Franczyzowa sieć Żabka analizuje wprowadzenie usługi finansowej opartej na modelu kredytowym. Plan zakłada stworzenie karty kredytowej z limitem do 1 000 zł, zintegrowanej z aplikacją mobilną Żappka. Karta pozwoliłaby na dokonywanie płatności nie tylko w sklepach Żabka, ale także w innych punktach handlowych.
Partnerami projektu mogą zostać banki lub firmy oferujące mikropożyczki. Ostateczny kształt usługi zależy od wybranego partnera. Pomysł ten ma być kolejnym krokiem Żabki w budowaniu innowacyjnego wizerunku po sukcesach, takich jak ekspansja na autostrady, działalność za granicą czy plany wejścia na giełdę.
Jednak propozycja budzi kontrowersje. Krytycy ostrzegają przed ryzykiem nadmiernego zadłużenia wśród mniej świadomych klientów, zwłaszcza jeśli usługa będzie realizowana we współpracy z firmami oferującymi chwilówki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Istnieją obawy, że łatwy dostęp do kredytu może prowadzić do problemów finansowych, szczególnie u osób zmagających się z uzależnieniami.
Czytaj także: Atak zimy. Szykujcie się. Wiemy, kiedy spadnie śnieg
Przedstawiciele Żabki potwierdzają, że rozważają wprowadzenie karty kredytowej dla klientów, ale podkreślają, że projekt jest na wczesnym etapie.
Obecnie jest jednak za wcześnie, abyśmy mogli przekazać szczegóły na temat ewentualnego wprowadzenia tego typu usługi w naszej sieci - czytamy w oświadczeniu.
Żabka na giełdzie
We wtorek poinformowano, że CSSF w Luksemburgu zatwierdził prospekt emisyjny Grupy Żabka. Oferta publiczna obejmuje do 300 mln akcji, a cena maksymalna akcji w ofercie wynosi 21,5 zł. Na potrzeby procesu budowania księgi popytu ustalono przedział cenowy w wysokości 20-21,5 zł za jedną oferowaną akcję. Akcje będą oferowane przez akcjonariuszy sprzedających.
Grupa Żabka w swojej polityce dywidendowej nie zakłada wypłaty dywidendy w średnim terminie. Debiut spółki na GPW planowany jest na około 17 października.
Żabka to sieć sklepów convenience, obejmująca ponad 10 tys. placówek działających na zasadzie franczyzy w Polsce. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano.
Grupa dysponuje również ofertą cyfrową, do której należą marka Maczfit oraz platforma Dietly. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W połowie czerwca Grupa Żabka rozpoczęła działalność w Rumunii pod marką Froo.
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.