Do UOKiK napływają liczne skargi od pasażerów Wizz Air dotyczące problemów z reklamacjami uszkodzonych bagaży - informuje Polska Agencja Prasowa. Konsumenci skarżą się na brak odpowiedzi na zgłoszenia oraz bezskuteczne próby kontaktu z przewoźnikiem w tej sprawie.
W kwestii obsługi reklamacji bagażowych Wizz Air współpracuje z firmą PS. Service z Warszawy. To do niej kierowani są pasażerowie chcący zgłosić uszkodzenie bagażu, konieczność naprawy lub wymiany. Urząd podkreśla jednak, że kontakt z tą firmą jest utrudniony, a przewoźnik nie nadzoruje prawidłowo działań swojego podwykonawcy.
Mimo korzystania z usług PS. Service, to Wizz Air ponosi odpowiedzialność za właściwe rozpatrzenie reklamacji zgodnie z prawem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Tymczasem podróżni nie otrzymują odpowiedzi w ustawowym terminie 14 dni i nie są informowani o przysługujących im prawach. Dodatkowo, kontakt z PS. Service jest niemożliwy zarówno telefonicznie, jak i mailowo.
Urząd zarzuca również Wizz Air wprowadzanie pasażerów w błąd co do zasad odpowiedzialności za zniszczenie, uszkodzenie lub utratę bagażu. Przewoźnik wyłącza swoją odpowiedzialność w sytuacjach, gdy uzna, że problem wynika ze słabej jakości, wady lub przeładowania bagażu bądź z normalnego zużycia podczas transportu.
Konwencja Montrealska, regulująca odpowiedzialność przewoźników lotniczych, nie przewiduje jednak możliwości odgórnego wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności w takich przypadkach.
UOKiK stawia zarzuty Wizz Air. Co grozi linii lotniczej?
Prezes UOKiK postawił Wizz Air Hungary zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Jeśli zostaną one potwierdzone, przewoźnikowi grozi kara do 10 proc. obrotów za każdą z zakwestionowanych praktyk.
Wizz Air to jedna z wiodących tanich linii lotniczych w Europie, która zyskała ogromną popularność dzięki niskim cenom biletów oraz szerokiemu wachlarzowi tras międzynarodowych.
Początkowo firma koncentrowała się na oferowaniu tanich lotów do popularnych destynacji w Europie Centralnej i Wschodniej. Z biegiem lat Wizz Air poszerzył swoją siatkę połączeń o zachodnią Europę, a także o destynacje dalekozasięgowe.
Obecie linia lotnicza obejmuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej. Flota przewoźnika składa się z 213 samolotów Airbus A320 i A321.