Zauważyła, że ma więcej produktów w koszyku. Sklep sam je dodał

Internautka poinformowała, że podczas zakupów w aplikacji Empiku sklep dodał do jej koszyka niechciane produkty. W trakcie korzystania ze sklepu online pojawił się komunikat: "dodaliśmy produkty, które były już wcześniej w koszyku". Empik już odniósł się do tej sytuacji.

Kobieta zauważyła, że ma więcej produktów w koszyku. Sklep sam je dodał  Kobieta zauważyła, że ma więcej produktów w koszyku. Sklep sam je dodał
Źródło zdjęć: © Pixabay

Anna Marek podzieliła się swoim nietypowym doświadczeniem we wpisie na LinkedIn, zwracając szczególną uwagę na powiadomienie, które pojawiło się, gdy weszła do koszyka.

Kiedy robiłam zakupy w aplikacji Empiku, najpierw "wyskoczył" mi ekran z informacją: "Dodaliśmy produkty, które były już wcześniej w koszyku". Jedyny przycisk, który widniał na dole, to "Rozumiem". Czyli "przyjmujesz do wiadomości, że dodaliśmy produkty, które niegdyś były w Twoim koszyku". I tyle, żadnego wyboru - powiedziała w rozmowie z portalem wirtaulnemedia.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przez telefon mogli stracić życie. Nagrania z Łodzi dają do myślenia

Dodała, że na liście były książki, które zamierzała kupić kilka miesięcy wcześniej. - Jedną wrzuciłam sobie do schowka. Inna też tam była, ale została stamtąd usunięta. Więc nie wiem, skąd została "wyciągnięta" z powrotem i włożona do mojego koszyka - dodaje Anna Marek.

Nie, nie rozumiem, dlaczego wrzucacie mi do koszyka rzeczy, których nie chcę. Jeżeli już, to powinny pojawić się dwa przyciski: Tak, chcę/Nie, nie chcę. Mogłyby być odpowiedzią na propozycję. Na przykład, czy nadal jesteś zainteresowany tymi przedmiotami? - napisała Anna Marek.

Kobieta z zawodu jest UX writerką i osobiście uważa, że to przykład tzw. dark pattern, czyli manipulacji stosowanej w celu osiągnięcia konkretnego celu.

Dodali produkty do koszyka. Tak się tłumaczą

Empik wyjaśnia, że za zaistniałą sytuację odpowiedzialny był "błąd techniczny". W przesłanym oświadczeniu biuro prasowe sieci zapewniło, że firma nie dodaje do koszyka produktów, które zostały wcześniej usunięte.

Opisane przez autorkę posta zdarzenie wynikało z błędu technologicznego i zdecydowanie nie jest stosowaną przez nas praktyką. Najprawdopodobniej w tej konkretnej sytuacji synchronizacja koszyka zadziałała niepoprawnie, co niewątpliwe jest błędem technicznym po naszej stronie, nie powinno mieć miejsca i już pracujemy nad jego rozwiązaniem – przekazało portalowi wirtualnemedia.pl biuro prasowe Empiku.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Hebe ogłasza. Do 60 proc. zniżki na wybrane zapachy
Hebe ogłasza. Do 60 proc. zniżki na wybrane zapachy
Prąd na doładowanie to szansa na kontrolowanie zużycia
Prąd na doładowanie to szansa na kontrolowanie zużycia
Tylko do 17 grudnia w Dealz. Nawet 50 proc. taniej
Tylko do 17 grudnia w Dealz. Nawet 50 proc. taniej
Prąd budowlany – co warto wiedzieć o kosztach i procedurach?
Prąd budowlany – co warto wiedzieć o kosztach i procedurach?
To ostatni moment w Dino. Słodycze w niższych cenach
To ostatni moment w Dino. Słodycze w niższych cenach
Długie weekendy w 2026 roku - jak efektywnie zaplanować urlop?
Długie weekendy w 2026 roku - jak efektywnie zaplanować urlop?
Pomysły na prezenty za mniej niż 100 zł. RTV Euro AGD podpowiada
Pomysły na prezenty za mniej niż 100 zł. RTV Euro AGD podpowiada
Media Markt proponuje. Prezenty dla dzieci od 12,99 zł
Media Markt proponuje. Prezenty dla dzieci od 12,99 zł
999 zł za telefon. Promocja Media Expert na święta
999 zł za telefon. Promocja Media Expert na święta
2 opak. na klienta. Lidl podał warunki. To nie żart
2 opak. na klienta. Lidl podał warunki. To nie żart
Biedronka ogłasza. Limit dzienny: 2 sztuki. Do 20 grudnia
Biedronka ogłasza. Limit dzienny: 2 sztuki. Do 20 grudnia
Uber Eats i Biedronka razem. Zakupy z dostawą pod drzwi
Uber Eats i Biedronka razem. Zakupy z dostawą pod drzwi