Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 
aktualizacja 

30 procent pracowników straci pracę. Problemy z e-autami

7

Firma Novo Energy, kontrolowana przez Volvo Cars, ogłosiła zwolnienia około 120 pracowników, co stanowi 30 procent jej załogi. Decyzja wynika z ograniczenia działalności.

30 procent pracowników straci pracę. Problemy z e-autami
30 procent pracowników straci pracę. Problemy z e-autami (Getty Images, Bob Henry)

Według komunikatu spółki, pracę straci 30 proc. zatrudnionych, co oznacza odejście około 120 osób. Decyzja ta jest odpowiedzią na wyzwania stojące przed firmą i całym sektorem produkcji baterii w Szwecji.

W marcu 2023 roku Novo Energy rozpoczęło budowę nowej fabryki w Torslanda na przedmieściach Goteborga, której ukończenie planowane jest na 2026 rok. Wcześniej zapowiadano, że w nowym zakładzie zatrudnienie znajdzie aż 3 tysiące osób, co miało stanowić znaczący impuls dla lokalnej gospodarki.

Spółka została założona w 2021 roku jako wspólne przedsięwzięcie Volvo Cars oraz borykającego się z problemami producenta ogniw i systemów bateryjnych, firmy Northvolt.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Niebezpieczne SMS-y. Ekspert radzi, co robić, by nie stracić pieniędzy

Z powodu trudności produkcyjnych i spadku zamówień, Northvolt znacząco ograniczył swoją działalność, zwalniając jesienią 2023 roku 1,6 tysiąca pracowników w trzech miastach w Szwecji.

Pod koniec ubiegłego roku przedstawiciele Novo Energy poinformowali, że w związku z niewywiązaniem się Northvolt z umowy dotyczącej wkładu finansowego, jedynym właścicielem spółki stanie się Volvo Cars.

Według doniesień medialnych koncern poszukuje obecnie nowego inwestora dla Novo Energy. Dziennik "Dagens Nyheter" ujawnił, że firma zwróciła się do szwedzkiej agencji rządowej o dofinansowanie budowy zakładu w Torslanda.

Problemy znanej firmy. Głośno o tej decyzji

We wrześniu 2022 roku Volvo Cars ogłosiło rezygnację z planu sprzedaży wyłącznie aut elektrycznych do 2030 roku. Jako przyczyny wskazano mniejsze niż przewidywano zainteresowanie klientów, wysokie ceny energii elektrycznej, niedostateczny rozwój infrastruktury ładowania oraz wycofanie się rządów kilku krajów, w tym Szwecji, z programów dofinansowania zakupu samochodów elektrycznych.

Jak informuje Polska Agencja Prasowa, ostatnie wydarzenia odzwierciedlają szersze trudności, z jakimi boryka się przemysł pojazdów elektrycznych i baterii w Szwecji i Europie.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Rewolucja w liniach lotniczych LOT. Jest duża zmiana
Zwolnienia grupowe na Pomorzu. Fabryka z Kwidzyna zwolni blisko 200 osób
Niemcy o cenach w Polsce. "Nie mogę zrozumieć"
Prawie 6 miliardów zadłużenia seniorów. Rekordzista ma do oddania 7 milionów
Prognozują spadek emerytury. Wyrównanie wieku jedną z proponowanych reform
Ulga dla pracujących emerytów przynosi wymierne korzyści. Jak z niej skorzystać?
Czy warto nadpłacać kredyt? Jak tego dokonać?
Odsetki ZUS - ile wynoszą i gdzie trzeba je zapłacić?
"Stabilizacja cen w drugiej połowie roku". Ekspert podaje warunek
Nowe narzędzie ZUS dla Polaków. Tak wyliczysz rentę wdowią
ZUS wyjaśnił zasady. 1780,96 zł brutto do wzięcia
Bilion dolarów na jednym zdjęciu. Bezos, Zuckerberg i Musk przyłapani
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić