Zapłaciła 188 zł za taksówkę na lotnisko w Jasionce. Pokazała paragon

Pani Maja za kurs taksówką z Rzeszowa na lotnisko w Jasionce zapłaciła 188 zł. Kobieta nie kryje oburzenia, dlatego postanowiła nagłośnić sprawę.

.Kobieta zapłaciła 188 zł za taksówkę na lotnisko w Jasionce.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Jak podaje portal Nowiny24, mieszkanka Podkarpacia zamówiła taksówkę z dworca PKP w Rzeszowie na lotnisko w Jasionce 29 grudnia 2024 r. Trasa pokonana najszybszą drogą powinna liczyć ok. 13 km. Kurs, który trwał 24 minuty, kosztował panią Maję aż 188 zł.

Ta kwota znacząco przewyższa standardową opłatę, która według informacji uzyskanej od innej firmy taksówkarskiej powinna wynosić maksymalnie 100 zł - informuje pasażerka w rozmowie z portalem Nowiny24.

Ponadto podczas przejazdu taksówkarz został zatrzymany przez policję za przekroczenie prędkości o 11 km/h, jednak uniknął mandatu. Pasażerka twierdzi, że kierowca zamiast najkrótszej trasy, wybrał dłuższą, co zwiększyło koszt przejazdu. Zamiast 13 km, taksówkarz wybrał trasę, która wyniosła ponad 17 km.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kierowca autobusu wyprzedził na przejściu. Na pasach była piesza

Radomir Stasicki, miejski rzecznik konsumenta w Rzeszowie, uznał zachowanie taksówkarza za niewłaściwe i nieetyczne. Zasugerował, że licznik mógł naliczać opłatę nawet podczas zatrzymania przez policję. Pani Maja może więc złożyć reklamację do firmy taksówkarskiej lub rzecznika praw konsumenta.

- Z przesłanej dokumentacji wynika, że zachowanie taksówkarza jest niewłaściwe i nieetyczne. Kwota, która została wystawiona jest wygórowana, w stosunku do przejechanych kilometrów - stwierdza. - Wygląda na to, że licznik cały czas naliczał, nawet wtedy gdy ten pan wyjaśniał sprawę z policją - zauważa Stasicki w rozmowie z Nowiny24.

To nie pierwszy przypadek wysokich opłat za taksówki w Rzeszowie. W sierpniu 2024 r. seniorka zapłaciła 136 zł za 8 km. W odpowiedzi na takie sytuacje Rada Miasta Rzeszowa wprowadziła maksymalne stawki taryfowe, które obowiązują od września.

Rzecznik konsumenta radzi, by w przypadku niezgodnych opłat, płacić z adnotacją o świadczeniu nienależnym i składać reklamację. Jeśli zostanie odrzucona, można zwrócić się do rzecznika praw konsumenta.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk