oszczędności i możliwość kupienia więcej lub lepiej w tej samej cenie – tłumaczy na łamach portalu Property News Robert Biegaj, współautor badania i członek kadry menedżerskiej w firmie Shopfully.

Promocje pozostają ważnym kryterium wyboru sklepu lub marki, a sieci mogą je wykorzystać do budowania relacji z klientami poprzez aplikacje lojalnościowe, oferty spersonalizowane lub akcje typu "oferta tygodnia".

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Od środy 22 października w Action za grosze. Sprawdź promocje
Od środy 22 października w Action za grosze. Sprawdź promocje
Tylko w środę w Pizza Hut. Druga pizza 1 zł. Jest mały haczyk
Tylko w środę w Pizza Hut. Druga pizza 1 zł. Jest mały haczyk
Żabka rusza z Festiwalem Bagietek. Z aplikacją taniej
Żabka rusza z Festiwalem Bagietek. Z aplikacją taniej
Kody rabatowe w Media Expert. Sprawdź, ile zaoszczędzisz
Kody rabatowe w Media Expert. Sprawdź, ile zaoszczędzisz
Tablet za 2599 zł w Media Markt. Jest też gratis
Tablet za 2599 zł w Media Markt. Jest też gratis
Kupujesz w Lidlu? W środę koniec. Zostały ostatnie godziny
Kupujesz w Lidlu? W środę koniec. Zostały ostatnie godziny
12 sztuk na kartę Biedronki. Już tylko 22 października
12 sztuk na kartę Biedronki. Już tylko 22 października
Dwa przelewy od ZUS w listopadzie. Oto szczegóły
Dwa przelewy od ZUS w listopadzie. Oto szczegóły
Tylko do 23 października. 1+1 za 50 proc. w Drogeriach Natura
Tylko do 23 października. 1+1 za 50 proc. w Drogeriach Natura
Przy zakupie 15 sztuk. Właśnie zaczęło się w Dino
Przy zakupie 15 sztuk. Właśnie zaczęło się w Dino
399 zł za telefon. RTV Euro AGD z nową ofertą
399 zł za telefon. RTV Euro AGD z nową ofertą
Overbooking to problem dla wielu podróżnych. Jak sobie z nim radzić?
Overbooking to problem dla wielu podróżnych. Jak sobie z nim radzić?