Krakowski Kredens, znany z oferowania tradycyjnych produktów regionalnych, po ogłoszeniu bankructwa w czerwcu 2021 roku został przejęty przez spółkę SCAPREMIUM powiązaną z E.Leclerc.
Nowi właściciele nie tylko uratowali markę, ale również mają ambitne plany jej rewitalizacji i przywrócenia dawnej świetności.
Czytaj także: Balcerowicz ma dość programu 800+. "Nie ma to sensu"
Jak podaje "Fakt", firma uruchomiła właśnie nowy e-sklep, który wyróżnia się ekspresową wysyłką zamówień złożonych do godziny 12:00 tego samego dnia. W ofercie znajdują się m.in. zestawy prezentowe, słodycze, kawy, herbaty, przetwory owocowe, miody, wędliny oraz dania gotowe.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Strategia rozwoju marki przewiduje również otwarcie sklepów stacjonarnych, planowane najprawdopodobniej już w przyszłym roku.
Dystrybucja produktów będzie prowadzona zarówno online, jak i w modelu B2B, co ma zapewnić szeroki dostęp do asortymentu Krakowskiego Kredensu.
Czytaj także: Masło po 5 zł. Padła obietnica wyborcza?
Marka Krakowski Kredens była w rękach Almy od 2007. Jej produkty były obecne nie tylko w macierzystej sieci, ale także w ok. 50 sklepach franczyzowych zlokalizowanych w galeriach handlowych. Bankructwo Krakowskiego Kredensu ogłoszono formalnie dopiero w 2021 r.
W 2023 roku spółka Scapremium kupiła Krakowski Kredens za 3,9 mln złotych.
Alma ogłosiła upadek
Alma, która rozwijała Krakowski Kredens, od 2014 r. odnotowywała problemy finansowe. Najpierw skończyła rok ze stratą 13,5 mln zł. Z każdym kolejnym rokiem zobowiązania finansowe rosły i w 2016 r. wyniosły 233 ml zł. W efekcie Alma musiała zamknąć prawie wszystkie sklepy w Polsce, by móc zacząć spłacać wierzycieli.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.