Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Anna Wajs-Wiejacka | 

Wielkanocna wojna cenowa w dyskontach? Tego oczekują konsumenci

1

Ponad połowa Polaków spodziewa się zaostrzenia wojny cenowej między dyskontami przed Wielkanocą, wynika z raportu UCE Research i Shopfully.

Wielkanocna wojna cenowa w dyskontach? Tego oczekują konsumenci
Wojna cenowa dyskontów. Tego oczekują konsumenci (Getty Images, Westend61 / Vira Simon)

Ponad połowa Polaków, dokładnie 53,5 proc., oczekuje intensyfikacji walki cenowej między sieciami dyskontów, takimi jak Biedronka i Lidl, przed nadchodzącą Wielkanocą. To wynik badania przeprowadzonego przez UCE Research i Shopfully.

Wyniki pokazują, że 15,3 proc. respondentów nie potrafiło jednoznacznie określić swoich oczekiwań, a 10 proc. stwierdziło, że temat ich nie interesuje. Jak przypomina Polska Agencja Prasowa, w zeszłym roku podobne oczekiwania miało 55,5 proc. respondentów, co wskazuje na niewielki spadek.

Mimo że konsumenci liczą na atrakcyjne oferty, podchodzą z dystansem do reklam porównawczych stosowanych przez sieci handlowe. Robert Biegaj z Shopfully zauważa, że żywność wciąż drożeje szybciej niż wskaźnik inflacji, co tłumaczy oczekiwania na obniżki cen. Przyczyniły się do tego przede wszystkim "artykuły tłuszczowe", które podrożały o ponad 16 proc. rok do roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Trzaskowski popełnił błąd z debatą? Senator powiedział wprost
W mojej opinii w tym miesiącu dynamika wzrostu cen jeszcze trochę wzrośnie i będzie to dobrze widoczne na sklepowych półkach, szczególnie jeżeli chodzi o żywność - wskazał Robert Biegaj z Shopfully, cytowany przez PAP.

Z raportu wynika, że 21,2 proc. badanych nie spodziewa się ostrej rywalizacji cenowej. Są to głównie osoby z wyższymi dochodami oraz młodzi dorośli, którzy nie robią dużych zakupów rodzinnych. Ich zainteresowanie promocjami jest znikome.

Zmęczenie reklamami

Eksperci zauważają, że konsumenci są zmęczeni częstotliwością reklam porównawczych i sceptycznie podchodzą do zapewnień o niższych cenach.

Klient, który chce kupować tylko mocno przecenione produkty, może szybko zgubić się w szacunkach, gdy promocje często się zmieniają – dodaje Biegaj.

Badanie "Świąteczne wydatki Polaków. Wielkanoc 2025" przeprowadzono na początku kwietnia 2025 r. na próbie 1008 osób w wieku 18-80 lat.

Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Polacy przerażeni decyzjami Trumpa. Są numerem 1 na świecie
Śmiertelny wypadek w Alpach. Nie żyje biznesmen związany z Lego
Polacy otwarci na auta z Chin. Jedna trzecia osób ma jednak obawy
Szykuje się rewolucja. Sztuczna inteligencja zastąpi paragon
Samowola budowlana - co to jest i jakie niesie konsekwencje?
Dodatek za pracę w nocy - ile wynosi i kto może go otrzymać?
Rozdzielność majątkowa to coraz częstsza procedura. Na czym polega?
Lidl rozdaje pieniądze. Nawet 20 tys. zł.
Ursus wraca na rynek. Traktory i drony rolnicze w nowej ofercie
Grabarz mówi o zarobkach. "Nie da się wyżyć"
Gdzie najtaniej zrobić zakupy na Wielkanoc? Analiza cen w sieciach handlowych
Trzymaj gotówkę w domu. Banki apelują
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić