Program "Mój Elektryk 2.0" to nowa propozycja Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Jest to kontynuacja i rozwinięcie wcześniejszej edycji programu "Mój Elektryk," mającego na celu wsparcie zakupu pojazdów elektrycznych oraz hybryd typu plug-in w Polsce.
Projekt programu został przekazany do konsultacji. Ich celem jest zebranie opinii od potencjalnych beneficjentów, ekspertów branży motoryzacyjnej i organizacji zajmujących się ochroną środowiska. Omawiane są m.in. szczegóły techniczne programu, kryteria kwalifikacji oraz potencjalne progi finansowania.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na realizację "Mój Elektryk 2.0" przewidziano budżet w wysokości 1,6 miliarda złotych, pochodzący z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Beneficjenci programu mogą otrzymać do 40 000 zł dotacji na zakup lub leasing nowego pojazdu zeroemisyjnego.
"Mój elektryk 2.0". Oto warunki otrzymania dotacji
Projekt zakłada, że będzie można dostać nawet 40 tys. zł dofinansowania:
- podstawowa dotacja: 18 750 zł dla osób fizycznych.
- bonus za zezłomowanie pojazdu spalinowego: dodatkowe 10 000 zł, jeśli wnioskodawca zezłomuje samochód spalinowy, którego był właścicielem przez co najmniej 3 lata (zezłomowanie musi nastąpić po 1 lutego 2020 roku).
- bonus za niski dochód: dodatkowe 11 250 zł dla osób, których roczny dochód nie przekracza 120 000 zł.
Program przewiduje, że maksymalna cena nowego auta elektrycznego nie może przekraczać 225 000 zł brutto