Polacy i Grecy się cieszą. Od kiedy nowe połączenia z Modlina?
Wizz Air wraca do lotniska Warszawa–Modlin, uruchamiając od grudnia 2025 roku 11 nowych tras, w tym regularne loty do Aten. To ruch, który może wpłynąć na podróżnicze i biznesowe możliwości zarówno Polaków, jak i Greków – od tańszych city-breaków po kanały handlowe. Ryanair również nie próżnuje.
Warszawskie lotnisko Modlin, położone około 35 km od centrum Warszawy, staje się jednym z kluczowych punktów tanich linii lotniczych w Polsce. Dwaj liderzy tego segmentu – Wizz Air i Ryanair – rozwijają tu siatkę połączeń: do Włoch, na Maltę, Cypr, do Bułgarii, Hiszpanii, Norwegii, Mołdawii oraz Grecji.
Tyle zarabia aktor. Podał konkretne stawki. Ledwo wystarcza na życie
Inwestują w infrastrukturę i tworzą nowe miejsca pracy. Na zmianach skorzystają nie tylko polscy pasażerowie, lecz także podróżni z południa Europy, w tym Grecy. Trasa Modlin-Ateny będzie obsługiwana 4 razy w tygodniu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dla Polaków i Greków to wyraźne poszerzenie wyboru. Do tej pory połączenia Aten z Warszawą obsługiwały głównie Aegean Airlines oraz LOT, a od 2023 roku także Sky Express, zapewniając codzienne rejsy, ale na lotnisko Chopina.
Latem dochodziła do tego sezonowa oferta Ryanaira – dwa loty w tygodniu właśnie z Modlina. Nowa obecność Wizz Air oznacza nie tylko większą częstotliwość rejsów, ale też konkurencję cenową, co powinno przełożyć się na niższe ceny, zwłaszcza poza szczytem wakacyjnym.
Powrót Wizz Air do Modlina to również zmiana w strategii przewoźnika. Przez ostatnie lata linia skupiała się na warszawskim lotnisku im. Chopina i tym w Radomiu, rezygnując z operacji w Modlinie. Teraz, jako druga co do wielkości linia w Polsce z 25-procentowym udziałem w rynku, zamierza mocno wzmocnić pozycję i wykorzystać rosnące możliwości tego portu.
Lotnisko w Modlinie urośnie. Nie tylko Wizz Air, ale też Ryanair
Równolegle rozwija się w Modlinie Ryanair. Irlandzki przewoźnik według informacji Urzędu do Spraw Gospodarczych i Handlowych w Warszawie zobowiązał się zwiększyć liczbę obsługiwanych pasażerów z obecnych 1,5 mln do 5 mln rocznie do 2030 roku.
W ramach porozumienia z lotniskiem powiększony zostanie terminal – liczba bramek wzrośnie z 4 do 8, a stanowisk postojowych dla samolotów z 8 do 12. To inwestycja obejmująca m.in. 400 nowych etatów w obsłudze pasażerskiej, handlu, bezpieczeństwie i serwisie technicznym. Kolejne 200 miejsc pracy pojawi się wśród pilotów, personelu pokładowego i mechaników.