Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 
aktualizacja 

Lidl oskarżył Biedronkę. Trwa spór, mamy kolejny etap

10

Trwa spór Lidla z Biedronką o billboardy. Kolejnym etapem tej "wojenki" jest postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie VII Wydziału Gospodarczego.

Lidl oskarżył Biedronkę. Trwa spór, mamy kolejny etap
Lidl oskarżył Biedronkę. Jest wyrok sądu (Getty Images)

Lidl zarzucił Biedronce nieuczciwą konkurencję, ponieważ ta w swojej kampanii billboardowej wykorzystywała hasło "Od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Przy reklamach nie podano jednak informacji, na jakie dane konkretnie powołuje się portugalski gigant.

Lidl wytoczył sprawę sądową, domagając się usunięcia billboardów oraz zapłaty odszkodowania, twierdząc, że reklama Biedronki naruszała jego dobra osobiste i wprowadzała konsumentów w błąd.

Teraz "Super Express" pisze, że jest kolejna decyzja w tej sprawie. Wydał ją Sąd Apelacyjny w Warszawie, który - jak podaje "SE" - "zdecydował się zmodyfikować wcześniejsze postanowienie dotyczące udzielenia zabezpieczenia na skutek zażalenia obowiązanego na postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 20 lutego 2024". Jak się dowiedzieliśmy, chodzi o to, że sąd dalej sprawę wyjaśnia, natomiast zmodyfikował zakres, w którym billboardy Biedronki mają być zabezpieczone.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Alicja Majewska o roli w "The Voice Senior": "Będę szukać radości śpiewania"

To orzeczenie wcale nie zakończy długotrwałego konfliktu. Według Roberta Biegaja, eksperta rynku handlowego z Grupy Offerista, konflikt może trwać jeszcze bardzo długo.

Dyskonty jak zwykle dobrze wyczuwają intencje i potrzeby konsumentów i podążają dokładnie ich tokiem myślenia. To badanie tylko potwierdza słuszność z punktu widzenia biznesowego tego typu narracji - powiedział Biegaj dla "Rzeczpospolitej".

Historia rywalizacji Biedronki i Lidla

Biedronka, należąca do portugalskiej grupy Jeronimo Martins, rozpoczęła swoją działalność w Polsce w 1995 roku. Z biegiem lat stała się liderem rynku dyskontowego, wyprzedzając konkurencję pod względem liczby sklepów i obrotów.


Z kolei Lidl, niemiecka sieć dyskontów należąca do grupy Schwarz, pojawił się na polskim rynku w 2002 roku. Choć początkowo nie mógł konkurować z Biedronką, z czasem zbudował mocną pozycję, oferując atrakcyjne promocje, produkty lokalne oraz poszerzając asortyment o artykuły premium.

Początkowo obie sieci, mimo konkurencji, nie prowadziły otwartego konfliktu. Rywalizowały o klientów na poziomie cen, jakości produktów oraz dostępności towarów. Jednak z biegiem lat pojawiły się pewne napięcia związane z metodami prowadzenia działalności.

Biedronka przez wiele lat dominowała na polskim rynku, otwierając swoje placówki w małych miejscowościach, gdzie konkurencja była ograniczona. Jednak Lidl, z większym budżetem na rozwój, zaczął otwierać sklepy w sąsiedztwie Biedronki, szczególnie w miastach średniej wielkości, co doprowadziło do bezpośredniej rywalizacji o klientów.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Kara za zwroty na Zalando. Musiała zrezygnować z dalszych zakupów
E-doręczenia to system, który ma usprawnić wymianę korespondencji. Jak działa?
Ceny u dentystów rosną. Jest coraz gorzej
Jak wybrać odpowiedni magazyn energii? Przewodnik dla początkujących
Renta po zawale serca. Ponad 200 zł miesięcznie
Czym charakteryzuje się praca zdalna i jakie wyzwania przynosi?
Kontrola w Biedronce. Zamiast kurzych jajek w środku były Kinder Niespodzianki
Pogoda w Lublinie. Prognoza na środę, 2 kwietnia 2025. Przyjemna wiosenna aura
Zarobki Zełenskiego rosną mimo wojny. Ujawnił dochody rodziny
Kryzys jajeczny w USA. Co zrobi Polska?
Podano cenę za dom ze "Złotopolskich". Ilość udogodnień robi wrażenie
Tyle zarabia zastępca kierownika. Słowacka Biedronka szuka ludzi do pracy
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić