Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Polacy pokochali subskrypcje. Raport nie pozostawia złudzeń

1

Z raportu "Doświadczenia e-commerce" wynika, że aż 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych jako formy subskrypcji. Okazuje się też, że to seniorzy najczęściej korzystają z usług dostaw produktów.

Polacy pokochali subskrypcje. Raport nie pozostawia złudzeń
Z raportu wynika, że Polacy pokochali subskrypcje (Getty Images)

Z najnowszego raportu "Doświadczenia e-commerce" przygotowanego przez Santander Consumer Bank wynika, że 86 proc. Polaków korzysta z serwisów streamingowych, a 59 proc. badanych z usługi dostaw produktów.

Aplikacje do zamawiania jedzenia cieszą się zainteresowaniem 18 proc. respondentów. Z kolei pakiety oprogramowania wybiera 17 proc. ankietowanych, a usługi przejazdów w dużych miastach są używane przez 11 proc. osób.

Wśród Polaków, którzy korzystają z subskrypcji, 38 proc. posiada jeden lub dwa pakiety, a 23 proc. korzysta z wielu usług subskrypcyjnych. Z kolei 8 proc. osób, które nie korzystają z takich rozwiązań, rozważa ich wykupienie w przyszłości, podczas gdy 24 proc. uważa je za zbędne.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Miliarder mocno zaangażował się w działanie klubu. "Rozmawiamy codziennie"

Seniorzy najczęściej wybierają usługi dostawy produktów, co potwierdza 74 proc. badanych. Osoby w wieku 40-49 lat chętniej korzystają z aplikacji do zamawiania jedzenia (21 proc.), a trzydziestolatkowie preferują usługi przejazdów (15 proc.).

Co doceniają badani?

Badani doceniają subskrypcje za stałą, przewidywalną opłatę (40 proc.), zniżki i promocje (36 proc.) oraz lepszą cenę (35 proc.). Dodatkowo, 34 proc. ankietowanych ceni brak długoterminowego zobowiązania i możliwość rezygnacji w dowolnym momencie.

Inne zalety subskrypcji to automatyczny pobór opłaty (23 proc.), brak konieczności podejmowania ciągłych decyzji zakupowych (22 proc.) oraz automatyczny dostęp do nowych treści (22 proc.). Dla 17 proc. respondentów subskrypcje są wygodne, ponieważ eliminują konieczność pamiętania o regularnym nabywaniu produktów.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Banku w dniach 10-14 listopada 2024 r. Metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) objęto reprezentatywną grupę 1000 dorosłych Polaków robiących zakupy online. Informacje pochodzą z Polskiej Agencji Prasowej.

Autor: APOL
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Plan odwetu za cła Trumpa. UE uderzy w kluczowy sektor gospodarki USA?
Zakupy 19 kwietnia? Dino ogłasza. "2+2 gratis"
Ubezpieczenie OC to mus dla każdego kierowcy. Dlaczego jest tak ważne?
Umowa deweloperska to klucz do bezpiecznego zakupu mieszkania
Opłaty na autostradzie A1 powróciły - ile zapłacimy za przejazd?
"Każdy robi wszystko". Zapowiadają strajk, narzekają na warunki pracy
Japonia. Kierowca autobusu oszukał pasażerów na 6 euro. Stracił odprawę emerytalną
Cła Trumpa. Tysiące Polaków straci pracę? Ekspert wskazuje branże
Nowy system opłat dla turystów w Wenecji. Kary nawet do 300 euro
Ile zarabiają pracownicy Biedronki i Lidla? Wypłynęły dane
Poszli do Lidla w Polsce i w Niemczech. Te produkty kupimy u nas drożej
Trwa budowa hotelu Gołębiewski w Pobierowie. Mieszkańcy tracą cierpliwość
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić