Wielkanocna wojna cenowa w dyskontach? Tego oczekują konsumenci

Ponad połowa Polaków spodziewa się zaostrzenia wojny cenowej między dyskontami przed Wielkanocą, wynika z raportu UCE Research i Shopfully.

Wojna cenowa dyskontów. Tego oczekują konsumenciWojna cenowa dyskontów. Tego oczekują konsumenci
Źródło zdjęć: © Getty Images | Westend61 / Vira Simon
Anna Wajs-Wiejacka

Ponad połowa Polaków, dokładnie 53,5 proc., oczekuje intensyfikacji walki cenowej między sieciami dyskontów, takimi jak Biedronka i Lidl, przed nadchodzącą Wielkanocą. To wynik badania przeprowadzonego przez UCE Research i Shopfully.

Wyniki pokazują, że 15,3 proc. respondentów nie potrafiło jednoznacznie określić swoich oczekiwań, a 10 proc. stwierdziło, że temat ich nie interesuje. Jak przypomina Polska Agencja Prasowa, w zeszłym roku podobne oczekiwania miało 55,5 proc. respondentów, co wskazuje na niewielki spadek.

Mimo że konsumenci liczą na atrakcyjne oferty, podchodzą z dystansem do reklam porównawczych stosowanych przez sieci handlowe. Robert Biegaj z Shopfully zauważa, że żywność wciąż drożeje szybciej niż wskaźnik inflacji, co tłumaczy oczekiwania na obniżki cen. Przyczyniły się do tego przede wszystkim "artykuły tłuszczowe", które podrożały o ponad 16 proc. rok do roku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Trzaskowski popełnił błąd z debatą? Senator powiedział wprost

W mojej opinii w tym miesiącu dynamika wzrostu cen jeszcze trochę wzrośnie i będzie to dobrze widoczne na sklepowych półkach, szczególnie jeżeli chodzi o żywność - wskazał Robert Biegaj z Shopfully, cytowany przez PAP.

Z raportu wynika, że 21,2 proc. badanych nie spodziewa się ostrej rywalizacji cenowej. Są to głównie osoby z wyższymi dochodami oraz młodzi dorośli, którzy nie robią dużych zakupów rodzinnych. Ich zainteresowanie promocjami jest znikome.

Zmęczenie reklamami

Eksperci zauważają, że konsumenci są zmęczeni częstotliwością reklam porównawczych i sceptycznie podchodzą do zapewnień o niższych cenach.

Klient, który chce kupować tylko mocno przecenione produkty, może szybko zgubić się w szacunkach, gdy promocje często się zmieniają – dodaje Biegaj.

Badanie "Świąteczne wydatki Polaków. Wielkanoc 2025" przeprowadzono na początku kwietnia 2025 r. na próbie 1008 osób w wieku 18-80 lat.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Lego prezentuje największy zestaw Star Wars w historii. Koszt zwala z nóg
Lego prezentuje największy zestaw Star Wars w historii. Koszt zwala z nóg
Zmiany w 800 plus dla obcokrajowców. Bez pracy nie ma kołaczy
Zmiany w 800 plus dla obcokrajowców. Bez pracy nie ma kołaczy
Młodzi Polacy masowo polują na promocje. Oszczędzanie sposobem na życie
Młodzi Polacy masowo polują na promocje. Oszczędzanie sposobem na życie
Wrześniowy koszyk o2. Dino wygrywa z Lidlem i Biedronką. Ile zł taniej?
Wrześniowy koszyk o2. Dino wygrywa z Lidlem i Biedronką. Ile zł taniej?
Jak zgłosić zakończenie budowy i ile to kosztuje?
Jak zgłosić zakończenie budowy i ile to kosztuje?
Promocje w Dino wciąż trwają. Na tym zaoszczędzisz w piątek
Promocje w Dino wciąż trwają. Na tym zaoszczędzisz w piątek
Ziemianka ogrodowa - jaką wybrać i ile kosztuje?
Ziemianka ogrodowa - jaką wybrać i ile kosztuje?
Jak skutecznie znaleźć swoją pierwszą pracę?
Jak skutecznie znaleźć swoją pierwszą pracę?
Promocje w Biedronce na piątek i sobotę. Tanie zakupy i voucher na kolejne
Promocje w Biedronce na piątek i sobotę. Tanie zakupy i voucher na kolejne
Tylko w piątek w Lidlu. Szalona promocja. Aż 70 proc. taniej
Tylko w piątek w Lidlu. Szalona promocja. Aż 70 proc. taniej
Jak uzyskać odszkodowanie za zalanie mieszkania?
Jak uzyskać odszkodowanie za zalanie mieszkania?
Jak poradzić sobie, gdy brakuje na ratę kredytu?
Jak poradzić sobie, gdy brakuje na ratę kredytu?