Polacy pokochali subskrypcje. Raport nie pozostawia złudzeń

Z raportu "Doświadczenia e-commerce" wynika, że aż 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych jako formy subskrypcji. Okazuje się też, że to seniorzy najczęściej korzystają z usług dostaw produktów.

Z raportu wynika, że Polacy pokochali subskrypcjeZ raportu wynika, że Polacy pokochali subskrypcje
Źródło zdjęć: © Getty Images
oprac.  APOL

Z najnowszego raportu "Doświadczenia e-commerce" przygotowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych, a 59 proc. badanych z usługi dostaw produktów.

Aplikacje do zamawiania jedzenia cieszą się zainteresowaniem 18 proc. respondentów. Z kolei pakiety oprogramowania wybiera 17 proc. ankietowanych, a usługi przejazdów w dużych miastach są używane przez 11 proc. osób.

Wśród Polaków, którzy korzystają z subskrypcji, 38 proc. posiada jeden lub dwa pakiety, a 23 proc. korzysta z wielu usług subskrypcyjnych. Z kolei 8 proc. osób, które nie korzystają z takich rozwiązań, rozważa ich wykupienie w przyszłości, podczas gdy 24 proc. uważa je za zbędne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Miliarder mocno zaangażował się w działanie klubu. "Rozmawiamy codziennie"

Seniorzy najczęściej wybierają usługi dostawy produktów, co potwierdza 74 proc. badanych. Osoby w wieku 40-49 lat chętniej korzystają z aplikacji do zamawiania jedzenia (21 proc.), a trzydziestolatkowie preferują usługi przejazdów (15 proc.).

Co doceniają badani?

Badani doceniają subskrypcje za stałą, przewidywalną opłatę (40 proc.), zniżki i promocje (36 proc.) oraz lepszą cenę (35 proc.). Dodatkowo, 34 proc. ankietowanych ceni brak długoterminowego zobowiązania i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie.

Inne zalety subskrypcji to automatyczny pobór opłaty (23 proc.), brak konieczności podejmowania ciągłych decyzji zakupowych (22 proc.) oraz automatyczny dostęp do nowych treści (22 proc.). Dla 17 proc. respondentów subskrypcje są wygodne, ponieważ eliminują konieczność pamiętania o regularnym nabywaniu produktów.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Banku w dniach 10-14 listopada 2024 r. Metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) objęto reprezentatywną grupę 1000 dorosłych Polaków robiących zakupy online. Informacje pochodzą z Polskiej Agencji Prasowej.

Wybrane dla Ciebie

Lego prezentuje największy zestaw Star Wars w historii. Koszt zwala z nóg
Lego prezentuje największy zestaw Star Wars w historii. Koszt zwala z nóg
Zmiany w 800 plus dla obcokrajowców. Bez pracy nie ma kołaczy
Zmiany w 800 plus dla obcokrajowców. Bez pracy nie ma kołaczy
Młodzi Polacy masowo polują na promocje. Oszczędzanie sposobem na życie
Młodzi Polacy masowo polują na promocje. Oszczędzanie sposobem na życie
Wrześniowy koszyk o2. Dino wygrywa z Lidlem i Biedronką. Ile zł taniej?
Wrześniowy koszyk o2. Dino wygrywa z Lidlem i Biedronką. Ile zł taniej?
Jak zgłosić zakończenie budowy i ile to kosztuje?
Jak zgłosić zakończenie budowy i ile to kosztuje?
Promocje w Dino wciąż trwają. Na tym zaoszczędzisz w piątek
Promocje w Dino wciąż trwają. Na tym zaoszczędzisz w piątek
Ziemianka ogrodowa - jaką wybrać i ile kosztuje?
Ziemianka ogrodowa - jaką wybrać i ile kosztuje?
Jak skutecznie znaleźć swoją pierwszą pracę?
Jak skutecznie znaleźć swoją pierwszą pracę?
Promocje w Biedronce na piątek i sobotę. Tanie zakupy i voucher na kolejne
Promocje w Biedronce na piątek i sobotę. Tanie zakupy i voucher na kolejne
Tylko w piątek w Lidlu. Szalona promocja. Aż 70 proc. taniej
Tylko w piątek w Lidlu. Szalona promocja. Aż 70 proc. taniej
Jak uzyskać odszkodowanie za zalanie mieszkania?
Jak uzyskać odszkodowanie za zalanie mieszkania?
Jak poradzić sobie, gdy brakuje na ratę kredytu?
Jak poradzić sobie, gdy brakuje na ratę kredytu?