Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Mateusz Kaluga
Mateusz Kaluga | 

Zmiany w Lidlu, Biedronce i Aldi. Klienci nie będą zadowoleni

3

Dyskonty Biedronka, Lidl i Aldi zdecydowanie dominują na polskim rynku spożywczym. Jak informuje "Rzeczpospolita" sieci wprowadzają ograniczenie oferty produktowej, co wywołuje znaczące zmiany na polskim rynku spożywczym. Będą przede wszystkim stawiać na marki własne. To zła informacja dla dostawców.

Zmiany w Lidlu, Biedronce i Aldi. Klienci nie będą zadowoleni
Biedronka ogranicza ofertę. (PAP, Albert Zawada)

W ostatnich latach polski rynek spożywczy dynamicznie się zmienia. Na pierwszy plan wysuwają się dyskonty takie jak Biedronka, Lidl i Aldi, które zdobyły znaczną część rynku. Wojna cenowa między tymi gigantami handlu spowodowała, że stały się one kluczowymi graczami. Zasięg dyskontów jest ogromny, a ich wpływ na rynek trudny do przecenienia.

Walka o klienta przybiera na sile, a sieci handlowe realizują agresywne strategie cenowe, zmuszając dostawców do udzielania rabatów i promocji. Jak informuje "Rzeczpospolita", Biedronka, Lidl i Aldi będą zmniejszać ofertę. Dyskonty te zmieniają swoje podejście, kładąc większy nacisk na produkcję marek własnych. Według portalu, na półkach w Biedronce taki towar stanowi nawet 40 proc., a w Aldi ponad połowę.

Klienci są nadmiarem zdezorientowani i naprawdę nie potrzebują siedmiu różnych keczupów do wyboru, choć wszystko oczywiście zależy od kategorii. Choćby w majonezie silne są lokalne przyzwyczajenia co do marek - mówi w rozmowie z dziennikiem Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Agnieszka Głowacka szczerze o udziale w Azja Express i reakcji dzieci. "Myślę, że mam takie dwa tryby"

Rozmówczyni dodaje, że ograniczanie oferty będzie postępować i jest to zła informacja dla dostawców.

Według dziennika, sieć Aldi zapowiedziała niedawno strategię upraszczania i wzmacniania portfolio marek własnych. Z 600 własnych produków, dyskont planuje mieć nie więcej niż 200. Alexander Lauer z grupy Aldi Nord podkreśla w rozmowie z "Rz", że jest to "strategia osiągania najlepszego stosunku jakości do ceny".

Dają nam możliwość wpływu na skład, pozyskanie surowca, design opakowania i co najważniejsze, cenę dla klienta. W ten sposób realizujemy strategię osiągania najlepszego stosunku jakości do ceny - tłumaczy w rozmowie z "Rz" Alexander Lauer, dyrektor międzynarodowego działu zakupów w grupie Aldi Nord.
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Czesi przerażeni cenami masła. Nie milkną porównania z sytuacją w Polsce
Fala zwolnień na Kujawach. Ludzie zostali bez pracy
Pikantny hit w księgarni ojca Rydzyka. Tego się nie spodziewaliśmy!
Zaczęło się w Biedronce. Klienci ruszyli po telewizory za złotówkę
Rosja i Korea Północna zacieśniają współpracę. Są szczegóły
Zapłaciła za choinkę 390 zł. Pokazała, ile kosztowała wcześniej
Kto odpowiada za odśnieżanie chodnika? Grożą mandaty
Stało się. Duchowni zapłacą wyższe podatki w 2025 roku
Tyle zarobią policjanci w 2025 roku. Jest specjalny dodatek
Fala bankructw w branży. Cios dla kolejnej firmy
Pojawiły się na parkomatach w Katowicach. To oszustwo
Gigant zwalnia pracowników. Tysiące ludzi bez pracy
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić