Za wielkanocne zakupy zapłacimy więcej? Eksperci zabrali głos

Ceny wielkanocnych produktów wzrosną w tym roku o 6-7 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, jak wynika z raportu UCE Research. Eksperci zauważają także spadek liczby promocji w marcu, ale przewidują ich wzrost na dwa tygodnie przed świętami.

Świąteczne zakupy w tym roku droższe?Świąteczne zakupy w tym roku droższe?
Źródło zdjęć: © Getty Images | Sladic
Anna Wajs-Wiejacka

Według raportu UCE Research, ceny artykułów na wielkanocny stół wzrosną w tym roku o 6-7 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. W marcu ceny w sklepach były już wyższe o 6 proc. niż rok wcześniej, a dynamika wzrostu przyspieszyła w porównaniu do lutego.

Eksperci z UCE Research, Hiper-Com Poland i Shopfully zauważyli, że w marcu liczba promocji spadła o blisko 14 proc. Jednak na dwa tygodnie przed Wielkanocą można spodziewać się wzrostu liczby ofert promocyjnych. Robert Biegaj z Shopfully podkreśla, że dynamika wzrostu cen będzie widoczna na sklepowych półkach, zwłaszcza w przypadku żywności.

W mojej opinii w tym miesiącu dynamika wzrostu cen jeszcze trochę wzrośnie i będzie to dobrze widoczne na sklepowych półkach, szczególnie jeżeli chodzi o żywność — powiedział ekspert.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Samoloty zderzyły się w powietrzu we Francji. Świadek wszystko nagrał

Julita Pryzmont z Hiper-Com Poland zauważa, że na rynku trwa wojna cenowa dyskontów, która przed świętami nabierze intensywności. Sieci handlowe będą konkurować cenami i dodatkowymi korzyściami dla klientów, co może prowadzić do dynamicznych zmian cen w kluczowych kategoriach, takich jak artykuły spożywcze i alkohole.

Strategie zakupowe

Eksperci radzą, aby artykuły z dłuższym terminem przydatności kupować już teraz, by uniknąć wyższych cen i braków w asortymencie. Świeże produkty najlepiej nabywać w ostatnich dniach przed świętami, korzystając z krótkoterminowych promocji, o których sieci będą informować w gazetkach, aplikacjach mobilnych i newsletterach.

Robert Biegaj zwraca uwagę, że szczytowy moment walki na ceny może nastąpić na dwa tygodnie przed Wielkanocą. Konsumenci mogą na tym zyskać, jeśli będą świadomi "sztuczek" stosowanych przez sieci.

Jakiś towar może być mocno przeceniony tylko po to, żeby przyciągnąć klientów do sklepów, podczas gdy inne produkty w tej placówce będą objęte wysoką marżą — zaznacza Biegaj.
Wybrane dla Ciebie
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt
Wigilia pracownicza - jak ją zorganizować i ile kosztuje?
Wigilia pracownicza - jak ją zorganizować i ile kosztuje?
Frytkownica ponad 260 zł taniej. Media Expert ogłasza
Frytkownica ponad 260 zł taniej. Media Expert ogłasza
Wyłącznie 6 grudnia w Lidlu. 6 opakowań na osobę
Wyłącznie 6 grudnia w Lidlu. 6 opakowań na osobę