Zauważyła, że ma więcej produktów w koszyku. Sklep sam je dodał

Internautka poinformowała, że podczas zakupów w aplikacji Empiku sklep dodał do jej koszyka niechciane produkty. W trakcie korzystania ze sklepu online pojawił się komunikat: "dodaliśmy produkty, które były już wcześniej w koszyku". Empik już odniósł się do tej sytuacji.

Kobieta zauważyła, że ma więcej produktów w koszyku. Sklep sam je dodał  Kobieta zauważyła, że ma więcej produktów w koszyku. Sklep sam je dodał
Źródło zdjęć: © Pixabay

Anna Marek podzieliła się swoim nietypowym doświadczeniem we wpisie na LinkedIn, zwracając szczególną uwagę na powiadomienie, które pojawiło się, gdy weszła do koszyka.

Kiedy robiłam zakupy w aplikacji Empiku, najpierw "wyskoczył" mi ekran z informacją: "Dodaliśmy produkty, które były już wcześniej w koszyku". Jedyny przycisk, który widniał na dole, to "Rozumiem". Czyli "przyjmujesz do wiadomości, że dodaliśmy produkty, które niegdyś były w Twoim koszyku". I tyle, żadnego wyboru - powiedziała w rozmowie z portalem wirtaulnemedia.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Przez telefon mogli stracić życie. Nagrania z Łodzi dają do myślenia

Dodała, że na liście były książki, które zamierzała kupić kilka miesięcy wcześniej. - Jedną wrzuciłam sobie do schowka. Inna też tam była, ale została stamtąd usunięta. Więc nie wiem, skąd została "wyciągnięta" z powrotem i włożona do mojego koszyka - dodaje Anna Marek.

Nie, nie rozumiem, dlaczego wrzucacie mi do koszyka rzeczy, których nie chcę. Jeżeli już, to powinny pojawić się dwa przyciski: Tak, chcę/Nie, nie chcę. Mogłyby być odpowiedzią na propozycję. Na przykład, czy nadal jesteś zainteresowany tymi przedmiotami? - napisała Anna Marek.

Kobieta z zawodu jest UX writerką i osobiście uważa, że to przykład tzw. dark pattern, czyli manipulacji stosowanej w celu osiągnięcia konkretnego celu.

Dodali produkty do koszyka. Tak się tłumaczą

Empik wyjaśnia, że za zaistniałą sytuację odpowiedzialny był "błąd techniczny". W przesłanym oświadczeniu biuro prasowe sieci zapewniło, że firma nie dodaje do koszyka produktów, które zostały wcześniej usunięte.

Opisane przez autorkę posta zdarzenie wynikało z błędu technologicznego i zdecydowanie nie jest stosowaną przez nas praktyką. Najprawdopodobniej w tej konkretnej sytuacji synchronizacja koszyka zadziałała niepoprawnie, co niewątpliwe jest błędem technicznym po naszej stronie, nie powinno mieć miejsca i już pracujemy nad jego rozwiązaniem – przekazało portalowi wirtualnemedia.pl biuro prasowe Empiku.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Ile kosztują ziemniaki w Niemczech? "I to jest cena"
Ile kosztują ziemniaki w Niemczech? "I to jest cena"
Bluzy i legginsy za 15 zł. Jesienna promocja w Pepco
Bluzy i legginsy za 15 zł. Jesienna promocja w Pepco
Parytety płci w firmach. Nadchodzą potężne zmiany
Parytety płci w firmach. Nadchodzą potężne zmiany
1 i 2 listopada nie wszędzie zrobisz zakupy Które sklepy będą otwarte?
1 i 2 listopada nie wszędzie zrobisz zakupy Które sklepy będą otwarte?
Kody rabatowe w RTV EURO AGD. 50 zł za każde wydane 500 zł
Kody rabatowe w RTV EURO AGD. 50 zł za każde wydane 500 zł
Pożyczka w rodzinie może być źródłem kłopotów. Jak się zabezpieczyć?
Pożyczka w rodzinie może być źródłem kłopotów. Jak się zabezpieczyć?
Hit w sklepach Rossmann w promocji 1+1 gratis. Tylko do 2 listopada
Hit w sklepach Rossmann w promocji 1+1 gratis. Tylko do 2 listopada
Biedronka sprzedaje masło za 3,99 zł. Jest limit
Biedronka sprzedaje masło za 3,99 zł. Jest limit
Black weeks w Media Expert. Telewizor tańszy o 500 zł
Black weeks w Media Expert. Telewizor tańszy o 500 zł
Media Markt informuje. Ograniczenia w promocji na produkty Xiaomi
Media Markt informuje. Ograniczenia w promocji na produkty Xiaomi
8 w cenie 4. Tylko przez dwa dni w sklepach Lidl
8 w cenie 4. Tylko przez dwa dni w sklepach Lidl
Hit w Aldi. Dwa opakowania za 99 gorszy
Hit w Aldi. Dwa opakowania za 99 gorszy