Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 
aktualizacja 

Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę

1

Komisja Etyki Reklamy zajmowała się hasłem reklamowym sieci sklepów Biedronka. Jak podkreślają Wirtualne Media, skargę oddalono ze względu na niewystarczający materiał dowodowy.

Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę
Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę (Getty Images)

Wszystko zaczęło się od tego, że Lidl zarzucił Biedronce nieuczciwą konkurencję, ponieważ ta w swojej kampanii billboardowej wykorzystywała hasło "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Przy reklamach nie podano jednak informacji, na jakie dane konkretnie powołuje się portugalski gigant.

Lidl wytoczył sprawę sądową, domagając się usunięcia billboardów oraz zapłaty odszkodowania, twierdząc, że reklama Biedronki naruszała jego dobra osobiste i wprowadzała konsumentów w błąd.

Jak podkreślają Wirtualne Media, komisja uznała, że zgromadzony w sprawie materiał dowodowy nie pozwala na zajęcie stanowiska w zakresie zarzutu zastosowania przez sieć nieprawdziwego przekazu, jakoby Biedronka jest najtańsza oraz tańsza niż Lidl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Niebezpieczny spacer po lesie. Po odkryciu wezwał służby
Skarżona wskazała z kolei tylko, że "kwestionowane hasło jest prawdziwe i dysponuje szeregiem danych i badań, które potwierdzają fakt, że sklepy Biedronka są ogólnie tańsze od innych sklepów, a także ogólnie tańsze od sklepów Lidl, były takie na przestrzeni lat, a nadto potwierdzają to sami konsumenci". Jedyne wyniki badań (przeprowadzone przez Nielsen IQ oraz PRM Market Intelligence), które Skarżona zdecydowała się przekazać ZO, opierają się na postrzeganiu poszczególnych sieci handlowych co do ich polityki cenowej przez respondentów - podkreśla Komisja Etyki Reklamy.

Historia rywalizacji Biedronki i Lidla

Biedronka, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1995 roku. Z biegiem lat stała się liderem rynku dyskontowego, wyprzedzając konkurencję pod względem liczby sklepów i obrotów.

Z kolei Lidl, niemiecka sieć dyskontów należąca do grupy Schwarz, pojawił się na polskim rynku w 2002 roku. Choć początkowo nie mógł konkurować z Biedronką, z czasem zbudował mocną pozycję, oferując atrakcyjne promocje, produkty lokalne oraz poszerzając asortyment o artykuły premium.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Masowo wywożą z Polski. Alarm w Czechach
Emerytura w gotówce? Przygotuj się na kontrolę
Nowy rok, nowe stawki. Wprowadzono podwyżki dla księży
Włosi walczą z drożyzną. Nawet 16 euro za kilogram masła
Ponad 9 tys. zł na miesiąc. Te wyliczenia GUS mogą zaskoczyć
Owsiak nie wytrzymał i ujawnił kwoty. "Co trzeba mieć w głowie"
Sprzątają hotele na Podhalu. Nie narzekają na zarobki
Pracownica Biedronki ostrzega. Tego nigdy nie rób przy kasie
Biedronka wydała komunikat. Sieć rozdaje pieniądze. Ale jest haczyk
Świetne wieści dla emerytów. Od stycznia dostaną już 6246,13 zł miesięcznie
Szturmują Zakopane. "Wykupują wszystko"
Święto Trzech Króli a przelewy bankowe. Ważne informacje od KIR
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić