Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 
aktualizacja 

Lidl oskarżył Biedronkę. Trwa spór, mamy kolejny etap

10

Trwa spór Lidla z Biedronką o billboardy. Kolejnym etapem tej "wojenki" jest postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie VII Wydziału Gospodarczego.

Lidl oskarżył Biedronkę. Trwa spór, mamy kolejny etap
Lidl oskarżył Biedronkę. Jest wyrok sądu (Getty Images)

Lidl zarzucił Biedronce nieuczciwą konkurencję, ponieważ ta w swojej kampanii billboardowej wykorzystywała hasło "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Przy reklamach nie podano jednak informacji, na jakie dane konkretnie powołuje się portugalski gigant.

Lidl wytoczył sprawę sądową, domagając się usunięcia billboardów oraz zapłaty odszkodowania, twierdząc, że reklama Biedronki naruszała jego dobra osobiste i wprowadzała konsumentów w błąd.

Teraz "Super Express" pisze, że jest kolejna decyzja w tej sprawie. Wydał ją Sąd Apelacyjny w Warszawie, który - jak podaje "SE" - "zdecydował się zmodyfikować wcześniejsze postanowienie dotyczące udzielenia zabezpieczenia na skutek zażalenia obowiązanego na postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 20 lutego 2024". Jak się dowiedzieliśmy, chodzi o to, że sąd dalej sprawę wyjaśnia, natomiast zmodyfikował zakres, w którym billboardy Biedronki mają być zabezpieczone.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Alicja Majewska o roli w "The Voice Senior": "Będę szukać radości śpiewania"

To orzeczenie wcale nie zakończy długotrwałego konfliktu. Według Roberta Biegaja, eksperta rynku handlowego z Grupy Offerista, konflikt może trwać jeszcze bardzo długo.

Dyskonty jak zwykle dobrze wyczuwają intencje i potrzeby konsumentów i podążają dokładnie ich tokiem myślenia. To badanie tylko potwierdza słuszność z punktu widzenia biznesowego tego typu narracji - powiedział Biegaj dla "Rzeczpospolitej".

Historia rywalizacji Biedronki i Lidla

Biedronka, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1995 roku. Z biegiem lat stała się liderem rynku dyskontowego, wyprzedzając konkurencję pod względem liczby sklepów i obrotów.


Z kolei Lidl, niemiecka sieć dyskontów należąca do grupy Schwarz, pojawił się na polskim rynku w 2002 roku. Choć początkowo nie mógł konkurować z Biedronką, z czasem zbudował mocną pozycję, oferując atrakcyjne promocje, produkty lokalne oraz poszerzając asortyment o artykuły premium.

Początkowo obie sieci, mimo konkurencji, nie prowadziły otwartego konfliktu. Rywalizowały o klientów na poziomie cen, jakości produktów oraz dostępności towarów. Jednak z biegiem lat pojawiły się pewne napięcia związane z metodami prowadzenia działalności.

Biedronka przez wiele lat dominowała na polskim rynku, otwierając swoje placówki w małych miejscowościach, gdzie konkurencja była ograniczona. Jednak Lidl, z większym budżetem na rozwój, zaczął otwierać sklepy w sąsiedztwie Biedronki, szczególnie w miastach średniej wielkości, co doprowadziło do bezpośredniej rywalizacji o klientów.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Zupełnie nowe świadczenie od stycznia 2025. Wybrani dostaną 2,5 tys. zł
Kryzysu rubla już nie ukryją. Rosja na progu katastrofy
Niemcy pracują najlżej w Europie. A Polacy? Jest zaskoczenie
Na stacjach będzie taniej? Eksperci przedstawili prognozy
Ołów, kadm i inne toksyny. To wszystko znaleziono w dziecięcej kurtce z Temu
Lotnisko wciąż zawodzi. Zamykają biznesy wokół obiektu
Od takiego prezentu trzeba zapłacić podatek. Nie ma zmiłuj
Wypadki przy pracy w 2023 roku. Odnotowano ponad 68 tys. poszkodowanych
Ministerstwo Sprawiedliwości szuka głównego specjalisty. Oto pensja
Biedronka znów to robi. Zaoszczędzisz nawet 299 zł
Wzrost inflacji w grudniu. Niepokojąca prognoza Konfederacji Lewiatan
Inflacja w Polsce. Są najnowsze dane
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić