Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 
aktualizacja 

Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę

1

Komisja Etyki Reklamy zajmowała się hasłem reklamowym sieci sklepów Biedronka. Jak podkreślają Wirtualne Media, skargę oddalono ze względu na niewystarczający materiał dowodowy.

Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę
Biedronka vs. Lidl. Oddalono skargę na reklamę (Getty Images)

Wszystko zaczęło się od tego, że Lidl zarzucił Biedronce nieuczciwą konkurencję, ponieważ ta w swojej kampanii billboardowej wykorzystywała hasło "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Przy reklamach nie podano jednak informacji, na jakie dane konkretnie powołuje się portugalski gigant.

Lidl wytoczył sprawę sądową, domagając się usunięcia billboardów oraz zapłaty odszkodowania, twierdząc, że reklama Biedronki naruszała jego dobra osobiste i wprowadzała konsumentów w błąd.

Jak podkreślają Wirtualne Media, komisja uznała, że zgromadzony w sprawie materiał dowodowy nie pozwala na zajęcie stanowiska w zakresie zarzutu zastosowania przez sieć nieprawdziwego przekazu, jakoby Biedronka jest najtańsza oraz tańsza niż Lidl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Niebezpieczny spacer po lesie. Po odkryciu wezwał służby
Skarżona wskazała z kolei tylko, że "kwestionowane hasło jest prawdziwe i dysponuje szeregiem danych i badań, które potwierdzają fakt, że sklepy Biedronka są ogólnie tańsze od innych sklepów, a także ogólnie tańsze od sklepów Lidl, były takie na przestrzeni lat, a nadto potwierdzają to sami konsumenci". Jedyne wyniki badań (przeprowadzone przez Nielsen IQ oraz PRM Market Intelligence), które Skarżona zdecydowała się przekazać ZO, opierają się na postrzeganiu poszczególnych sieci handlowych co do ich polityki cenowej przez respondentów - podkreśla Komisja Etyki Reklamy.

Historia rywalizacji Biedronki i Lidla

Biedronka, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1995 roku. Z biegiem lat stała się liderem rynku dyskontowego, wyprzedzając konkurencję pod względem liczby sklepów i obrotów.

Z kolei Lidl, niemiecka sieć dyskontów należąca do grupy Schwarz, pojawił się na polskim rynku w 2002 roku. Choć początkowo nie mógł konkurować z Biedronką, z czasem zbudował mocną pozycję, oferując atrakcyjne promocje, produkty lokalne oraz poszerzając asortyment o artykuły premium.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Plan odwetu za cła Trumpa. UE uderzy w kluczowy sektor gospodarki USA?
Zakupy 19 kwietnia? Dino ogłasza. "2+2 gratis"
Ubezpieczenie OC to mus dla każdego kierowcy. Dlaczego jest tak ważne?
Umowa deweloperska to klucz do bezpiecznego zakupu mieszkania
Opłaty na autostradzie A1 powróciły - ile zapłacimy za przejazd?
"Każdy robi wszystko". Zapowiadają strajk, narzekają na warunki pracy
Japonia. Kierowca autobusu oszukał pasażerów na 6 euro. Stracił odprawę emerytalną
Cła Trumpa. Tysiące Polaków straci pracę? Ekspert wskazuje branże
Nowy system opłat dla turystów w Wenecji. Kary nawet do 300 euro
Ile zarabiają pracownicy Biedronki i Lidla? Wypłynęły dane
Poszli do Lidla w Polsce i w Niemczech. Te produkty kupimy u nas drożej
Trwa budowa hotelu Gołębiewski w Pobierowie. Mieszkańcy tracą cierpliwość
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić