Według badań UCE Research i Proxi.cloud, 51,2 proc. osób odpowiedzialnych za codzienne zakupy zamierza przed świętami odwiedzić galerie i centra handlowe.
Dla porównania, w ubiegłym roku 48,7 proc. ankietowanych deklarowało przynajmniej jedną wizytę w takich miejscach w okresie przedświątecznym. Autorzy raportu prognozują, że w tym roku ruch w tych obiektach może być nawet nieco większy niż wcześniej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Analizy wskazują, że największa kumulacja wizyt nastąpi na 4–6 dni przed Wigilią, zwłaszcza w weekend 20–22 grudnia. W tym roku zwiększone natężenie ruchu skupi się w ciągu dwóch tygodni poprzedzających święta, co jest efektem dwóch handlowych niedziel przypadających na 15 i 22 grudnia.
W tym roku spodziewamy się, że szczyt przypadnie na sobotę 21 grudnia oraz niedzielę 22 grudnia. Okres bezpośrednio poprzedzający święta sprzyja wzrostowi ruchu ze względu na brak możliwości skorzystania z zakupów online—czas dostawy jest zbyt krótki – zauważa Łukasz Pytlewski z Proxi.cloud.
Dane z poprzedniego roku pokazują, że w trzy tygodnie przed Wigilią ruch w galeriach i centrach handlowych wzrósł średnio o 34 proc. w porównaniu z początkiem listopada. Hipermarkety odnotowały wzrost o 32 proc., dyskonty o 10 proc., a supermarkety o 7 proc.
Najsilniejszy wzrost ruchu przed świętami obserwujemy w galeriach handlowych. Świadczy to o tym, że ich oferty świąteczne, zwłaszcza prezentowe, są lepiej dopasowane do oczekiwań klientów niż te w dużych sieciach handlowych. Przewiduję, że i tym razem ruch w galeriach i hipermarketach wzrośnie dwucyfrowo rok do roku – prognozuje ekspert z Proxi.cloud.
Autorzy raportu zwracają także uwagę na dane z tegorocznego "Black Friday".
Galerie i centra handlowe zanotowały wówczas wzrost ruchu o 8,5 proc. w porównaniu z poprzedzającym piątkiem. Intensywne promocje i ich medialna komunikacja sprawiły, że klienci chętniej odwiedzali te miejsca. Ten wzrost był bez wątpienia zauważalny dla sieci handlowych działających w galeriach – dodaje Pytlewski.
Badanie przeprowadzono w dniach 1–6 grudnia metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie 1277 osób w wieku 18–80 lat, odpowiedzialnych za codzienne zakupy w swoich gospodarstwach domowych. Dodatkowe dane pochodzą z bieżących i archiwalnych analiz firmy Proxi.cloud.
Przeczytaj też: Koniec Starlinka w Europie? UE uruchamia system
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.