Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Mateusz Domański
Mateusz Domański | 
aktualizacja 

Trzeba zapłacić, by wejść do sklepu. Poruszenie wokół pomysłu Aldi

191

Aldi testuje nowy model zakupów w Londynie. Do pilotażowego sklepu "Shop&Go" w dzielnicy Greenwich wejdą tylko klienci, którzy wcześniej wpłacą 10 funtów (około 50 zł) poprzez specjalną aplikację. Pomysł, który w poniedziałek wywołał spore kontrowersje, jest w rzeczywistości nowatorską metodą zapobiegania kradzieżom — donosi "Bild".

Trzeba zapłacić, by wejść do sklepu. Poruszenie wokół pomysłu Aldi
Aldi testuje bezobsługowe sklepy. (Getty Images, 2024 Matt Cardy)

Nowa strategia ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności zakupów w tej pilotażowej placówce. Sklep działa bez kasjerów, nie ma w nim tradycyjnych kas, a cały proces zakupowy jest zautomatyzowany.

Zakupy bez kas i obsługi. Oto jak działa ten sklep Aldi

Od 18 stycznia w "Shop&Go" w Greenwich klienci mogą robić zakupy w zupełnie nowy sposób. Sklep ma powierzchnię około 500 mkw., nowoczesny wystrój i ograniczony asortyment — głównie produkty gotowe do spożycia, napoje, artykuły drogeryjne oraz niektóre świeże towary. Nie ma tam również wózków ani koszyków — klienci wkładają produkty bezpośrednio do swojej torby.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dramatyczne nagranie z 17. Auto zapaliło się po wypadku

System oparty na sztucznej inteligencji (AI) automatycznie rejestruje wybierane produkty. Dzięki kamerom i czujnikom śledzącym ruchy klientów zakupy są naliczane bez potrzeby skanowania kodów kreskowych. Dodatkowo system rozpoznawania twarzy jest wykorzystywany do weryfikacji wieku przy zakupie alkoholu.

"Bild" donosi, że aby wejść do sklepu, klienci muszą pobrać aplikację Aldi, zarejestrować się i dokonać przedpłaty w wysokości 10 funtów. Po dokonaniu płatności otrzymują kod QR, który umożliwia wejście przez bramki.

Wbrew początkowym obawom, nie jest to opłata za samo wejście — kwota ta jest później odliczana od wartości zakupów. Jeśli klient wyda mniej niż 12 euro, reszta zostaje automatycznie zwrócona w ciągu 48 godzin. Jednak niektórzy użytkownicy skarżyli się na problemy z aplikacją i zwrotami, co wywołało frustrację — podkreśla "Bild".

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym Aldi chce sprawdzić, czy bezobsługowe sklepy mogą stać się standardem w przyszłości. Nowy system zwiększa wygodę klientów, redukuje koszty zatrudnienia i zapobiega kradzieżom, ponieważ każda osoba wchodząca do sklepu jest wcześniej zidentyfikowana.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Podwyżki opłat za izby wytrzeźwień. Są nowe stawki
Ponad 6500 zł dodatku dla emerytów. Jest podwyżka świadczenia
Niemcy płacą za to krocie. Polacy mają za darmo
Masło znowu mocno drożeje! Fatalne wieści
Znana sieć planuje zwolnienia w Polsce. Pracę straci 340 pracowników
"Szatańskie myślenie". Proboszcz grzmi ws. giełdy. Ludzie się wściekli
Jeździ tak wielu Polaków. Nawet 30 tysięcy złotych grzywny
Co to jest najem okazjonalny? Kiedy można z niego skorzystać?
Blackout to spore zagrożenie dla gospodarki. Jak się na niego przygotować?
Oto nowe 50 złotych. Gdzie można płacić srebrną monetą?
To już ostatni dzwonek. Pilne wieści dla klientów Dino
Spór o Lidla w Gietrzwałdzie. Planują ogólnopolski bojkot
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić