Polacy pokochali subskrypcje. Raport nie pozostawia złudzeń

Z raportu "Doświadczenia e-commerce" wynika, że aż 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych jako formy subskrypcji. Okazuje się też, że to seniorzy najczęściej korzystają z usług dostaw produktów.

Z raportu wynika, że Polacy pokochali subskrypcjeZ raportu wynika, że Polacy pokochali subskrypcje
Źródło zdjęć: © Getty Images
oprac.  APOL

Z najnowszego raportu "Doświadczenia e-commerce" przygotowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych, a 59 proc. badanych z usługi dostaw produktów.

Aplikacje do zamawiania jedzenia cieszą się zainteresowaniem 18 proc. respondentów. Z kolei pakiety oprogramowania wybiera 17 proc. ankietowanych, a usługi przejazdów w dużych miastach są używane przez 11 proc. osób.

Wśród Polaków, którzy korzystają z subskrypcji, 38 proc. posiada jeden lub dwa pakiety, a 23 proc. korzysta z wielu usług subskrypcyjnych. Z kolei 8 proc. osób, które nie korzystają z takich rozwiązań, rozważa ich wykupienie w przyszłości, podczas gdy 24 proc. uważa je za zbędne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Miliarder mocno zaangażował się w działanie klubu. "Rozmawiamy codziennie"

Seniorzy najczęściej wybierają usługi dostawy produktów, co potwierdza 74 proc. badanych. Osoby w wieku 40-49 lat chętniej korzystają z aplikacji do zamawiania jedzenia (21 proc.), a trzydziestolatkowie preferują usługi przejazdów (15 proc.).

Co doceniają badani?

Badani doceniają subskrypcje za stałą, przewidywalną opłatę (40 proc.), zniżki i promocje (36 proc.) oraz lepszą cenę (35 proc.). Dodatkowo, 34 proc. ankietowanych ceni brak długoterminowego zobowiązania i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie.

Inne zalety subskrypcji to automatyczny pobór opłaty (23 proc.), brak konieczności podejmowania ciągłych decyzji zakupowych (22 proc.) oraz automatyczny dostęp do nowych treści (22 proc.). Dla 17 proc. respondentów subskrypcje są wygodne, ponieważ eliminują konieczność pamiętania o regularnym nabywaniu produktów.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Banku w dniach 10-14 listopada 2024 r. Metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) objęto reprezentatywną grupę 1000 dorosłych Polaków robiących zakupy online. Informacje pochodzą z Polskiej Agencji Prasowej.

Wybrane dla Ciebie
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt
Wigilia pracownicza - jak ją zorganizować i ile kosztuje?
Wigilia pracownicza - jak ją zorganizować i ile kosztuje?
Frytkownica ponad 260 zł taniej. Media Expert ogłasza
Frytkownica ponad 260 zł taniej. Media Expert ogłasza
Wyłącznie 6 grudnia w Lidlu. 6 opakowań na osobę
Wyłącznie 6 grudnia w Lidlu. 6 opakowań na osobę