Pani Karolina robiła zakupy spożywcze w sklepie sieci Lidl w Jankach pod Warszawą. Obiecała swoim dzieciom, że kupi im lody. Gdy spojrzała na jedno z opakowań popularnych słodyczy bardzo się zdziwiła. - Za każdym razem sprawdzam datę ważności, kilka razy kupiłam przeterminowane produkty, więc mam nauczkę - tłumaczy kobieta.
- Okazało się, że lody (był to wielopak) są po terminie już ponad miesiąc. W miejscu "najlepiej spożyć do" widniała data wrzesień 2024. Ja rozumiem, że już skończył się sezon na lody, ale żeby były ponad miesiąc po terminie i nadal znajdowały się na sklepowej półce, to jednak przesada -powiedziała pani Karolina. Na dowód wysłała nam zdjęcie.
Przeterminowane lody w Lidlu. Sieć przeprasza
W sprawie przeterminowanych lodów napisaliśmy do przedstawicieli sieci Lidl. Sieć tłumaczy, że przyczyną tego "jednostkowego zdarzenia był błąd ludzki".
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przyczyną przytoczonego, jednostkowego zdarzenia był błąd ludzki, za co przepraszamy. Zapewniamy, że systemowo kształcimy naszą kadrę w temacie skutecznego zarządzania towarem - wyjąsnia nam Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR Lidl Polska.
Jednocześnie przedstawicielka sieci podkreśla, że Lidl "stawia na wysoką jakość oraz bezpieczeństwo oferowanych artykułów spożywczych". - Zarówno w przypadku produktów markowych, jak i marek własnych, współpracujemy ze sprawdzonymi dostawcami, posiadającymi certyfikaty IFS, BRC oraz HACCP. Certyfikacja ta jest potwierdzeniem spełnienia wysokich standardów bezpieczeństw żywności - dodaje.
Równocześnie regularnie przeprowadzamy audyty wśród naszych dostawców, zwracając uwagę na jakość artykułów, a także zachowanie sterylności i higieny podczas całego procesu produkcji. Dodatkowo zgodnie z wewnętrznymi procedurami, towary przyjmowane do naszych Centrów Dystrybucji są poddawane restrykcyjnej kontroli jakości. Także w naszych sklepach, w przypadku artykułów mrożonych realizujemy szczegółowe wytyczne dotyczące kontroli dat przydatności do spożycia - tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz.
Przedstawicielka sieci przypomina, że we wszystkich sklepach Lidl prowadzona jest akcja przecen pod hasłem "Kupuję, nie marnuję", w ramach której w niższej cenie można kupić artykuły z każdej grupy asortymentowej – np. świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze, owoce i warzywa oraz tzw. suche artykuły (m.in. chleby pakowane, ciasta) o krótkim terminie przydatności lub z uszkodzeniami niewpływającymi na jakość produktu.
Przecena tych artykułów pojawia się przed upływem terminu przydatności do spożycia (lub np. przy uszkodzeniu) i obowiązuje do jego ostatniego dnia. Żywność przeceniana jest na poziomie nawet do 50 proc., zależnie od produktu. Przecenione produkty znajdziemy w miejscu ich standardowej prezentacji lub w specjalnych kącikach oznaczonych jako "Taniej!".