Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 

mObywatel z nową funkcją. Mała rewolucja od 2025 roku

0

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) kontynuuje rozwój usług zdalnych dla podatników, planując m.in. integrację systemu rezerwacji wizyt z aplikacją mObywatel w przyszłym roku.

mObywatel z nową funkcją. Mała rewolucja od 2025 roku
mObywatel z nową funkcją. Mała rewolucja od 2025 roku (Pexels)

Kierowana przez wiceministra finansów Marcina Łobodę KAS wprowadza szereg udogodnień, umożliwiających załatwianie spraw podatkowych bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie skarbowym.

Jednym z kluczowych kroków jest uruchomienie scentralizowanej infolinii, która działa od 1 października br. - Dla naszych klientów oznacza to większe możliwości załatwienia swoich spraw zdalnie - powiedział PAP Marcin Łoboda.

Jak czytamy, nowa infolinia umożliwia szybszy i łatwiejszy kontakt z pracownikami urzędów skarbowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Dzieje się w Łodzi. Świąteczna maszyna ruszyła
Wdrożony przez nas system zapewnia jednoczesną obsługę nawet 5 tys. połączeń, co bardzo usprawniło możliwość uzyskania informacji telefonicznie - podkreślił szef KAS.


Konsultanci obsłużyli już ponad 391 tys. połączeń, a podatnicy mogą uzyskać informacje objęte tajemnicą skarbową dzięki uwierzytelnianiu za pomocą specjalnego kodu telePIN.

KAS wykorzystuje nowoczesne technologie w ramach Multikanałowego Centrum Komunikacji, w tym Wirtualnego Asystenta Klienta. Chatbot KASpro wspiera podatników w najczęściej załatwianych sprawach, takich jak podatki majątkowe czy rozliczenia PIT.

Zapewniamy podatnikom wsparcie naszego chatbota KASpro w sprawach, które najczęściej załatwiają - zaznaczył Łoboda. Dodatkowo, voicebot KASja pomaga w przekierowaniu klienta na odpowiednią kolejkę tematyczną oraz w procesie identyfikacji i uwierzytelniania.

mObywatel z nową funkcją. Jest decyzja

Mimo rozwoju e-usług, KAS nie zapomina o osobach preferujących tradycyjną formę kontaktu. Usługa "Umów wizytę w urzędzie skarbowym" umożliwia elektroniczną rezerwację wizyty nawet na 21 dni wcześniej.

Od jej wprowadzenia w 2020 roku zarezerwowano już ponad 20 mln wizyt, a tylko w trzech pierwszych kwartałach tego roku podatnicy umówili ponad 3,1 mln spotkań.

KAS planuje dalsze usprawnienia w zakresie rezerwacji wizyt. Rozpoczęto już proces integracji usługi z e-Urzędem Skarbowym, co pozwoli automatycznie uzupełniać dane podatnika, takie jak właściwy urząd skarbowy, numer PESEL czy dane kontaktowe.

- Znacznie ułatwi to rezerwację terminu wizyt - wyjaśnił Marcin Łoboda. W 2025 roku planowana jest integracja z aplikacją mObywatel, co umożliwi dostęp do usługi jeszcze szerszemu gronu klientów.

Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Szturm na galerie handlowe. Raport nie zostawia złudzeń
Znana firma zamknie fabrykę? Przyszłość 600 pracowników zagrożona
Wygrał 91 milionów w Eurojackpot. Wiemy, kiedy może odebrać pieniądze
Bon energetyczny na 2025 rok. Wyższe kwoty i podwyższone progi dochodowe
Niemiecki gigant planuje masowe zwolnienia. Oddział w Polsce zabrał głos
Ceny masła w Polsce. Członkini RPP zabiera głos
Grupowe zwolnienia w Polsce. Francuski gigant ogłosił plan
Prawie 50 tys. zł na jedną osobę. Nowe świadczenie od stycznia 2025
Szykują się zmiany w trzynastkach i czternastkach. Minister ostrzega
Lidl już to ogłosił. Ten produkt dostaniesz za darmo
16 grudnia zaczęło się w Biedronce. Limit dzienny - 5 kg
ZUS zmienia terminy. Sprawdź nowe daty
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić