Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Anna Wajs-Wiejacka | 

Za wielkanocne zakupy zapłacimy więcej? Eksperci zabrali głos

3

Ceny wielkanocnych produktów wzrosną w tym roku o 6-7 proc. w porównaniu do ubiegłego roku, jak wynika z raportu UCE Research. Eksperci zauważają także spadek liczby promocji w marcu, ale przewidują ich wzrost na dwa tygodnie przed świętami.

Za wielkanocne zakupy zapłacimy więcej? Eksperci zabrali głos
Świąteczne zakupy w tym roku droższe? (Getty Images, Sladic)

Według raportu UCE Research, ceny artykułów na wielkanocny stół wzrosną w tym roku o 6-7 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. W marcu ceny w sklepach były już wyższe o 6 proc. niż rok wcześniej, a dynamika wzrostu przyspieszyła w porównaniu do lutego.

Eksperci z UCE Research, Hiper-Com Poland i Shopfully zauważyli, że w marcu liczba promocji spadła o blisko 14 proc. Jednak na dwa tygodnie przed Wielkanocą można spodziewać się wzrostu liczby ofert promocyjnych. Robert Biegaj z Shopfully podkreśla, że dynamika wzrostu cen będzie widoczna na sklepowych półkach, zwłaszcza w przypadku żywności.

W mojej opinii w tym miesiącu dynamika wzrostu cen jeszcze trochę wzrośnie i będzie to dobrze widoczne na sklepowych półkach, szczególnie jeżeli chodzi o żywność — powiedział ekspert.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Samoloty zderzyły się w powietrzu we Francji. Świadek wszystko nagrał

Julita Pryzmont z Hiper-Com Poland zauważa, że na rynku trwa wojna cenowa dyskontów, która przed świętami nabierze intensywności. Sieci handlowe będą konkurować cenami i dodatkowymi korzyściami dla klientów, co może prowadzić do dynamicznych zmian cen w kluczowych kategoriach, takich jak artykuły spożywcze i alkohole.

Strategie zakupowe

Eksperci radzą, aby artykuły z dłuższym terminem przydatności kupować już teraz, by uniknąć wyższych cen i braków w asortymencie. Świeże produkty najlepiej nabywać w ostatnich dniach przed świętami, korzystając z krótkoterminowych promocji, o których sieci będą informować w gazetkach, aplikacjach mobilnych i newsletterach.

Robert Biegaj zwraca uwagę, że szczytowy moment walki na ceny może nastąpić na dwa tygodnie przed Wielkanocą. Konsumenci mogą na tym zyskać, jeśli będą świadomi "sztuczek" stosowanych przez sieci.

Jakiś towar może być mocno przeceniony tylko po to, żeby przyciągnąć klientów do sklepów, podczas gdy inne produkty w tej placówce będą objęte wysoką marżą — zaznacza Biegaj.
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Za takie zachowanie w sanatorium grozi kara. Nawet kilkaset złotych
Importują na potęgę z Danii. Polskie prosięta "są mniej atrakcyjne cenowo"
Kolejny kraj mierzy się z brakiem jaj w sklepach. Ich ceny oszalały
Wygrała fortunę. Jedna rozmowa zmieniła wszystko. Brytyjka ujawnia
Sprzedają domy za 1 euro. Lawina zgłoszeń. Wśród chętnych Polacy
Książulo odwiedził jej bar. Musiała go zamknąć. "Narobił nam kłopotów"
Włosy 15-latka za tysiące euro. Interwencja biskupa. Mówi o diable
Zawrotne emerytury górników. Tyle dostaje rekordzista
Z mapy Krakowa znika znana księgarnia. "Nie jest w stanie być miejscem dochodowym"
Niewykorzystany zaległy urlop. Możesz dostać karę
Szambiarz poszukiwany. Ile można zarobić na wywozie nieczystości?
"Awantura o kasę". Ile kosztuje 100g sztabka złota?
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić