Śledztwo Sieci Współpracy ds. Ochrony Konsumentów (CPC), koordynowane przez Belgię, Niemcy i Irlandię, ujawniło szereg nieprawidłowości. Wśród nich znalazły się fałszywe rabaty, które miały sugerować, że produkty są tańsze niż w rzeczywistości. Konsumenci byli również nakłaniani do zakupów poprzez informacje o ograniczonych zapasach towarów.
Inne praktyki obejmowały zachęcanie internautów do wzięcia udziału grze, aby uzyskać dostęp do platformy. Sęk w tym, że internautów nie informowano o warunkach tej gry. Dodatkowo na Temu pojawiały się nieprawdziwe opinie o produktach, a także brakowało pełnych informacji o prawach konsumentów do zwrotu towarów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Komisja Europejska poinformowała Temu o wykrytych nieprawidłowościach i dała platformie miesiąc na odpowiedź oraz zaproponowanie sposobu ich usunięcia. Jeśli Temu nie zareaguje, kraje członkowskie UE mogą nałożyć na nią grzywny.
W ubiegłym tygodniu Komisja wszczęła formalne postępowanie przeciwko Temu, aby sprawdzić, czy platforma nie narusza unijnej ustawy o usługach cyfrowych (DSA). Dochodzenie dotyczy m.in. sprzedaży nielegalnych produktów i stosowania uzależniających usług.
Temu w Polsce
Temu to platforma e-commerce, która została uruchomiona we wrześniu 2022 roku. Od jakiegoś czasu podbija też polski rynek. We wrześniu 2024 roku z Temu korzystało nad Wisłą 15,85 mln internautów.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.