Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 
aktualizacja 

UOKiK stawia zarzuty Wizz Air. Ujawniono szczegóły

1

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oskarżył linie lotnicze Wizz Air o naruszanie zbiorowych interesów konsumentów. Według UOKiK, węgierski przewoźnik nie odpowiada na reklamacje bagażowe w ustawowym terminie oraz wprowadza pasażerów w błąd co do swojej odpowiedzialności.

UOKiK stawia zarzuty Wizz Air. Ujawniono szczegóły
UOKiK stawia zarzuty Wizz Air. Ujawniono szczegóły (GETTY, NurPhoto)

Do UOKiK napływają liczne skargi od pasażerów Wizz Air dotyczące problemów z reklamacjami uszkodzonych bagaży - informuje Polska Agencja Prasowa. Konsumenci skarżą się na brak odpowiedzi na zgłoszenia oraz bezskuteczne próby kontaktu z przewoźnikiem w tej sprawie.

W kwestii obsługi reklamacji bagażowych Wizz Air współpracuje z firmą PS. Service z Warszawy. To do niej kierowani są pasażerowie chcący zgłosić uszkodzenie bagażu, konieczność naprawy lub wymiany. Urząd podkreśla jednak, że kontakt z tą firmą jest utrudniony, a przewoźnik nie nadzoruje prawidłowo działań swojego podwykonawcy.

Mimo korzystania z usług PS. Service, to Wizz Air ponosi odpowiedzialność za właściwe rozpatrzenie reklamacji zgodnie z prawem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dzieje się w Łodzi. Świąteczna maszyna ruszyła



Tymczasem podróżni nie otrzymują odpowiedzi w ustawowym terminie 14 dni i nie są informowani o przysługujących im prawach. Dodatkowo, kontakt z PS. Service jest niemożliwy zarówno telefonicznie, jak i mailowo.

Urząd zarzuca również Wizz Air wprowadzanie pasażerów w błąd co do zasad odpowiedzialności za zniszczenie, uszkodzenie lub utratę bagażu. Przewoźnik wyłącza swoją odpowiedzialność w sytuacjach, gdy uzna, że problem wynika ze słabej jakości, wady lub przeładowania bagażu bądź z normalnego zużycia podczas transportu.

Konwencja Montrealska, regulująca odpowiedzialność przewoźników lotniczych, nie przewiduje jednak możliwości odgórnego wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności w takich przypadkach.

UOKiK stawia zarzuty Wizz Air. Co grozi linii lotniczej?

Prezes UOKiK postawił Wizz Air Hungary zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli zostaną one potwierdzone, przewoźnikowi grozi kara do 10 proc. obrotów za każdą z zakwestionowanych praktyk.

Wizz Air to jedna z wiodących tanich linii lotniczych w Europie, która zyskała ogromną popularność dzięki niskim cenom biletów oraz szerokiemu wachlarzowi tras międzynarodowych.

Początkowo firma koncentrowała się na oferowaniu tanich lotów do popularnych destynacji w Europie Centralnej i Wschodniej. Z biegiem lat Wizz Air poszerzył swoją siatkę połączeń o zachodnią Europę, a także o destynacje dalekozasięgowe.

Obecie linia lotnicza obejmuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej. Flota przewoźnika składa się z 213 samolotów Airbus A320 i A321.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Kara za zwroty na Zalando. Musiała zrezygnować z dalszych zakupów
E-doręczenia to system, który ma usprawnić wymianę korespondencji. Jak działa?
Ceny u dentystów rosną. Jest coraz gorzej
Jak wybrać odpowiedni magazyn energii? Przewodnik dla początkujących
Renta po zawale serca. Ponad 200 zł miesięcznie
Czym charakteryzuje się praca zdalna i jakie wyzwania przynosi?
Kontrola w Biedronce. Zamiast kurzych jajek w środku były Kinder Niespodzianki
Pogoda w Lublinie. Prognoza na środę, 2 kwietnia 2025. Przyjemna wiosenna aura
Zarobki Zełenskiego rosną mimo wojny. Ujawnił dochody rodziny
Kryzys jajeczny w USA. Co zrobi Polska?
Podano cenę za dom ze "Złotopolskich". Ilość udogodnień robi wrażenie
Tyle zarabia zastępca kierownika. Słowacka Biedronka szuka ludzi do pracy
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić