Zauważyła, że ma więcej produktów w koszyku. Sklep sam je dodał
Internautka poinformowała, że podczas zakupów w aplikacji Empiku sklep dodał do jej koszyka niechciane produkty. W trakcie korzystania ze sklepu online pojawił się komunikat: "dodaliśmy produkty, które były już wcześniej w koszyku". Empik już odniósł się do tej sytuacji.
Anna Marek podzieliła się swoim nietypowym doświadczeniem we wpisie na LinkedIn, zwracając szczególną uwagę na powiadomienie, które pojawiło się, gdy weszła do koszyka.
Kiedy robiłam zakupy w aplikacji Empiku, najpierw "wyskoczył" mi ekran z informacją: "Dodaliśmy produkty, które były już wcześniej w koszyku". Jedyny przycisk, który widniał na dole, to "Rozumiem". Czyli "przyjmujesz do wiadomości, że dodaliśmy produkty, które niegdyś były w Twoim koszyku". I tyle, żadnego wyboru - powiedziała w rozmowie z portalem wirtaulnemedia.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Przez telefon mogli stracić życie. Nagrania z Łodzi dają do myślenia
Dodała, że na liście były książki, które zamierzała kupić kilka miesięcy wcześniej. - Jedną wrzuciłam sobie do schowka. Inna też tam była, ale została stamtąd usunięta. Więc nie wiem, skąd została "wyciągnięta" z powrotem i włożona do mojego koszyka - dodaje Anna Marek.
Nie, nie rozumiem, dlaczego wrzucacie mi do koszyka rzeczy, których nie chcę. Jeżeli już, to powinny pojawić się dwa przyciski: Tak, chcę/Nie, nie chcę. Mogłyby być odpowiedzią na propozycję. Na przykład, czy nadal jesteś zainteresowany tymi przedmiotami? - napisała Anna Marek.
Kobieta z zawodu jest UX writerką i osobiście uważa, że to przykład tzw. dark pattern, czyli manipulacji stosowanej w celu osiągnięcia konkretnego celu.
Dodali produkty do koszyka. Tak się tłumaczą
Empik wyjaśnia, że za zaistniałą sytuację odpowiedzialny był "błąd techniczny". W przesłanym oświadczeniu biuro prasowe sieci zapewniło, że firma nie dodaje do koszyka produktów, które zostały wcześniej usunięte.
Opisane przez autorkę posta zdarzenie wynikało z błędu technologicznego i zdecydowanie nie jest stosowaną przez nas praktyką. Najprawdopodobniej w tej konkretnej sytuacji synchronizacja koszyka zadziałała niepoprawnie, co niewątpliwe jest błędem technicznym po naszej stronie, nie powinno mieć miejsca i już pracujemy nad jego rozwiązaniem – przekazało portalowi wirtualnemedia.pl biuro prasowe Empiku.