Po świętach handlowcy przygotowują się do dużych przecen, które mogą sięgać nawet 80 proc. Jak donosi "Rzeczpospolita" w piątkowym wydaniu, sklepy już rozpoczęły kampanie reklamowe, aby przyciągnąć klientów. Lidl oferuje obniżki do 70 proc. na towary przemysłowe, a Castorama kusi hasłem "nawet 80-proc. obniżek".
Polacy oszczędzają na świętach
Według badań UCE Research i Grupy Offerista, przed świętami 49,4 proc. Polaków planowało oszczędzać na wydatkach świątecznych bardziej niż w poprzednim roku, podczas gdy 39,6 proc. miało odmienne zdanie. Tymczasem rok temu o oszczędzaniu mówiło 73,2 proc., a wydawać więcej planowało 18 proc.
W związku z tym, że po świętach sklepy świecą pustkami, branża handlowa zastanawia się, jak przyciągnąć klienta. "Rzeczpospolita" podkreśla, że sklepy liczą na zwiększenie sprzedaży dzięki atrakcyjnym ofertom poświątecznym.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego cytowany przez "Rzeczpospolitą", zauważa, że Polacy wciąż zwracają uwagę na ceny, co sprawia, że posezonowe obniżki są dla nich atrakcyjne.
Polacy widzą, że inflacja znowu idzie w górę. To wyraźnie mniejszy wskaźnik niż rok temu, ale mimo wszystko wciąż czuć ducha oszczędności - podkreśla Robert Biegaj z Grupy Offerista.
Mniejszy ruch w galeriach handlowych
W 2024 r. zmniejszył się ruch w galeriach handlowych, a eksperci wskazują, że powodem jest spowolnienie gospodarcze, a także zmiany w przyzwyczajeniach zakupowych - Polacy coraz chętniej robią zakupy online.
Niedawno media informowały o fatalnych danych na temat sprzedaży we wrześniu. Okazało się, że Polacy kupują mniej ubrań, butów, ale też mebli czy pralek. Zdaniem ekspertów, zainteresowanie polskich konsumentów przesuwa się z towarów na usługi.