Oszuści znów w akcji. Tym razem próbują wykorzystywać brak czujności klientów PKO BP. Wysyłają fałszywe maile o temacie: "Aktywacja potwierdzenia mobilnego - Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług".
Wiadomości wyglądają na autentyczne - w polu nadawcy widnieje adres IPKO <service@ipko[KROPKA]pl>, jednak nie są one wysyłane przez bank. Ich celem jest skłonienie odbiorcy do kliknięcia w link prowadzący do fałszywej strony podszywającej się pod serwis IPKO: hxxps://login-advance[KROPKA]net/IPKO.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kliknięcie w taki link lub otworzenie załącznika może skutkować:
- utratą pieniędzy z konta,
- przejęciem kontroli nad kontem bankowym,
- kradzieżą danych osobowych.
PKO BP przypomina. Oto kluczowe zasady bezpieczeństwa
Bank przypomina o kilku kluczowych zasadach bezpieczeństwa:
- PKO BP nigdy nie wysyła wiadomości z linkami do logowania ani załącznikami.
- Zawsze dokładnie sprawdzaj adres strony, zanim zalogujesz się do serwisu iPKO. Adres musi zaczynać się od https://www.ipko.pl.
- Unikaj klikania w linki reklamowe w wyszukiwarkach, które mogą prowadzić do fałszywych stron podszywających się pod bank.
Jeśli otrzymasz podejrzaną wiadomość, nie klikaj w żadne linki ani nie otwieraj załączników. W razie pytań skontaktuj się z bezpłatną infolinią banku pod numerem 800 302 302.