Lidl Polska w informacji prasowej spostrzega, że "osoby w spektrum autyzmu (ASD) często doświadczają nadwrażliwości sensorycznej, przez co codzienne czynności, takie jak zakupy, mogą być dla nich wyzwaniem".
Dla takich osób przytłaczające bywają m.in. głośna muzyka, intensywne światło czy duży ruch w sklepie.
Właśnie dlatego w ramach "Cichych godzin" Lidl Polska wprowadził szereg udogodnień, takich jak: wyciszenie muzyki i komunikatów głosowych, obsługę klientów deklarujących, że są osobami ze spektrum autyzmu, poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa - przypomniano.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czytaj także: Polska kapliczka na ustach Anglików. "Obiekt drwin"
"Ciche godziny" w Lidlu
Akcja została zainicjowana w 2019 roku. "Ciche godziny" w Lidlu trwają w każdy piątek od 8:00 do 10:00 oraz w soboty od 19:00 do 21:00.
Empatia i troska o komfort naszych klientów są dla nas priorytetem. Dzięki naszej inicjatywie "Ciche godziny" chcemy ułatwić codzienne zakupy osobom neuroróżnorodnym. To mała zmiana, ale o wielkim znaczeniu - powiedziała Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.
Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), 1 na 100 dzieci na świecie znajduje się w spektrum autyzmu, co oznacza, że w Polsce żyje około 400 tysięcy osób z ASD1. Jednak spektrum autyzmu dotyczy nie tylko samych osób ze zdiagnozowanym ASD, ale także ich rodzin i opiekunów, dla których codzienne obowiązki, w tym zakupy, mogą być sporym wyzwaniem.