Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...

Wyprzedaże poświąteczne ruszyły! "Nawet 80-proc. obniżek"

2

Tuż po świętach Bożego Narodzenia w wielu sklepach ruszają zimowe wyprzedaże. Sklepy walczą o klienta i liczą, że skuszą go atrakcyjnymi przecenami. Jak informuje "Rzeczpospolita", mogą one wynieść nawet 80 procent!

Wyprzedaże poświąteczne ruszyły! "Nawet 80-proc. obniżek"
Branża handlowa próbuje przyciągnąć klientów (Getty Images, Nodar Chernishev)

Po świętach handlowcy przygotowują się do dużych przecen, które mogą sięgać nawet 80 proc. Jak donosi "Rzeczpospolita" w piątkowym wydaniu, sklepy już rozpoczęły kampanie reklamowe, aby przyciągnąć klientów. Lidl oferuje obniżki do 70 proc. na towary przemysłowe, a Castorama kusi hasłem "nawet 80-proc. obniżek".

Polacy oszczędzają na świętach

Według badań UCE Research i Grupy Offerista, przed świętami 49,4 proc. Polaków planowało oszczędzać na wydatkach świątecznych bardziej niż w poprzednim roku, podczas gdy 39,6 proc. miało odmienne zdanie. Tymczasem rok temu o oszczędzaniu mówiło 73,2 proc., a wydawać więcej planowało 18 proc.

W związku z tym, że po świętach sklepy świecą pustkami, branża handlowa zastanawia się, jak przyciągnąć klienta. "Rzeczpospolita" podkreśla, że sklepy liczą na zwiększenie sprzedaży dzięki atrakcyjnym ofertom poświątecznym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: To straszy Polaków na zakupach. "Niech mi pan nawet nic nie mówi"

Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego cytowany przez "Rzeczpospolitą", zauważa, że Polacy wciąż zwracają uwagę na ceny, co sprawia, że posezonowe obniżki są dla nich atrakcyjne.

Polacy widzą, że inflacja znowu idzie w górę. To wyraźnie mniejszy wskaźnik niż rok temu, ale mimo wszystko wciąż czuć ducha oszczędności - podkreśla Robert Biegaj z Grupy Offerista.

Mniejszy ruch w galeriach handlowych

W 2024 r. zmniejszył się ruch w galeriach handlowych, a eksperci wskazują, że powodem jest spowolnienie gospodarcze, a także zmiany w przyzwyczajeniach zakupowych - Polacy coraz chętniej robią zakupy online.

Niedawno media informowały o fatalnych danych na temat sprzedaży we wrześniu. Okazało się, że Polacy kupują mniej ubrań, butów, ale też mebli czy pralek. Zdaniem ekspertów, zainteresowanie polskich konsumentów przesuwa się z towarów na usługi.

Autor: APOL
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Kara za zwroty na Zalando. Musiała zrezygnować z dalszych zakupów
E-doręczenia to system, który ma usprawnić wymianę korespondencji. Jak działa?
Ceny u dentystów rosną. Jest coraz gorzej
Jak wybrać odpowiedni magazyn energii? Przewodnik dla początkujących
Renta po zawale serca. Ponad 200 zł miesięcznie
Czym charakteryzuje się praca zdalna i jakie wyzwania przynosi?
Kontrola w Biedronce. Zamiast kurzych jajek w środku były Kinder Niespodzianki
Pogoda w Lublinie. Prognoza na środę, 2 kwietnia 2025. Przyjemna wiosenna aura
Zarobki Zełenskiego rosną mimo wojny. Ujawnił dochody rodziny
Kryzys jajeczny w USA. Co zrobi Polska?
Podano cenę za dom ze "Złotopolskich". Ilość udogodnień robi wrażenie
Tyle zarabia zastępca kierownika. Słowacka Biedronka szuka ludzi do pracy
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić