Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Anna Wajs-Wiejacka | 

Mniej niż w zeszłym roku. Świąteczne wydatki Polaków

2

Blisko 46 proc. Polaków zamierza wydać na święta mniej niż w ubiegłym roku, wynika z raportu UCE Research i Shopfully. Najwięcej oszczędności planowanych jest na napojach alkoholowych.

Mniej niż w zeszłym roku. Świąteczne wydatki Polaków
Świąteczne zakupy. Polacy zamierzają oszczędzać (Getty Images, Hispanolistic)

Z raportu UCE Research i Shopfully, na który powołuje się Polska Agencja Prasowa, wynika, że 45,8 proc. Polaków planuje zmniejszyć wydatki na wielkanocne zakupy w porównaniu do zeszłego roku. Najwięcej, bo 38,8 proc. ankietowanych, zamierza oszczędzać na napojach alkoholowych.

W badaniu przeprowadzonym przez UCE Research i Shopfully, 34,9 proc. respondentów nie planuje ograniczać wydatków, a 9,8 proc. podejmie decyzję tuż przed zakupami. 9,5 proc. nie jest pewne, jak rozplanować świąteczny budżet.

Robert Biegaj z Shopfully zauważa, że blisko połowa społeczeństwa planuje zmniejszyć wydatki, co świadczy o niepewności konsumentów. - Polacy widzą, że ceny, szczególnie żywności, cały czas rosną — podkreśla Biegaj, cytowany przez PAP.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Poseł PiS skłamał w studiu telewizyjnym. Wszystko pokazało nagranie

Zmiany w preferencjach zakupowych

W zeszłorocznym badaniu 53 proc. osób deklarowało ograniczenie wydatków. - Mimo wszystko sytuacja się poprawiła — ocenia Biegaj, dodając, że w ubiegłym roku Polacy byli zmęczeni zaciskaniem pasa i w święta postanowili sobie pofolgować.

Ankietowani wskazali także inne kategorie, w których planują oszczędności: 38,4 proc. na wszystkie świąteczne sprawunki, 34,1 proc. na ozdoby, 33,6 proc. na artykuły spożywcze, a 27,1 proc. na prezenty.

Wzrost cen i ograniczenia

Biegaj zauważa, że ceny przed świętami mogą jeszcze wzrosnąć. - W marcu i na początku kwietnia produkty w sieciach handlowych znowu wyraźnie zdrożały — mówi ekspert.

Dodatkowo 17,4 proc. badanych planuje ograniczyć wizyty w restauracjach, kawiarniach, kinach czy teatrach. Badanie przeprowadzono na próbie 1008 konsumentów w wieku 18-80 lat w dniach 2-3 kwietnia.

Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Grabarz mówi o zarobkach. "Nie da się wyżyć"
Wielkanocna wojna cenowa w dyskontach? Tego oczekują konsumenci
Gdzie najtaniej zrobić zakupy na Wielkanoc? Analiza cen w sieciach handlowych
Trzymaj gotówkę w domu. Banki apelują
Ryanair ograniczony swoje loty? Linia stawia warunki
Meldunek w Polsce. Brak zgłoszenia grozi karami
Zasiłek pogrzebowy 2025. Zmiany i nowe zasady
Bosacka poszła do 5 marketów. W którym sklepie jest najtaniej?
Rekordowe odszkodowanie dla pacjenta. Najwyższe w historii
"2+1 gratis". Tylko 14 kwietnia. Klienci Lidla się rzucą?
Strefa płatnego parkowania w Poznaniu - jakie obszary obejmuje i ile kosztuje?
Jakie świadczenia można otrzymać z MOPS?
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić