Pobili Lidla i Biedronkę. Sumy na reklamy robią wrażenie

Zarówno Lidl jak i Biedronka nie są na pierwszym miejscu. Instytut Monitorowania Mediów na początku października podał informacje dotyczące sum wydanych w ostatnim roku na reklamy w prasie, radiu i telewizji. Ponownie największe pieniądze wydały sieci handlowe, choć lider może zaskakiwać.

Tyle sieci spożywcze wydały na reklamyTyle sieci spożywcze wydały na reklamy
Źródło zdjęć: © Getty Images | Europa Press 2023

W ostatnich miesiącach niezwykle wiele mówi się o rywalizacji medialnej między dwie największymi sieciami dyskontów w Polsce. Kultowy spór między Lidlem i Biedronką opanował nie tylko banery reklamowe, ale także prasę, radio i telewizję. W związku z tym o obu sieciach marketów mówiło się dużo i często.

Mówiąc o wydatkach reklamowych mamy do czynienia z kwotami, które dla statystycznego Kowalskiego mogą być szokujące - przyznaje w rozmowie z Portalem Spożywczym Paulina Piotrowska, p.o. kierownika działu komunikacji marketingowej w Instytucie Monitorowania Mediów.

Efektem pojawiających się w reklam obu sieci był niezwykle duży w tym roku budżet reklamowy, który dla całej branży handlowej wyniósł prawie 8,5 mld zł. Jednocześnie odpowiednio dla Biedronki i Lidla suma przeznaczona na promocje w mediach wyniosła odpowiednio niemal 600 mln zł oraz ponad 900 mln zł.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Koala przyłapana na stacji w Sydney. Nie dała się złapać strażnikom

Tyle wydano na reklamę w tym roku

Mimo ogromnych sum zarówno jedna jak i druga sieć pozostały daleko w tyle za liderem stawki. Tym okazała się sieć sklepów elektronicznych Media Expert, która na reklamę wydała niemal dwukrotnie więcej, zamykając budżet reklamowy na olbrzymim poziomie prawie 1,4 mld zł.

Obok handlu najwięcej na reklamę wydaje sektor farmaceutyczny – prawie 7,1 mld zł w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Marki, które poniosły w tym obszarze największe koszty, to Nurofen, Ibuprom i NeoMag. Duże budżety na kampanie reklamowe wydaje też branża spożywcza – niemal 4,5 mld zł. Pod względem wydatków przodują tu z kolei Kinder, Winiary oraz Lindt — mówi Paulina Piotrowska.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk