Pilny komunikat dla klientów PKO BP. Można stracić pieniądze!
Bank PKO BP ostrzega przed kolejną falą ataków cyberprzestępców, którzy podszywają się pod bank, aby wyłudzić dane klientów. Tym razem oszuści wysyłają fałszywe e-maile.
Oszuści znów w akcji. Tym razem próbują wykorzystywać brak czujności klientów PKO BP. Wysyłają fałszywe maile o temacie: "Aktywacja potwierdzenia mobilnego - Działaj teraz, aby kontynuować korzystanie z naszych usług".
Wiadomości wyglądają na autentyczne - w polu nadawcy widnieje adres IPKO <service@ipko[KROPKA]pl>, jednak nie są one wysyłane przez bank. Ich celem jest skłonienie odbiorcy do kliknięcia w link prowadzący do fałszywej strony podszywającej się pod serwis IPKO: hxxps://login-advance[KROPKA]net/IPKO.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jej hity nie są grane przez największe radia. Co na to Honorata Skarbek?
Kliknięcie w taki link lub otworzenie załącznika może skutkować:
- utratą pieniędzy z konta,
- przejęciem kontroli nad kontem bankowym,
- kradzieżą danych osobowych.
PKO BP przypomina. Oto kluczowe zasady bezpieczeństwa
Bank przypomina o kilku kluczowych zasadach bezpieczeństwa:
- PKO BP nigdy nie wysyła wiadomości z linkami do logowania ani załącznikami.
- Zawsze dokładnie sprawdzaj adres strony, zanim zalogujesz się do serwisu iPKO. Adres musi zaczynać się od https://www.ipko.pl.
- Unikaj klikania w linki reklamowe w wyszukiwarkach, które mogą prowadzić do fałszywych stron podszywających się pod bank.
Jeśli otrzymasz podejrzaną wiadomość, nie klikaj w żadne linki ani nie otwieraj załączników. W razie pytań skontaktuj się z bezpłatną infolinią banku pod numerem 800 302 302.