Zarobkom pracowników branży pogrzebowej uważnie przyjrzał się serwis portfelpolaka.pl. Podawano, że pensja grabarza w większości przypadków zawiera się w przedziale od 2600 do 3600 złotych netto miesięcznie.
Najwięcej zarabia się w Warszawie. Na mniejsze wynagrodzenia mogą liczyć grabarze pracujący w mniejszych zakładach.
Kierowcy zatrudniani w zakładach pogrzebowych uzyskiwali od trzech do czterech tysięcy złotych netto miesięcznie. Do zadań takich kierowców należy nie tylko obsługa pogrzebów, ale również transport zmarłego z domu lub szpitala.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Media, reklama, zakupy - Twoja opinia jest dla nas ważna. Wypełnij ankietę i wypowiedz się już dziś.
Stolarz produkujący trumny dostawał od 2600 do nawet 5000 zł netto miesięcznie. Najmniej uzyskiwali zaś pracownicy biurowi zakładów pogrzebowych i żałobnicy (2600-2800 zł netto miesięcznie).
Dużo większe pieniądze przypadały tanatokosmetykom. W 2021 roku dostawali od pięciu do nawet dziewięciu tysięcy złotych netto miesięcznie - w zależności od tego, ile ciał będą mieli przygotować do ceremonii pogrzebowej.
Nawet 12 tys. zł w branży pogrzebowej
Najwięcej zgarniają zaś ci, którzy pracują jako tanatopraktorzy. W 2021 roku podawano, że wynagrodzenie początkującej osoby w tej branży wynosi od sześciu do dziesięciu tysięcy złotych miesięcznie, a wraz ze stażem może wzrosnąć nawet do dwunastu tysięcy złotych!
Warto jednak wiedzieć, że taki pracownik musi być dostępny 24 godziny na dobę. Telefon w środku nocy z zakładu pogrzebowego nie jest dla niego zaskakującą sytuacją – w tym przypadku bardzo liczy się czas wykonywania zabiegów, zwłaszcza jeśli na przykład ciało zostało zdeformowane w wyniku wypadku samochodowego - podawał portfepolaka.pl.
Czytaj także: Rosja ma gazu ziemnego pod dostatkiem, ale Rosjanie już nie. Jednak nadal głosują na Putina
Oczywiście należy mieć na uwadze to, że w zarobki w branży pogrzebowej na pewno wzrosły od czasu raportu. To oznacza, że w tym sektorze można naprawdę solidnie zarobić.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.