Spojrzała na lody w Lidlu. Sieć przeprasza
Nasza czytelniczka, podczas zakupów w jednym ze sklepów Lidl, znalazła przeterminowane opakowanie lodów. - Ja rozumiem, że już skończył się sezon na lody, ale żeby były ponad miesiąc po terminie i nadal znajdowały się na sklepowej półce, to jednak przesada - mówi w rozmowie z nami pani Karolina. Jak tłumaczy się sieć? Mamy odpowiedź.
Pani Karolina robiła zakupy spożywcze w sklepie sieci Lidl w Jankach pod Warszawą. Obiecała swoim dzieciom, że kupi im lody. Gdy spojrzała na jedno z opakowań popularnych słodyczy bardzo się zdziwiła. - Za każdym razem sprawdzam datę ważności, kilka razy kupiłam przeterminowane produkty, więc mam nauczkę - tłumaczy kobieta.
- Okazało się, że lody (był to wielopak) są po terminie już ponad miesiąc. W miejscu "najlepiej spożyć do" widniała data wrzesień 2024. Ja rozumiem, że już skończył się sezon na lody, ale żeby były ponad miesiąc po terminie i nadal znajdowały się na sklepowej półce, to jednak przesada -powiedziała pani Karolina. Na dowód wysłała nam zdjęcie.
Przeterminowane lody w Lidlu. Sieć przeprasza
W sprawie przeterminowanych lodów napisaliśmy do przedstawicieli sieci Lidl. Sieć tłumaczy, że przyczyną tego "jednostkowego zdarzenia był błąd ludzki".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Maszyna do lodów z Lidla [TEST]
Przyczyną przytoczonego, jednostkowego zdarzenia był błąd ludzki, za co przepraszamy. Zapewniamy, że systemowo kształcimy naszą kadrę w temacie skutecznego zarządzania towarem - wyjąsnia nam Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR Lidl Polska.
Jednocześnie przedstawicielka sieci podkreśla, że Lidl "stawia na wysoką jakość oraz bezpieczeństwo oferowanych artykułów spożywczych". - Zarówno w przypadku produktów markowych, jak i marek własnych, współpracujemy ze sprawdzonymi dostawcami, posiadającymi certyfikaty IFS, BRC oraz HACCP. Certyfikacja ta jest potwierdzeniem spełnienia wysokich standardów bezpieczeństw żywności - dodaje.
Równocześnie regularnie przeprowadzamy audyty wśród naszych dostawców, zwracając uwagę na jakość artykułów, a także zachowanie sterylności i higieny podczas całego procesu produkcji. Dodatkowo zgodnie z wewnętrznymi procedurami, towary przyjmowane do naszych Centrów Dystrybucji są poddawane restrykcyjnej kontroli jakości. Także w naszych sklepach, w przypadku artykułów mrożonych realizujemy szczegółowe wytyczne dotyczące kontroli dat przydatności do spożycia - tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz.
Przedstawicielka sieci przypomina, że we wszystkich sklepach Lidl prowadzona jest akcja przecen pod hasłem "Kupuję, nie marnuję", w ramach której w niższej cenie można kupić artykuły z każdej grupy asortymentowej – np. świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze, owoce i warzywa oraz tzw. suche artykuły (m.in. chleby pakowane, ciasta) o krótkim terminie przydatności lub z uszkodzeniami niewpływającymi na jakość produktu.
Przecena tych artykułów pojawia się przed upływem terminu przydatności do spożycia (lub np. przy uszkodzeniu) i obowiązuje do jego ostatniego dnia. Żywność przeceniana jest na poziomie nawet do 50 proc., zależnie od produktu. Przecenione produkty znajdziemy w miejscu ich standardowej prezentacji lub w specjalnych kącikach oznaczonych jako "Taniej!".