Raport UCE Research i Shopfully ujawnia, że 15,6 proc. Polaków planuje przeznaczyć na wielkanocne zakupy żywnościowe od 200 do 300 zł na osobę. Kolejne 14,4 proc. zamierza wydać między 150 a 200 zł, a 13,1 proc. planuje wydatki powyżej 500 zł. Mniej popularne są wydatki w przedziale 300-400 zł (12 proc.) oraz 400-500 zł (8,8 proc.).
Eksperci zauważają, że Polacy tradycyjnie wydają więcej na Boże Narodzenie niż na Wielkanoc. Robert Biegaj z Shopfully podkreśla, że czteroosobowa rodzina może wydać na świąteczną żywność od 800 do 1200 zł. Wzrost cen żywności, który według GUS wyniósł 6,7 proc. rok do roku, wpływa na te wydatki.
Dane pokazują, że od wielu lat konsumenci wydają więcej pieniędzy na żywność przed Bożym Narodzeniem niż przed Wielkanocą, ponieważ bardziej celebrują zimowe święta. Czteroosobowa rodzina wyda średnio ok. 800-1200 zł na samą żywność, nie licząc np. prezentów na "zajączka" czy alkoholu. Artykuły spożywcze cały czas drożeją i Polacy muszą się do tego dostosować – wskazał Robert Biegaj z Shopfully, cytowany przez Polską Agencję Prasową.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Polacy ograniczają wydatki na święta?
Polacy coraz częściej ograniczają wydatki na święta, co widać szczególnie w przypadku Wielkanocy. Ekspert z Shopfully stwierdził, że "można odnieść wrażenie, że coraz częściej konsumenci lepiej się przygotowują do celebrowania długich weekendów i grillowania niż do świąt wielkanocnych".
Badanie przeprowadzono na początku kwietnia na próbie 1008 dorosłych Polaków w wieku od 18 do 80 lat. Wyniki wskazują, że 13,7 proc. respondentów nie potrafiło określić planowanych wydatków, a 3,5 proc. nie planuje zakupów z powodu wyjazdu.