"Black Week" coraz bliżej. Polacy znów to zrobią

Okres przedświątecznych wyprzedaży na stałe wpisał się w nawyki zakupowe Polaków. Według najnowszych badań SW Research przeprowadzonych na zlecenie MediaMarkt, aż 72 procent konsumentów w Polsce aktywnie uczestniczy lub planuje skorzystać z listopadowych promocji. Elektronika plasuje się wysoko na listach zakupowych, a trend ten jest szczególnie widoczny wśród młodszych klientów.

."Black Week" coraz bliżej. Polacy znów to zrobią
Źródło zdjęć: © Getty Images
Jakub Artych

Zainteresowanie sezonowymi obniżkami cen jest wyjątkowo duże w grupie wiekowej poniżej 25 lat, gdzie niemal wszyscy ankietowani (94 procent) deklarują chęć udziału w wyprzedażach. Badanie, przeprowadzone w dniach 4-10 października 2024 roku, ukazuje rosnącą popularność przedświątecznych zakupów wśród Polaków.

Elektronika znalazła się na drugim miejscu wśród najbardziej poszukiwanych kategorii produktowych, ustępując jedynie modzie. Blisko połowa respondentów planuje w tym czasie zakup sprzętu RTV/AGD lub akcesoriów elektronicznych, co podkreśla znaczenie tego segmentu na rynku.

Coraz bardziej zauważalnym zjawiskiem jest łączenie zakupów online i offline. Badanie wskazuje, że 57 procent kupujących korzysta z obu kanałów sprzedaży, co odzwierciedla potrzebę integracji platform cyfrowych ze sklepami stacjonarnymi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

UOKiK i kara dla Biedronki. Chróstny: Nie uwziąłem się na ten dyskont

W MediaMarkt konsekwentnie rozwijamy strategię omnichannel, bo wiemy, że współczesny klient oczekuje bezproblemowego doświadczenia zakupowego. Blisko 6 na 10 osób (57 procent) kupujących lub planujących kupić elektronikę podczas Black Week robi to zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. To potwierdza, że przyszłość handlu należy do marek, które potrafią harmonijnie łączyć świat digital ze światem fizycznych sklepów - wyjaśnia Maciej Dolega, rzecznik prasowy MediaMarkt Polska.

"Black Week" coraz bliżej. Polacy pobiją rekord?

Odpowiadając na te trendy, MediaMarkt wprowadził innowacyjne rozwiązania. We współpracy z Uber Direct sieć oferuje szybką dostawę w czasie do 90 minut dla zamówień do 15 kg w promieniu 8 km od sklepu.

Ponadto rozwijana jest sieć sklepów w formacie Xpress oraz uruchomiono Gaming Zones - przestrzenie dedykowane graczom, gdzie organizowane są premiery gier i turnieje z udziałem znanych influencerów gamingowych.

Eksperci rynku detalicznego przewidują, że tegoroczny sezon promocyjny może być rekordowy pod względem obrotów. Wzrost ten napędzany jest rosnącą świadomością konsumentów oraz dostępnością zaawansowanych narzędzi do porównywania cen i wyszukiwania najlepszych okazji.

Wysokie zaangażowanie wykazują nie tylko młodzi kupujący; aż 77 procent osób powyżej 50. roku życia aktywnie korzysta z sezonowych wyprzedaży, co obala stereotyp, że promocje interesują głównie młodsze pokolenie.

W obliczu narastającej konkurencji sprzedawcy stawiają na transparentność promocji i gwarancje najniższych cen. MediaMarkt wyróżnia się akcją "Chcesz Taniej Miej Taniej", odpowiadając na potrzeby świadomych konsumentów, którzy przed zakupem dokładnie analizują oferty różnych sprzedawców.


Z badań SW Research wynika, że 35 procent osób kupujących lub planujących kupić elektronikę podczas Black Week przeznacza na ten cel ponad 1000 zł, 25 procent planuje wydać od 500 do 1000 zł, a 20 procent od 200 do 500 zł.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Kup jeden, drugi za złotówkę. NIVEA taniej w Hebe
Kup jeden, drugi za złotówkę. NIVEA taniej w Hebe
Od 8 grudnia w Lidlu. Odkurzacz pionowy taniej nawet o 50 zł
Od 8 grudnia w Lidlu. Odkurzacz pionowy taniej nawet o 50 zł
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
20 sztuk na kartę. Tylko do niedzieli w Biedronce
20 sztuk na kartę. Tylko do niedzieli w Biedronce
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt