Kultowe delikatesy Polaków powracają. Nadchodzi nowa era

Ulubiona marka produktów regionalnych, Krakowski Kredens, która zniknęła z rynku w 2021 roku, reaktywuje swoją działalność. Nowi właściciele zapowiadają dynamiczny rozwój, rozpoczynając sprzedaż online i planując otwarcie sklepów stacjonarnych.

.Kultowe delikatesy Polaków powracają. Nadchodzi nowa era
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Jakub Artych

Krakowski Kredens, znany z oferowania tradycyjnych produktów regionalnych, po ogłoszeniu bankructwa w czerwcu 2021 roku został przejęty przez spółkę SCAPREMIUM powiązaną z E.Leclerc.


Nowi właściciele nie tylko uratowali markę, ale również mają ambitne plany jej rewitalizacji i przywrócenia dawnej świetności.

Jak podaje "Fakt", firma uruchomiła właśnie nowy e-sklep, który wyróżnia się ekspresową wysyłką zamówień złożonych do godziny 12:00 tego samego dnia. W ofercie znajdują się m.in. zestawy prezentowe, słodycze, kawy, herbaty, przetwory owocowe, miody, wędliny oraz dania gotowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dzieje się w Łodzi. Świąteczna maszyna ruszyła

Strategia rozwoju marki przewiduje również otwarcie sklepów stacjonarnych, planowane najprawdopodobniej już w przyszłym roku.

Dystrybucja produktów będzie prowadzona zarówno online, jak i w modelu B2B, co ma zapewnić szeroki dostęp do asortymentu Krakowskiego Kredensu.

Marka Krakowski Kredens była w rękach Almy od 2007. Jej produkty były obecne nie tylko w macierzystej sieci, ale także w ok. 50 sklepach franczyzowych zlokalizowanych w galeriach handlowych. Bankructwo Krakowskiego Kredensu ogłoszono formalnie dopiero w 2021 r.

W 2023 roku spółka Scapremium kupiła Krakowski Kredens za 3,9 mln złotych.

Alma ogłosiła upadek

Alma, która rozwijała Krakowski Kredens, od 2014 r. odnotowywała problemy finansowe. Najpierw skończyła rok ze stratą 13,5 mln zł. Z każdym kolejnym rokiem zobowiązania finansowe rosły i w 2016 r. wyniosły 233 ml zł. W efekcie Alma musiała zamknąć prawie wszystkie sklepy w Polsce, by móc zacząć spłacać wierzycieli.

Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
2+1 za darmo. Biedronka ogłasza. Oto promocje
2+1 za darmo. Biedronka ogłasza. Oto promocje
Oryginały kosztują nawet kilka tysięcy. Rossmann kusi tańszymi zamiennikami
Oryginały kosztują nawet kilka tysięcy. Rossmann kusi tańszymi zamiennikami
Pepco ogłasza. Tylko 15 zł do 12.11. Oto hit tygodnia
Pepco ogłasza. Tylko 15 zł do 12.11. Oto hit tygodnia
Już w poniedziałek 10 listopada. Limit trzech opakowań na kupon
Już w poniedziałek 10 listopada. Limit trzech opakowań na kupon
Ostatnie godziny. Słynny przysmak w Dino za 3,49 zł
Ostatnie godziny. Słynny przysmak w Dino za 3,49 zł
Biedronka ogłasza. Tylko 10 listopada. 3 sztuki na osobę
Biedronka ogłasza. Tylko 10 listopada. 3 sztuki na osobę
Start w dniu 10.11. Lidl zapowiada. "Limit: 12 opakowań"
Start w dniu 10.11. Lidl zapowiada. "Limit: 12 opakowań"
Tylko 10 listopada. Biedronka informuje. 6 produktów na osobę
Tylko 10 listopada. Biedronka informuje. 6 produktów na osobę
Weekendowa akcja w sklepach Żabka. Cena od 15 zł
Weekendowa akcja w sklepach Żabka. Cena od 15 zł
Tylko 14,90 zł za kilogram w E.Leclerc. Koniec w poniedziałek 10 listopada
Tylko 14,90 zł za kilogram w E.Leclerc. Koniec w poniedziałek 10 listopada
Tylko dziś w Biedronce. Voucher na 40 zł na zakupy, ale jest warunek
Tylko dziś w Biedronce. Voucher na 40 zł na zakupy, ale jest warunek
Specjalna oferta w Auchan. Tylko w konkretne dni
Specjalna oferta w Auchan. Tylko w konkretne dni