Na etykiecie 500 gramów, na wadze dużo mniej. Aldi się tłumaczy
Klient sklepu Aldi chciał kupić fasolę białą pakowaną w siatkę. Zanim to zrobił, postanowił zważyć produkt i sprawdzić, czy waga zgadza się z deklarowaną na opakowaniu. Zamiast 500 gramów, pomiar wyniósł dużo mniej. Sieć na łamach portalu ePoznan poinformowała o wszczęciu dochodzenia w tej sprawie.
Paczki fasoli miały ważyć pół kilograma. W żadnym z sześciu przypadków tak nie było. Dociekliwy klient pomiarów dokonał w dwóch sklepach — przy ul. Umultowskiej i Obornickiej w Poznaniu. Swoim odkryciem podzielił się z "Faktem".
Deklarowana waga to 500 gramów, natomiast po zważeniu sześciu opakowań [...] przeciętna waga opakowania wahała się w granicach 345 gramów, czyli ponad 30 proc. mniej niż deklarowana — opisywał pan Marcin.
Początkowo brano pod uwagę, że fasola uległa wyschnięciu i dlatego jej masa mogła ulec zmianie. To nie jest jednak możliwe m.in. ze względu na krótki termin, w jakim została wystawiona na półki w Aldi.
Coś takiego w gazetce Biedronki. 1+1 gratis. Ale są haczyki
Trudno tłumaczyć "utratę wagi" wraz z wysychaniem fasoli, ponieważ oferta jest aktualna od 13 października, a zdjęcia wykonano 14 października w godzinach południowych — stwierdził klient.
Wszyscy sprzedawcy są zobowiązywaniu do handlowania produktami, których ciężar jest taki, jak deklarowany na etykietach. Biuro prasowe sieci Aldi w związku ze znaczną niedowagą oferowanej fasoli podjęła działania. Wydano w tej sprawie oświadczenie.
Obecnie trwa analiza przyczyn i weryfikacja procesu produkcyjnego wspólnie z dostawcą produktu, aby ustalić, co mogło spowodować widoczną niezgodność w gramaturze fasoli białej w opakowaniu 500 g — poinformowano na ePoznan.pl.
Waga produktu się nie zgadza? Aldi radzi, co zrobić
Dodano, że o zaistniałej sytuacji został powiadomiony również dostawca. Rozpoczęto wewnętrzne postępowanie mające na celu wyjaśnienie przyczyn. Nieprawidłowości mają zostać naprawione, by uniknąć podobnych przypadków w przyszłości.
Przedstawiciele Aldi podkreślili, że w razie stwierdzenia rozbieżności między rzeczywistą wagą produktu a informacją na etykiecie, klienci powinni zgłaszać takie sytuacje do biura obsługi klienta.