Biedronka idzie na wojnę z Dino. Sklepy w coraz mniejszych wioskach
Biedronka stawia na coraz mniejsze wioski. Niedawno sieć otworzyła sklep w liczących nieco ponad 300 osób Dąbkach, a to tylko jedna z wielu lokalizacji. Modyfikację modelu biznesowego wymusza konkurencja ze strony polskiej sieci Dino.
Biedronka rozszerza swoją działalność na coraz mniejsze miejscowości, także niewielkie wsie. To nowa strategia Jeronimo Martins Polska, która została opracowana w odpowiedzi na coraz prężniejszą działalność sieci Dino, której model biznesowy opiera się właśnie na mniejszych miejscowościach.
Teraz tą ścieżką podąża i Biedronka. Coraz więcej nowych sklepów z sympatycznym owadem w logo powstaje w miejscowościach zaledwie kilkusetosobowych. Przykładem jest otwarcie sklepu we wsi Dąbki w gminie Darłowo (woj. zachodniopomorskie), gdzie mieszka zaledwie 308 osób.
Do hucznego otwarcia marketu przy ul. Handlowej 1 doszło 30 czerwca. Kompaktowy sklep w formacie mini ma dać zatrudnienie dla 18 osób.
Firma przyznaje, że inwestycja w tak małej lokalizacji była wyzwaniem. Otwarcie sklepu zbiegło się z początkiem sezonu turystycznego. Nie bez przyczyny, bo malowniczo położone Dąbki to miejscowość wypoczynkowa nad Bałtykiem.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Chrupiąca surówka z ogórków małosolnych. Idealna na lato
W sezonie liczba klientów znacznie wzrośnie, co pozwoli wygenerować przychody na pokrycie kosztów całorocznej działalności sklepu.
Biedronka działa już w ponad 1100 miejscowościach. Niektóre z nich to niewielkie miasteczka i wioski. Obecnie około połowa nowych sklepów sieci powstaje w takich miejscach. Przykłady? Warlubie, Łomazy, Wola Gołkowska, Ludwin, Ostrów, Zbuczyn, Nowa Wieś Wielka czy Czersk.
Biedronka nie chce, by jej klienci poszli do Dino
Ekspansja w mniejszych miejscowościach to część nowej strategii Biedronki. Rynek dużych miast jest nasycony, konkurencja mocna, a dostępność lokalizacji – ograniczona.
Firma zauważyła konkurencję ze strony polskiej sieci Dino, która rozwija sklepy właśnie na wsiach. Biedronka, co oczywiste, nie chce stracić klientów, którzy do tej pory jeździli na zakupy do większych miejscowości, na rzecz Dino.
Biedronka ma już w Polsce niemal 3800 sklepów zaopatrywanych z 17 centrów dystrybucyjnych. Działa także na Słowacji. Spółka należy do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, która posiada także supermarkety Pingo Doce w Portugalii i dyskonty Ara w Kolumbii.