Wielkanocna wojna cenowa w dyskontach? Tego oczekują konsumenci

Ponad połowa Polaków spodziewa się zaostrzenia wojny cenowej między dyskontami przed Wielkanocą, wynika z raportu UCE Research i Shopfully.

Wojna cenowa dyskontów. Tego oczekują konsumenciWojna cenowa dyskontów. Tego oczekują konsumenci
Źródło zdjęć: © Getty Images | Westend61 / Vira Simon
Anna Wajs-Wiejacka

Ponad połowa Polaków, dokładnie 53,5 proc., oczekuje intensyfikacji walki cenowej między sieciami dyskontów, takimi jak Biedronka i Lidl, przed nadchodzącą Wielkanocą. To wynik badania przeprowadzonego przez UCE Research i Shopfully.

Wyniki pokazują, że 15,3 proc. respondentów nie potrafiło jednoznacznie określić swoich oczekiwań, a 10 proc. stwierdziło, że temat ich nie interesuje. Jak przypomina Polska Agencja Prasowa, w zeszłym roku podobne oczekiwania miało 55,5 proc. respondentów, co wskazuje na niewielki spadek.

Mimo że konsumenci liczą na atrakcyjne oferty, podchodzą z dystansem do reklam porównawczych stosowanych przez sieci handlowe. Robert Biegaj z Shopfully zauważa, że żywność wciąż drożeje szybciej niż wskaźnik inflacji, co tłumaczy oczekiwania na obniżki cen. Przyczyniły się do tego przede wszystkim "artykuły tłuszczowe", które podrożały o ponad 16 proc. rok do roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Trzaskowski popełnił błąd z debatą? Senator powiedział wprost

W mojej opinii w tym miesiącu dynamika wzrostu cen jeszcze trochę wzrośnie i będzie to dobrze widoczne na sklepowych półkach, szczególnie jeżeli chodzi o żywność - wskazał Robert Biegaj z Shopfully, cytowany przez PAP.

Z raportu wynika, że 21,2 proc. badanych nie spodziewa się ostrej rywalizacji cenowej. Są to głównie osoby z wyższymi dochodami oraz młodzi dorośli, którzy nie robią dużych zakupów rodzinnych. Ich zainteresowanie promocjami jest znikome.

Zmęczenie reklamami

Eksperci zauważają, że konsumenci są zmęczeni częstotliwością reklam porównawczych i sceptycznie podchodzą do zapewnień o niższych cenach.

Klient, który chce kupować tylko mocno przecenione produkty, może szybko zgubić się w szacunkach, gdy promocje często się zmieniają – dodaje Biegaj.

Badanie "Świąteczne wydatki Polaków. Wielkanoc 2025" przeprowadzono na początku kwietnia 2025 r. na próbie 1008 osób w wieku 18-80 lat.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk