Nowa strategia ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i efektywności zakupów w tej pilotażowej placówce. Sklep działa bez kasjerów, nie ma w nim tradycyjnych kas, a cały proces zakupowy jest zautomatyzowany.
Zakupy bez kas i obsługi. Oto jak działa ten sklep Aldi
Od 18 stycznia w "Shop&Go" w Greenwich klienci mogą robić zakupy w zupełnie nowy sposób. Sklep ma powierzchnię około 500 mkw., nowoczesny wystrój i ograniczony asortyment — głównie produkty gotowe do spożycia, napoje, artykuły drogeryjne oraz niektóre świeże towary. Nie ma tam również wózków ani koszyków — klienci wkładają produkty bezpośrednio do swojej torby.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
System oparty na sztucznej inteligencji (AI) automatycznie rejestruje wybierane produkty. Dzięki kamerom i czujnikom śledzącym ruchy klientów zakupy są naliczane bez potrzeby skanowania kodów kreskowych. Dodatkowo system rozpoznawania twarzy jest wykorzystywany do weryfikacji wieku przy zakupie alkoholu.
"Bild" donosi, że aby wejść do sklepu, klienci muszą pobrać aplikację Aldi, zarejestrować się i dokonać przedpłaty w wysokości 10 funtów. Po dokonaniu płatności otrzymują kod QR, który umożliwia wejście przez bramki.
Wbrew początkowym obawom, nie jest to opłata za samo wejście — kwota ta jest później odliczana od wartości zakupów. Jeśli klient wyda mniej niż 12 euro, reszta zostaje automatycznie zwrócona w ciągu 48 godzin. Jednak niektórzy użytkownicy skarżyli się na problemy z aplikacją i zwrotami, co wywołało frustrację — podkreśla "Bild".
Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym Aldi chce sprawdzić, czy bezobsługowe sklepy mogą stać się standardem w przyszłości. Nowy system zwiększa wygodę klientów, redukuje koszty zatrudnienia i zapobiega kradzieżom, ponieważ każda osoba wchodząca do sklepu jest wcześniej zidentyfikowana.