Wdrożył AI w firmie. Zwolnił 4 tys. pracowników
Firma Salesforce zastąpiła cztery tys. pracowników działu obsługi klienta agentami AI. Prezes Marc Benioff wcześniej zapewniał, że mimo wprowadzenia nowych technologii, ludzie nie stracą pracy.
Najważniejsze informacje
- Salesforce zwolniło 44 proc. pracowników działu obsługi klienta.
- Marc Benioff wcześniej zapewniał, że AI nie zastąpi ludzi.
- Zmiany zwiększyły wydajność firmy.
Salesforce, amerykański gigant oprogramowania, dokonał znaczącej zmiany w swojej strukturze zatrudnienia. Prezes Marc Benioff ogłosił, że firma zwolniła 4 tys. pracowników działu obsługi klienta, zastępując ich agentami sztucznej inteligencji. Decyzja ta jest częścią strategii zwiększenia wydajności.
Jeszcze miesiąc wcześniej Benioff zapewniał, że wdrożenie AI nie doprowadzi do masowych zwolnień. W wywiadzie dla "Fortune" mówił, że AI będzie wspierać pracowników, a nie ich zastępować. Jednak rzeczywistość okazała się inna, co wywołało kontrowersje.
Wdrożył AI w firmie. Zwolnił 4 tys. pracowników
W podcaście The Logan Bartlett Show Benioff przyznał, że dzięki sztucznej inteligencji firma może szybciej odpowiadać na zapytania klientów. - Ostatnie osiem miesięcy to jeden z najbardziej ekscytujących okresów w mojej karierze. Po prostu potrzebujemy mniej ludzi, zrównoważyłem zatrudnienie - stwierdził .
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sonda o edukacji zdrowotnej dla WP
Decyzja o zwolnieniach budzi pytania o etyczność takich działań. Jerzy Opar, ekspert od sprzedaży, zauważył, że Benioff stworzył produkt, który może być atrakcyjny dla innych firm. - "Przepis na zwolnienie połowy pracowników w obsłudze klienta" - skomentował na LinkedInie. Dodał, że takie działania mogą być postrzegane jako niemoralne.
Zmiany w Salesforce to przykład, jak AI wpływa na rynek pracy. W styczniu firma zatrudniała ponad 76 tys. osób, a zwolnienia stanowią ok. 5 proc. całej załogi. To pokazuje, jak technologia może redefiniować zatrudnienie w dużych korporacjach.