Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 
aktualizacja 

30 procent pracowników straci pracę. Problemy z e-autami

13

Firma Novo Energy, kontrolowana przez Volvo Cars, ogłosiła zwolnienia około 120 pracowników, co stanowi 30 procent jej załogi. Decyzja wynika z ograniczenia działalności.

30 procent pracowników straci pracę. Problemy z e-autami
30 procent pracowników straci pracę. Problemy z e-autami (Getty Images, Bob Henry)

Według komunikatu spółki, pracę straci 30 proc. zatrudnionych, co oznacza odejście około 120 osób. Decyzja ta jest odpowiedzią na wyzwania stojące przed firmą i całym sektorem produkcji baterii w Szwecji.

W marcu 2023 roku Novo Energy rozpoczęło budowę nowej fabryki w Torslanda na przedmieściach Goteborga, której ukończenie planowane jest na 2026 rok. Wcześniej zapowiadano, że w nowym zakładzie zatrudnienie znajdzie aż 3 tysiące osób, co miało stanowić znaczący impuls dla lokalnej gospodarki.

Spółka została założona w 2021 roku jako wspólne przedsięwzięcie Volvo Cars oraz borykającego się z problemami producenta ogniw i systemów bateryjnych, firmy Northvolt.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Niebezpieczne SMS-y. Ekspert radzi, co robić, by nie stracić pieniędzy

Z powodu trudności produkcyjnych i spadku zamówień, Northvolt znacząco ograniczył swoją działalność, zwalniając jesienią 2023 roku 1,6 tysiąca pracowników w trzech miastach w Szwecji.

Pod koniec ubiegłego roku przedstawiciele Novo Energy poinformowali, że w związku z niewywiązaniem się Northvolt z umowy dotyczącej wkładu finansowego, jedynym właścicielem spółki stanie się Volvo Cars.

Według doniesień medialnych koncern poszukuje obecnie nowego inwestora dla Novo Energy. Dziennik "Dagens Nyheter" ujawnił, że firma zwróciła się do szwedzkiej agencji rządowej o dofinansowanie budowy zakładu w Torslanda.

Problemy znanej firmy. Głośno o tej decyzji

We wrześniu 2022 roku Volvo Cars ogłosiło rezygnację z planu sprzedaży wyłącznie aut elektrycznych do 2030 roku. Jako przyczyny wskazano mniejsze niż przewidywano zainteresowanie klientów, wysokie ceny energii elektrycznej, niedostateczny rozwój infrastruktury ładowania oraz wycofanie się rządów kilku krajów, w tym Szwecji, z programów dofinansowania zakupu samochodów elektrycznych.

Jak informuje Polska Agencja Prasowa, ostatnie wydarzenia odzwierciedlają szersze trudności, z jakimi boryka się przemysł pojazdów elektrycznych i baterii w Szwecji i Europie.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Badanie techniczne samochodów - ile kosztuje i jakie zmiany w procedurze nadchodzą?
Polacy przerażeni decyzjami Trumpa. Zajmują ostatnie miejsce w rankingu
Autostrada A4 - Ile kosztuje przejazd i dlaczego ceny rosną?
Strefa płatnego parkowania w Katowicach - ile kosztuje i jaki teren obejmuje?
Śmiertelny wypadek w Alpach. Nie żyje biznesmen związany z Lego
Polacy otwarci na auta z Chin. Jedna trzecia osób ma jednak obawy
Szykuje się rewolucja. Sztuczna inteligencja zastąpi paragon
Samowola budowlana - co to jest i jakie niesie konsekwencje?
Dodatek za pracę w nocy - ile wynosi i kto może go otrzymać?
Rozdzielność majątkowa to coraz częstsza procedura. Na czym polega?
Lidl rozdaje pieniądze. Nawet 20 tys. zł.
Ursus wraca na rynek. Traktory i drony rolnicze w nowej ofercie
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić