Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Polacy ostrożni w Black Friday. Inflacja wpłynie na decyzje o zakupach

Inflacja oraz sytuacja geopolityczna mogą spowodować, że Polacy ostrożniej podejdą do zakupów podczas tegorocznego Black Friday – ocenia Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Polacy ostrożni w Black Friday. Inflacja wpłynie na decyzje o zakupach
Bez znaczącego wzrostu wydatków w Black Friday (Getty Images, Beata Zawrzel/NurPhoto)

Black Friday, przypadający w tym roku 24 listopada, to tradycyjny dzień wyprzedaży po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W Polsce zyskał popularność od 2015 roku, stając się istotnym wydarzeniem handlowym w okresie przedświątecznym.

W rozmowie z Polską Agencją Prasową Renata Juszkiewicz zauważa, że mimo corocznego zainteresowania tym dniem, nie spodziewa się znaczącego wzrostu sprzedaży. "Z uwagi na inflację oraz sytuację geopolityczną Polacy rozważniej wydają pieniądze, w związku z czym nie spodziewamy się dużej różnicy w sprzedaży podczas tegorocznego Black Friday względem poprzednich lat" – ocenia prezes POHiD.

Konsumenci podczas Black Friday najczęściej poszukują okazji na prezenty świąteczne, zwłaszcza w kategorii elektroniki i sprzętu AGD. Popularnością cieszą się także promocje na odzież, obuwie, kosmetyki oraz produkty codziennego użytku i spożywcze.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Unia bierze się za reklamówki. Mieszkańcy Podlasia o ograniczeniu toreb plastikowych

Black Friday w tym roku bez rekordu

Sklepy przygotowują się do tego wydarzenia, wysyłając specjalne oferty do klientów, dzięki czemu są oni wcześniej poinformowani o atrakcyjnych promocjach. Niektórzy przedsiębiorcy decydują się na przedłużenie wyprzedaży na cały tydzień, organizując tzw. Black Week.

Każdy przedsiębiorca we własnym zakresie decyduje, czy obniża ceny tylko w Black Friday, czy przedłuża tę ofertę na cały tydzień – tzw. Black Week. Wiele zależy od asortymentu sklepu – podsumowuje Juszkiewicz.

Prezes POHiD podkreśla, że choć Black Friday jest jednym z najważniejszych dni handlowych w roku, jego sprzedaż jest porównywalna z okresem tuż przed Wigilią. – "Black Friday przede wszystkim dotyczy produktów non-foodowych, natomiast przed samymi świętami konsumenci nastawieni są już bardziej na zakup produktów spożywczych" – zauważa Juszkiewicz.

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, której prezesem jest Renata Juszkiewicz, to organizacja pracodawców powstała w maju 2000 roku. Członkami POHiD są największe sieci handlowe, które zainwestowały w Polsce 60 mld euro i stworzyły ponad 250 tys. miejsc pracy.

Autor: KARO
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Kryzys jajeczny w USA. Co zrobi Polska?
Podano cenę za dom ze "Złotopolskich". Ilość udogodnień robi wrażenie
Tyle zarabia zastępca kierownika. Słowacka Biedronka szuka ludzi do pracy
Szalona promocja Biedronki. 5 za 5 zł
Minister Domański optymistycznie. Inflacja w Polsce nadal spada
Urlop bezpłatny - kiedy można skorzystać i jakie są konsekwencje?
Fundusz Pracy - czym jest i jakie wsparcie oferuje?
Zadłużenie Polaków. Czynsz i media priorytetem
Wraca program "Czyste Powietrze". Wprowadzono liczne zmiany
Chętnych na e-Doręczenia brakuje. Dane nie pozostawiają złudzeń
Za takie zachowanie w sanatorium grozi kara. Nawet kilkaset złotych
Importują na potęgę z Danii. Polskie prosięta "są mniej atrakcyjne cenowo"
KOMENTARZE WYŁĄCZONE
Sekcja komentarzy coraz częściej staje się celem farm trolli i polem do dezinformacji. Dlatego zdecydowaliśmy się wyłączyć możliwość komentowania pod tym artykułem.
Redakcja o2.pl
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić