Kierowana przez wiceministra finansów Marcina Łobodę KAS wprowadza szereg udogodnień, umożliwiających załatwianie spraw podatkowych bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie skarbowym.
Jednym z kluczowych kroków jest uruchomienie scentralizowanej infolinii, która działa od 1 października br. - Dla naszych klientów oznacza to większe możliwości załatwienia swoich spraw zdalnie - powiedział PAP Marcin Łoboda.
Jak czytamy, nowa infolinia umożliwia szybszy i łatwiejszy kontakt z pracownikami urzędów skarbowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wdrożony przez nas system zapewnia jednoczesną obsługę nawet 5 tys. połączeń, co bardzo usprawniło możliwość uzyskania informacji telefonicznie - podkreślił szef KAS.
Konsultanci obsłużyli już ponad 391 tys. połączeń, a podatnicy mogą uzyskać informacje objęte tajemnicą skarbową dzięki uwierzytelnianiu za pomocą specjalnego kodu telePIN.
KAS wykorzystuje nowoczesne technologie w ramach Multikanałowego Centrum Komunikacji, w tym Wirtualnego Asystenta Klienta. Chatbot KASpro wspiera podatników w najczęściej załatwianych sprawach, takich jak podatki majątkowe czy rozliczenia PIT.
Zapewniamy podatnikom wsparcie naszego chatbota KASpro w sprawach, które najczęściej załatwiają - zaznaczył Łoboda. Dodatkowo, voicebot KASja pomaga w przekierowaniu klienta na odpowiednią kolejkę tematyczną oraz w procesie identyfikacji i uwierzytelniania.
mObywatel z nową funkcją. Jest decyzja
Mimo rozwoju e-usług, KAS nie zapomina o osobach preferujących tradycyjną formę kontaktu. Usługa "Umów wizytę w urzędzie skarbowym" umożliwia elektroniczną rezerwację wizyty nawet na 21 dni wcześniej.
Od jej wprowadzenia w 2020 roku zarezerwowano już ponad 20 mln wizyt, a tylko w trzech pierwszych kwartałach tego roku podatnicy umówili ponad 3,1 mln spotkań.
KAS planuje dalsze usprawnienia w zakresie rezerwacji wizyt. Rozpoczęto już proces integracji usługi z e-Urzędem Skarbowym, co pozwoli automatycznie uzupełniać dane podatnika, takie jak właściwy urząd skarbowy, numer PESEL czy dane kontaktowe.
- Znacznie ułatwi to rezerwację terminu wizyt - wyjaśnił Marcin Łoboda. W 2025 roku planowana jest integracja z aplikacją mObywatel, co umożliwi dostęp do usługi jeszcze szerszemu gronu klientów.