Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę

Komisja Etyki Reklamy zajmowała się hasłem reklamowym sieci sklepów Biedronka. Jak podkreślają Wirtualne Media, skargę oddalono ze względu na niewystarczający materiał dowodowy.

.Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę
Źródło zdjęć: © Getty Images
Jakub Artych

Wszystko zaczęło się od tego, że Lidl zarzucił Biedronce nieuczciwą konkurencję, ponieważ ta w swojej kampanii billboardowej wykorzystywała hasło "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Przy reklamach nie podano jednak informacji, na jakie dane konkretnie powołuje się portugalski gigant.

Lidl wytoczył sprawę sądową, domagając się usunięcia billboardów oraz zapłaty odszkodowania, twierdząc, że reklama Biedronki naruszała jego dobra osobiste i wprowadzała konsumentów w błąd.

Jak podkreślają Wirtualne Media, komisja uznała, że zgromadzony w sprawie materiał dowodowy nie pozwala na zajęcie stanowiska w zakresie zarzutu zastosowania przez sieć nieprawdziwego przekazu, jakoby Biedronka jest najtańsza oraz tańsza niż Lidl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Niebezpieczny spacer po lesie. Po odkryciu wezwał służby

Skarżona wskazała z kolei tylko, że "kwestionowane hasło jest prawdziwe i dysponuje szeregiem danych i badań, które potwierdzają fakt, że sklepy Biedronka są ogólnie tańsze od innych sklepów, a także ogólnie tańsze od sklepów Lidl, były takie na przestrzeni lat, a nadto potwierdzają to sami konsumenci". Jedyne wyniki badań (przeprowadzone przez Nielsen IQ oraz PRM Market Intelligence), które Skarżona zdecydowała się przekazać ZO, opierają się na postrzeganiu poszczególnych sieci handlowych co do ich polityki cenowej przez respondentów - podkreśla Komisja Etyki Reklamy.

Historia rywalizacji Biedronki i Lidla

Biedronka, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1995 roku. Z biegiem lat stała się liderem rynku dyskontowego, wyprzedzając konkurencję pod względem liczby sklepów i obrotów.

Z kolei Lidl, niemiecka sieć dyskontów należąca do grupy Schwarz, pojawił się na polskim rynku w 2002 roku. Choć początkowo nie mógł konkurować z Biedronką, z czasem zbudował mocną pozycję, oferując atrakcyjne promocje, produkty lokalne oraz poszerzając asortyment o artykuły premium.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
Spójrzcie na 39. stronę gazetki. "Przy zakupie 4" w Dino
Spójrzcie na 39. stronę gazetki. "Przy zakupie 4" w Dino
"Tylko w czwartek". Komunikat Biedronki. Zasady są proste
"Tylko w czwartek". Komunikat Biedronki. Zasady są proste
Nie było tak od 1948 roku. Alarmująca prognoza IMF na 2029 rok
Nie było tak od 1948 roku. Alarmująca prognoza IMF na 2029 rok
Zacznie się 16 października. Kolejne promocje w Delikatesach Centrum
Zacznie się 16 października. Kolejne promocje w Delikatesach Centrum
Ten podkład to drogeryjny hit. W Rossmannie taniej o ponad 40 proc.
Ten podkład to drogeryjny hit. W Rossmannie taniej o ponad 40 proc.
429 zł za telefon. Media Expert obniżyło ceny
429 zł za telefon. Media Expert obniżyło ceny
Od 16 października. Lidl: "limit: 3 opakowania"
Od 16 października. Lidl: "limit: 3 opakowania"
Znaleźne - co to jest i kiedy możesz je uzyskać?
Znaleźne - co to jest i kiedy możesz je uzyskać?
W Media Markt teraz za 1649 zł. Sprawdź ofertę
W Media Markt teraz za 1649 zł. Sprawdź ofertę
Jakie wynagrodzenie otrzymuje organista kościelny?
Jakie wynagrodzenie otrzymuje organista kościelny?
4+4 gratis. Zaczęło się w Dino
4+4 gratis. Zaczęło się w Dino
Nadgodziny w pracy - jak płatne i co twierdzą przepisy?
Nadgodziny w pracy - jak płatne i co twierdzą przepisy?