Młodzi Polacy masowo polują na promocje. Oszczędzanie sposobem na życie

Coraz więcej młodych Polaków zwraca uwagę na promocje podczas codziennych zakupów. Według raportu UCE RESEARCH i Shopfully jedna trzecia osób w wieku 18–25 lat deklaruje, że od 20 proc. do 40 proc. ich koszyka stanowią produkty kupione w obniżonych cenach. Eksperci podkreślają, że rabaty stają się wabikiem dla młodych konsumentów.

Polacy i podatkiPolacy i podatki
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Paweł Kacperek, Stanisław Błachowicz
Tomasz Majta

Z raportu UCE RESEARCH i Shopfully "Młodzi Polacy na zakupach. Edycja IV" wynika, że 32,5 proc. osób w wieku 18–25 lat robi od 20 proc. do 40 proc. codziennych zakupów w promocjach. Najczęściej są to młodzi z dochodami 3000–4999 zł, ze średnim wykształceniem, mieszkający w małych miejscowościach (5–19 tys. mieszkańców).

26,5 proc. ankietowanych kupuje w promocjach 40–60 proc. produktów, co pokazuje, że rabaty stają się dla nich naturalną częścią koszyka. To często studenci lub osoby na początku kariery, które chcą kupować więcej lub produkty lepszej jakości przy ograniczonym budżecie.

Skrajne wartości są rzadziej spotykane: 10,7 proc. ankietowanych deklaruje zakupy w promocjach w 60–80 proc. przypadków, 4,1 proc. – w 80–100 proc., 12,6 proc. kupuje w promocji mniej niż 20 proc. produktów. 13,6 proc. respondentów nie potrafiło określić udziału promocji w swoich zakupach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Szczury we Wrocławiu. "To jest jakaś masakra"

Promocje to realne oszczędności dla młodych

Eksperci podkreślają, że umiarkowany udział promocji (20–40 proc.) odzwierciedla racjonalne gospodarowanie budżetem w grupie o średnich dochodach i specyfikę polskiego rynku, gdzie wiele produktów – żywność, kosmetyki i środki czystości – regularnie trafia na przeceny.

Młodzi konsumenci traktują promocje nie jako dodatkowy bonus, ale wręcz jako naturalny element procesu zakupowego. Dla nich normalne jest, że znacząca część koszyka pochodzi z przecen. Promocje dają im realne oszczędności i możliwość kupienia więcej lub lepiej w tej samej cenie – tłumaczy na łamach portalu Property News Robert Biegaj, współautor badania i członek kadry menedżerskiej w firmie Shopfully.

Promocje pozostają ważnym kryterium wyboru sklepu lub marki, a sieci mogą je wykorzystać do budowania relacji z klientami poprzez aplikacje lojalnościowe, oferty spersonalizowane lub akcje typu "oferta tygodnia".

Źródło artykułu: o2pl

Wybrane dla Ciebie

Lidl kusi super okazjami. Tylko w sobotę 6 września
Lidl kusi super okazjami. Tylko w sobotę 6 września
Szalone promocje w Biedronce. Tylko w sobotę 6 września
Szalone promocje w Biedronce. Tylko w sobotę 6 września
Lego prezentuje największy zestaw Star Wars w historii. Koszt zwala z nóg
Lego prezentuje największy zestaw Star Wars w historii. Koszt zwala z nóg
Zmiany w 800 plus dla obcokrajowców. Bez pracy nie ma kołaczy
Zmiany w 800 plus dla obcokrajowców. Bez pracy nie ma kołaczy
Wrześniowy koszyk o2. Dino wygrywa z Lidlem i Biedronką. Ile zł taniej?
Wrześniowy koszyk o2. Dino wygrywa z Lidlem i Biedronką. Ile zł taniej?
Jak zgłosić zakończenie budowy i ile to kosztuje?
Jak zgłosić zakończenie budowy i ile to kosztuje?
Promocje w Dino wciąż trwają. Na tym zaoszczędzisz w piątek
Promocje w Dino wciąż trwają. Na tym zaoszczędzisz w piątek
Ziemianka ogrodowa - jaką wybrać i ile kosztuje?
Ziemianka ogrodowa - jaką wybrać i ile kosztuje?
Jak skutecznie znaleźć swoją pierwszą pracę?
Jak skutecznie znaleźć swoją pierwszą pracę?
Promocje w Biedronce na piątek i sobotę. Tanie zakupy i voucher na kolejne
Promocje w Biedronce na piątek i sobotę. Tanie zakupy i voucher na kolejne
Tylko w piątek w Lidlu. Szalona promocja. Aż 70 proc. taniej
Tylko w piątek w Lidlu. Szalona promocja. Aż 70 proc. taniej
Jak uzyskać odszkodowanie za zalanie mieszkania?
Jak uzyskać odszkodowanie za zalanie mieszkania?