W ostatnich latach coraz częściej porusza się temat kolejek w sklepach. Problem ten mimo powstawania nowych kas samoobsługowych wciąż przybiera na sile, często powodując złość i rozgoryczenie kupujących. Nic więc dziwnego, że znacznie chętniej wybieramy sklepy, w których nawet pozornie kolejki wydają się mniejsze.
Widząc problem i zmieniające się przyzwyczajenia konsumenckie Polaków, zespół portalu webankieta.pl postanowił przeanalizować, w jakich sklepach robi się zakupy najszybciej. W tym celu przeanalizowano najważniejsze sklepy w Polsce, gdzie za pomocą skali od -1 do 1 oceniano szybkość obsługi w znanych marketach.
Głosy wielu ankieterów zsumowano, czego efektem jest powstanie rankingu sklepów z najdłuższymi kolejkami w kraju. Jak się okazuje, najlepiej Polacy oceniają kolejki w sklepach sieci Aldi, które po zsumowaniu uzyskały wynik 0,12 punktów. Na drugim miejscu uplasowała się francuska sieć E.Leclerc z wynikiem 0,04 pkt. Podium zamyka Lidl, który nie zdołał osiągnąć wyniku dodatniego, gromadząc -0,23 pkt.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W tym sklepie czekamy najdłużej w kolejkach
Niestety ankieterzy negatywnie ocenili niemal wszystkie sklepy w Polsce. Wyniki słabsze od Lidla uzyskały m.in. Carrefour -0,28 pkt., Dino -0,55 pkt., Stokrotka -0,56 pkt oraz Polomarket -0,57 pkt. Mimo to niechlubny tytuł sklepu, w którym na obsługę musimy czekać najdłużej, zyskała sieć Biedronka z wynikiem 0,73 punktów na minusie. To właśnie tam w kolejce będziemy mogli czekać nawet kilkanaście minut.
ALDI Polska i E. Leclerc ponownie znalazły się na szczycie, co wskazuje na efektywne zarządzanie ruchem i organizację przestrzeni przy kasach. Z kolei Biedronka i Dino Polska S.A., mimo swojej popularności, znalazły się niżej, co może wskazywać na to, że szybki rozwój i duża liczba klientów mogą mieć wpływ na te aspekty obsługi – podsumowała wyniki w rozmowie z portalem g.pl Urszula Kamburov-Niepewna, pracująca jako Marketing Team Leader w portalu Webankieta.pl.