Polacy pokochali subskrypcje. Raport nie pozostawia złudzeń

Z raportu "Doświadczenia e-commerce" wynika, że aż 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych jako formy subskrypcji. Okazuje się też, że to seniorzy najczęściej korzystają z usług dostaw produktów.

Z raportu wynika, że Polacy pokochali subskrypcjeZ raportu wynika, że Polacy pokochali subskrypcje
Źródło zdjęć: © Getty Images
oprac.  APOL

Z najnowszego raportu "Doświadczenia e-commerce" przygotowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych, a 59 proc. badanych z usługi dostaw produktów.

Aplikacje do zamawiania jedzenia cieszą się zainteresowaniem 18 proc. respondentów. Z kolei pakiety oprogramowania wybiera 17 proc. ankietowanych, a usługi przejazdów w dużych miastach są używane przez 11 proc. osób.

Wśród Polaków, którzy korzystają z subskrypcji, 38 proc. posiada jeden lub dwa pakiety, a 23 proc. korzysta z wielu usług subskrypcyjnych. Z kolei 8 proc. osób, które nie korzystają z takich rozwiązań, rozważa ich wykupienie w przyszłości, podczas gdy 24 proc. uważa je za zbędne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Miliarder mocno zaangażował się w działanie klubu. "Rozmawiamy codziennie"

Seniorzy najczęściej wybierają usługi dostawy produktów, co potwierdza 74 proc. badanych. Osoby w wieku 40-49 lat chętniej korzystają z aplikacji do zamawiania jedzenia (21 proc.), a trzydziestolatkowie preferują usługi przejazdów (15 proc.).

Co doceniają badani?

Badani doceniają subskrypcje za stałą, przewidywalną opłatę (40 proc.), zniżki i promocje (36 proc.) oraz lepszą cenę (35 proc.). Dodatkowo, 34 proc. ankietowanych ceni brak długoterminowego zobowiązania i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie.

Inne zalety subskrypcji to automatyczny pobór opłaty (23 proc.), brak konieczności podejmowania ciągłych decyzji zakupowych (22 proc.) oraz automatyczny dostęp do nowych treści (22 proc.). Dla 17 proc. respondentów subskrypcje są wygodne, ponieważ eliminują konieczność pamiętania o regularnym nabywaniu produktów.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Banku w dniach 10-14 listopada 2024 r. Metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) objęto reprezentatywną grupę 1000 dorosłych Polaków robiących zakupy online. Informacje pochodzą z Polskiej Agencji Prasowej.

Wybrane dla Ciebie
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk
Luksusowy zapach za mniej niż 80 zł? W Rossmannie znajdziesz prawdziwą perełkę na jesień
Luksusowy zapach za mniej niż 80 zł? W Rossmannie znajdziesz prawdziwą perełkę na jesień