Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Pizzerie tracą na popularności. Po te dania Polacy sięgają chętniej

98

W 2024 r. pizzerie w Polsce odnotowały spadek ruchu o 3,6 proc., podczas gdy lokale z kanapkami i daniami z kurczaka zyskały 4,2 proc. klientów — wynika z raportu Proxi.cloud, cytowanego przez Polską Agencję Prasową.

Pizzerie tracą na popularności. Po te dania Polacy sięgają chętniej
Polacy rzadziej wybierają pizzę. Po te dania sięgają chętniej (Getty Images, Imgorthand)

W 2024 roku pizzerie w Polsce doświadczyły spadku ruchu o 3,6 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W tym samym czasie lokale serwujące kanapki i dania z kurczaka zanotowały wzrost o 4,2 proc. - wynika z raportu Proxi.cloud. Zmiana preferencji konsumentów może być związana z większą różnorodnością oferty i cen w lokalach z kanapkami i daniami z kurczaka.

Mateusz Chołuj z Proxi.cloud zauważył, że inflacja oraz presja na dochód rozporządzalny mogą wpływać na przesunięcie preferencji konsumentów w kierunku bardziej przystępnych cenowo sieci. Choć zmiany w ruchu są niewielkie, mogą wskazywać na zmieniające się nawyki żywieniowe Polaków.

Analiza wykazała również spadek liczby klientów w pizzeriach o 5,6 proc., podczas gdy lokale z kanapkami i daniami z kurczaka zyskały 2,3 proc. nowych klientów. Mateusz Nowak z Proxi.cloud podkreślił, że dynamika zmian liczby unikalnych klientów jest zbliżona do dynamiki ruchu, co sugeruje, że lokale zyskują lub tracą konkretnych klientów bez większych zmian w częstotliwości wizyt.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Poranne pasmo Wirtualnej Polski, wydanie 29.01

Pizzerie z mniejszym zyskiem?

Raport wskazuje, że spadki ruchu i liczby klientów nie muszą oznaczać mniejszych zysków dla pizzerii, ponieważ część sprzedaży mogła być realizowana na wynos. Średniomiesięczna częstotliwość wizyt w pizzeriach wzrosła o 2,5 proc., a w lokalach z kanapkami i daniami z kurczaka o 1,6 proc.

Średni czas trwania wizyty w pizzeriach wzrósł o 1,6 proc., osiągając 22 minuty i 54 sekundy, podczas gdy w lokalach z kanapkami i daniami z kurczaka spadł o 1 proc. do 23 minut i 6 sekund. Chołuj zaznaczył, że czas potrzebny na przyrządzenie i spożycie posiłku pozostał praktycznie niezmieniony, co może świadczyć o przyzwyczajeniu konsumentów.

Raport Proxi.cloud opiera się na danych zebranych z monitoringu zachowań blisko 1,4 mln konsumentów, którzy odwiedzili prawie 1,9 tys. restauracji typu fast food w 2024 roku. Analiza objęła zarówno pizzerie, jak i lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka, takie jak McDonald's, KFC, Burger King, Max Burgers i Subway. Badanie przeprowadzono przy użyciu technologii geofencingu, która pozwala na identyfikację wejść i wyjść z wyznaczonych stref.

Autor: AWWA
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Koniec z produktami premium. Wprowadzono nowe zasady. Tych owoców już nie kupisz
Powstanie nowy "Dar Młodzieży". Ujawniono ogromne kwoty
Rodzina 800 plus. Nowe wnioski i ważne zmiany od lutego
Zasiłek dla bezrobotnych wzrośnie od 1 czerwca. Oto nowe stawki
Szykuje się podwyżka dla Polaków. Dentysta dla wybranych?
Sprawdzili skład tanich pączków z supermarketów. Eksperci ostrzegają!
Przez 5 miesięcy kontrolowali, czym palą mieszkańcy. Posypały się mandaty
Ogromne pieniądze dla policji. MSWIA ujawnia plany
Koniec stycznia na stacjach paliw. Zmiany odczujemy w portfelach
Polski producent zapowiada zwolnienia grupowe. Pracę może stracić 50 osób
Opłaty cmentarne są nielegalne? Jest ruch prokuratury
Stanowisko Polaków jasne. Chcą przejść na emeryturę jak najszybciej
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić