Zmiany w Lidlu, Biedronce i Aldi. Klienci nie będą zadowoleni

Dyskonty Biedronka, Lidl i Aldi zdecydowanie dominują na polskim rynku spożywczym. Jak informuje "Rzeczpospolita" sieci wprowadzają ograniczenie oferty produktowej, co wywołuje znaczące zmiany na polskim rynku spożywczym. Będą przede wszystkim stawiać na marki własne. To zła informacja dla dostawców.

Zmiany w Lidlu, Biedronce i Aldi. Klienci nie będą zadowoleniBiedronka ogranicza ofertę.
Źródło zdjęć: © PAP | Albert Zawada
Mateusz Kaluga
10

W ostatnich latach polski rynek spożywczy dynamicznie się zmienia. Na pierwszy plan wysuwają się dyskonty takie jak Biedronka, Lidl i Aldi, które zdobyły znaczną część rynku. Wojna cenowa między tymi gigantami handlu spowodowała, że stały się one kluczowymi graczami. Zasięg dyskontów jest ogromny, a ich wpływ na rynek trudny do przecenienia.

Walka o klienta przybiera na sile, a sieci handlowe realizują agresywne strategie cenowe, zmuszając dostawców do udzielania rabatów i promocji. Jak informuje "Rzeczpospolita", Biedronka, Lidl i Aldi będą zmniejszać ofertę. Dyskonty te zmieniają swoje podejście, kładąc większy nacisk na produkcję marek własnych. Według portalu, na półkach w Biedronce taki towar stanowi nawet 40 proc., a w Aldi ponad połowę.

Klienci są nadmiarem zdezorientowani i naprawdę nie potrzebują siedmiu różnych keczupów do wyboru, choć wszystko oczywiście zależy od kategorii. Choćby w majonezie silne są lokalne przyzwyczajenia co do marek - mówi w rozmowie z dziennikiem Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Agnieszka Głowacka szczerze o udziale w Azja Express i reakcji dzieci. "Myślę, że mam takie dwa tryby"

Rozmówczyni dodaje, że ograniczanie oferty będzie postępować i jest to zła informacja dla dostawców.

Według dziennika, sieć Aldi zapowiedziała niedawno strategię upraszczania i wzmacniania portfolio marek własnych. Z 600 własnych produków, dyskont planuje mieć nie więcej niż 200. Alexander Lauer z grupy Aldi Nord podkreśla w rozmowie z "Rz", że jest to "strategia osiągania najlepszego stosunku jakości do ceny".

Dają nam możliwość wpływu na skład, pozyskanie surowca, design opakowania i co najważniejsze, cenę dla klienta. W ten sposób realizujemy strategię osiągania najlepszego stosunku jakości do ceny - tłumaczy w rozmowie z "Rz" Alexander Lauer, dyrektor międzynarodowego działu zakupów w grupie Aldi Nord.
Źródło artykułu: o2pl

Wybrane dla Ciebie

Jak wybrać odpowiedni fundament pod dom? Jaki jest koszt?
Jak wybrać odpowiedni fundament pod dom? Jaki jest koszt?
Ile kosztuje przejazd autostradą A2? Za nami kolejne podwyżki
Ile kosztuje przejazd autostradą A2? Za nami kolejne podwyżki
Z czego składają się koszty procesu sądowego?
Z czego składają się koszty procesu sądowego?
3807 zł na start. Tyle zarabiają urzędnicy w Toruniu.
3807 zł na start. Tyle zarabiają urzędnicy w Toruniu.
Podatek od prezentów na komunię? Coraz więcej donosów do Urzędu Skarbowego
Podatek od prezentów na komunię? Coraz więcej donosów do Urzędu Skarbowego
Ceny owoców i warzyw gwałtownie wzrosną? Rolnicy alarmują
Ceny owoców i warzyw gwałtownie wzrosną? Rolnicy alarmują
Polacy inwestują w hiszpańskie nieruchomości. Biją rekordy
Polacy inwestują w hiszpańskie nieruchomości. Biją rekordy
Co oznacza odrzucenie spadku i jakie są jego konsekwencje?
Co oznacza odrzucenie spadku i jakie są jego konsekwencje?
Zachowek to istotny element prawa spadkowego. Jak z niego skorzystać?
Zachowek to istotny element prawa spadkowego. Jak z niego skorzystać?
Renta chorobowa - kto może ją otrzymać i jakie są warunki?
Renta chorobowa - kto może ją otrzymać i jakie są warunki?
Złamanie ciszy wyborczej w Polsce. Do miliona złotych kary
Złamanie ciszy wyborczej w Polsce. Do miliona złotych kary
Ministerstwo ogłasza dofinansowanie. Rusza nabór wniosków. Pula środków to 30 mln
Ministerstwo ogłasza dofinansowanie. Rusza nabór wniosków. Pula środków to 30 mln