Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
oprac. Anna Wajs-Wiejacka | 
aktualizacja 

Tego nie znajdziemy już w popularnym sklepie. Zapadła decyzja

4

Pepco, popularna sieć sklepów, ogłosiła decyzję o wycofaniu się z segmentu FMCG, koncentrując się na rozwoju marki w Europie Środkowo-Wschodniej.

Tego nie znajdziemy już w popularnym sklepie. Zapadła decyzja
Pepco rezygnuje z części asortymentu (Getty Images, Jakub Porzycki)

Pepco, znane z szerokiej oferty produktów w niskich cenach, postanowiło zrezygnować ze sprzedaży dóbr szybkozbywalnych (FMCG). Decyzję tę ogłosił prezes Stephan Borchert w rozmowie z PAP Biznes. Firma planuje skoncentrować się na rozwoju marki Pepco, planując otwarcie od 500 do 600 nowych sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej do końca roku fiskalnego 2027.

Decyzja o wycofaniu się z segmentu FMCG wynika z niezadowalających wyników finansowych. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, zarząd Pepco nie jest usatysfakcjonowany wysokością marży generowanej przez ten segment. Dodatkowo, koszty związane z logistyką i magazynowaniem okazały się zbyt wysokie.

Kolejnym czynnikiem wpływającym na decyzję podjętą przez zarząd sieci była zmiana preferencji klientów. Zauważono, że konsumenci coraz częściej wybierają produkty o wyższej jakości i dłuższej trwałości, zamiast koncentrować się na codziennych, tanich zakupów. W odpowiedzi na te zmiany Pepco zamierza skupić się na asortymencie, który przyniesie większe zyski.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: "Putin chce zamordować Zełenskiego". Biernacki wymienia też inne cele

Sieć planuje ekspansje

W ramach nowej strategii Pepco planuje znacząco zwiększyć swoją obecność w Europie Środkowo-Wschodniej. Prezes Borchert w rozmowie z Reutersem podkreślił, że firma jest zainteresowana dalszym rozwojem i otwarciem nawet tysiąca nowych placówek w regionie. W skład grupy Pepco wchodzi również sieć sklepów Poundland, co może dodatkowo wspierać planowaną ekspansję sieci.

Jak wskazuje "Fakt", decyzja o rezygnacji z FMCG i skoncentrowaniu się na rozwoju marki Pepco jest odpowiedzią na zmieniające się warunki rynkowe i oczekiwania klientów. Firma liczy, że nowa strategia przyniesie oczekiwane korzyści finansowe i umocni jej pozycję na rynku.

Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Rząd planuje bon senioralny. Takie warunki trzeba spełnić, aby go dostać
Polacy otrzymają duże podwyżki. Stawki sięgną ponad 100 zł za godzinę pracy
Prawda o zarobkach lekarzy. Niektórzy miesięcznie mają 300 tys. zł
Szczęśliwy Dzień Kobiet. W Lotto Plus padła milionowa wygrana
Przycisk "bułka" w parkomatach. Mało kto wie, że uprawnia do darmowego postoju
Ta cyfra najczęściej pada w losowaniu Lotto. Już od pięciu lat!
"Jak z horroru". Turystka przestrzega przed wypoczynkiem w polskim hotelu
Głosowali na Trumpa. Krytykują zwolnienia. "Biorą piłę łańcuchową"
Od siedmiu tygodni akcje Tesli spadają. Wszystko przez Muska
Ponad 18 proc. bezrobocia. "Tu nigdy nie było przemysłu"
Przydomowa oczyszczalnia ścieków to ekologiczne rozwiązanie dla Twojego domu
Czym jest pojazd zabytkowy? To nie tylko prawo, ale i szereg obowiązków
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić