Zmiany w Lidlu, Biedronce i Aldi. Klienci nie będą zadowoleni

Dyskonty Biedronka, Lidl i Aldi zdecydowanie dominują na polskim rynku spożywczym. Jak informuje "Rzeczpospolita" sieci wprowadzają ograniczenie oferty produktowej, co wywołuje znaczące zmiany na polskim rynku spożywczym. Będą przede wszystkim stawiać na marki własne. To zła informacja dla dostawców.

Biedronka ogranicza ofertę.Biedronka ogranicza ofertę.
Źródło zdjęć: © PAP | Albert Zawada
Mateusz Kaluga

W ostatnich latach polski rynek spożywczy dynamicznie się zmienia. Na pierwszy plan wysuwają się dyskonty takie jak Biedronka, Lidl i Aldi, które zdobyły znaczną część rynku. Wojna cenowa między tymi gigantami handlu spowodowała, że stały się one kluczowymi graczami. Zasięg dyskontów jest ogromny, a ich wpływ na rynek trudny do przecenienia.

Walka o klienta przybiera na sile, a sieci handlowe realizują agresywne strategie cenowe, zmuszając dostawców do udzielania rabatów i promocji. Jak informuje "Rzeczpospolita", Biedronka, Lidl i Aldi będą zmniejszać ofertę. Dyskonty te zmieniają swoje podejście, kładąc większy nacisk na produkcję marek własnych. Według portalu, na półkach w Biedronce taki towar stanowi nawet 40 proc., a w Aldi ponad połowę.

Klienci są nadmiarem zdezorientowani i naprawdę nie potrzebują siedmiu różnych keczupów do wyboru, choć wszystko oczywiście zależy od kategorii. Choćby w majonezie silne są lokalne przyzwyczajenia co do marek - mówi w rozmowie z dziennikiem Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Agnieszka Głowacka szczerze o udziale w Azja Express i reakcji dzieci. "Myślę, że mam takie dwa tryby"

Rozmówczyni dodaje, że ograniczanie oferty będzie postępować i jest to zła informacja dla dostawców.

Według dziennika, sieć Aldi zapowiedziała niedawno strategię upraszczania i wzmacniania portfolio marek własnych. Z 600 własnych produków, dyskont planuje mieć nie więcej niż 200. Alexander Lauer z grupy Aldi Nord podkreśla w rozmowie z "Rz", że jest to "strategia osiągania najlepszego stosunku jakości do ceny".

Dają nam możliwość wpływu na skład, pozyskanie surowca, design opakowania i co najważniejsze, cenę dla klienta. W ten sposób realizujemy strategię osiągania najlepszego stosunku jakości do ceny - tłumaczy w rozmowie z "Rz" Alexander Lauer, dyrektor międzynarodowego działu zakupów w grupie Aldi Nord.
Źródło artykułu: o2pl
Wybrane dla Ciebie
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk