Wyprzedaże poświąteczne ruszyły! "Nawet 80-proc. obniżek"

Tuż po świętach Bożego Narodzenia w wielu sklepach ruszają zimowe wyprzedaże. Sklepy walczą o klienta i liczą, że skuszą go atrakcyjnymi przecenami. Jak informuje "Rzeczpospolita", mogą one wynieść nawet 80 procent!

Branża handlowa próbuje przyciągnąć klientówBranża handlowa próbuje przyciągnąć klientów
Źródło zdjęć: © Getty Images | Nodar Chernishev
oprac.  APOL

Po świętach handlowcy przygotowują się do dużych przecen, które mogą sięgać nawet 80 proc. Jak donosi "Rzeczpospolita" w piątkowym wydaniu, sklepy już rozpoczęły kampanie reklamowe, aby przyciągnąć klientów. Lidl oferuje obniżki do 70 proc. na towary przemysłowe, a Castorama kusi hasłem "nawet 80-proc. obniżek".

Polacy oszczędzają na świętach

Według badań UCE Research i Grupy Offerista, przed świętami 49,4 proc. Polaków planowało oszczędzać na wydatkach świątecznych bardziej niż w poprzednim roku, podczas gdy 39,6 proc. miało odmienne zdanie. Tymczasem rok temu o oszczędzaniu mówiło 73,2 proc., a wydawać więcej planowało 18 proc.

W związku z tym, że po świętach sklepy świecą pustkami, branża handlowa zastanawia się, jak przyciągnąć klienta. "Rzeczpospolita" podkreśla, że sklepy liczą na zwiększenie sprzedaży dzięki atrakcyjnym ofertom poświątecznym.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

To straszy Polaków na zakupach. "Niech mi pan nawet nic nie mówi"

Andrzej Faliński, prezes Forum Dialogu Gospodarczego cytowany przez "Rzeczpospolitą", zauważa, że Polacy wciąż zwracają uwagę na ceny, co sprawia, że posezonowe obniżki są dla nich atrakcyjne.

Polacy widzą, że inflacja znowu idzie w górę. To wyraźnie mniejszy wskaźnik niż rok temu, ale mimo wszystko wciąż czuć ducha oszczędności - podkreśla Robert Biegaj z Grupy Offerista.

Mniejszy ruch w galeriach handlowych

W 2024 r. zmniejszył się ruch w galeriach handlowych, a eksperci wskazują, że powodem jest spowolnienie gospodarcze, a także zmiany w przyzwyczajeniach zakupowych - Polacy coraz chętniej robią zakupy online.

Niedawno media informowały o fatalnych danych na temat sprzedaży we wrześniu. Okazało się, że Polacy kupują mniej ubrań, butów, ale też mebli czy pralek. Zdaniem ekspertów, zainteresowanie polskich konsumentów przesuwa się z towarów na usługi.

Wybrane dla Ciebie
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk