Z najnowszego raportu "Doświadczenia e-commerce" przygotowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych, a 59 proc. badanych z usługi dostaw produktów.
Aplikacje do zamawiania jedzenia cieszą się zainteresowaniem 18 proc. respondentów. Z kolei pakiety oprogramowania wybiera 17 proc. ankietowanych, a usługi przejazdów w dużych miastach są używane przez 11 proc. osób.
Czytaj także: Sondaż WOŚP. Tak działalność Owsiaka ocenili Polacy
Wśród Polaków, którzy korzystają z subskrypcji, 38 proc. posiada jeden lub dwa pakiety, a 23 proc. korzysta z wielu usług subskrypcyjnych. Z kolei 8 proc. osób, które nie korzystają z takich rozwiązań, rozważa ich wykupienie w przyszłości, podczas gdy 24 proc. uważa je za zbędne.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Seniorzy najczęściej wybierają usługi dostawy produktów, co potwierdza 74 proc. badanych. Osoby w wieku 40-49 lat chętniej korzystają z aplikacji do zamawiania jedzenia (21 proc.), a trzydziestolatkowie preferują usługi przejazdów (15 proc.).
Co doceniają badani?
Badani doceniają subskrypcje za stałą, przewidywalną opłatę (40 proc.), zniżki i promocje (36 proc.) oraz lepszą cenę (35 proc.). Dodatkowo, 34 proc. ankietowanych ceni brak długoterminowego zobowiązania i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie.
Inne zalety subskrypcji to automatyczny pobór opłaty (23 proc.), brak konieczności podejmowania ciągłych decyzji zakupowych (22 proc.) oraz automatyczny dostęp do nowych treści (22 proc.). Dla 17 proc. respondentów subskrypcje są wygodne, ponieważ eliminują konieczność pamiętania o regularnym nabywaniu produktów.
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Banku w dniach 10-14 listopada 2024 r. Metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) objęto reprezentatywną grupę 1000 dorosłych Polaków robiących zakupy online. Informacje pochodzą z Polskiej Agencji Prasowej.