Santander Bank Polska kontynuuje praktykę wysyłania płyt CD z regulacjami do swoich klientów, mimo że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) już w 2018 r. wyraził negatywną opinię na temat tej formy komunikacji. UOKiK wskazał, że płyty CD mogą być problematyczne dla klientów, którzy nie mają możliwości ich odczytu.
Jak podkreśla interia.pl, decyzja UOKiK z 2018 r. jednoznacznie stwierdza, że płyty CD nie powinny być używane do przekazywania informacji klientom.
Czytaj także: Prawie 800 tys. osób bez pracy. Są najnowsze dane
Urząd podkreśla, że nie każdy konsument ma dostęp do odpowiednich narzędzi do odczytu płyt. Mimo to, Santander Bank Polska nadal korzysta z tej formy, choć zachęca klientów do przejścia na korespondencję elektroniczną.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pani Marta z Pomorza, klientka Santandera, otrzymała płytę CD z nowymi regulacjami bankowymi. - Mam trzy konta w Santanderze, a tuż przed świętami dostałam pocztą płytę z nowymi regulacjami. Tylko jak mam się do nich dostać, skoro nie mam jak odczytać płyty? - pyta retorycznie.
Banki rezygnują z płyt CD
Inne banki, takie jak Alior Bank i Pekao S.A., zrezygnowały z używania płyt CD w komunikacji z klientami.
Alior Bank informuje, że nie korzysta z płyt CD ani w kontaktach wewnętrznych, ani zewnętrznych. Podobnie Pekao S.A. stawia na elektroniczną i tradycyjną korespondencję.
PKO BP używa płyt CD tylko w wyjątkowych przypadkach, gdy treść wiadomości jest obszerna. Bank przesyła informacje w formie papierowej lub na płycie CD klientom, którzy nie mają dostępu do elektronicznych kanałów komunikacji. W większości przypadków PKO BP korzysta z bankowości elektronicznej lub listów.
BNP Paribas wprowadził system elektronicznej komunikacji z klientami, wykorzystując technologię blockchain jako trwały nośnik. Dzięki temu klienci mają pewność, że dokumenty nie były edytowane. Rozwiązanie to zapewnia dostęp do dokumentów nawet po zakończeniu relacji z bankiem, co jest zgodne z wymogami UOKiK.
Santander Bank Polska powstał w wyniku połączenia kilku instytucji finansowych, w tym Banku Zachodniego WBK, który istniał na polskim rynku od 1991 roku. W 2011 roku Bank Zachodni WBK stał się częścią hiszpańskiej grupy Santander, co umożliwiło mu dostęp do międzynarodowych doświadczeń i zasobów. Od tego czasu bank zyskał ogromną dynamikę rozwoju, a jego oferta została znacznie poszerzona.
W 2018 roku bank przyjął nazwę Santander Bank Polska.