Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
aktualizacja 

Ceny masła znów wywołają szok? Długo na to czekali

362

Jeśli chodzi o ceny produktów spożywczych, ostatnio coraz częściej docierają do nas kiepskie wieści. Ale nie tym razem. W grudniu ceny masła na światowych rynkach spadły po 14 miesiącach wzrostów - informuje AgroNews.

Ceny masła znów wywołają szok? Długo na to czekali
Ceny masła znów wywołają szok? Długo na to czekali (PAP, Jakub Kaczmarczyk)

Jak informuje AgroNews, w grudniu wskaźnik cen produktów mlecznych FAO wyniósł średnio 138,9 punktów, co oznacza spadek o 1,0 punktu (0,7 procent) w porównaniu z listopadem. Jest to pierwszy spadek po siedmiu miesiącach wzrostów. Mimo to - poziom wskaźnika jest nadal o 17 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Ceny masła w dół

Co istotne, międzynarodowe notowania masła odnotowały największy spadek, kończąc czternastomiesięczną passę wzrostów. Przyczyną jest stłumiony popyt globalny oraz nagromadzone zapasy. Spadły również ceny sera i odtłuszczonego mleka w proszku, co również wynika ze słabszego popytu.

Ceny masła w Polsce doświadczyły znaczących wahań w ostatnim czasie. Notowano wzrost cen tego produktu o 35 proc. rok do roku. Skłoniło to Agencję Rezerw Strategicznych do interwencji poprzez sprzedaż zapasów produktu, aby ustabilizować sytuację na rynku.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: W długi weekend tłumy, a teraz... "Wystarczyło pomyśleć"

Ta nietypowa decyzja byłą szeroko komentowana w mediach i krytykowana przez niektórych ekspertów.

Ceny masła w kraju wzrosły w I tygodniu grudnia do poziomu najwyższego w historii (3866,25 zł/kg). Kolejne dwa tygodnie przyniosły 3% spadek średniej ceny masła w kraju – do 3755,21 zł/t. Wynikało to z trendu spadkowego na globalnym rynku produktu, a nie z powodu sprzedaży 1000 ton tego produktu z rezerw państwowych - zauważa AgroNews.

Choć sierpień przyniósł obniżki cen olejów roślinnych i pszenicy, to koszty produktów mlecznych pozostają wyższe w porównaniu do poprzednich lat.

Duże sieci handlowe próbują skusić klientów, oferując promocje na masło i inne produkty mleczne. To wynik strategii sprzedażowych, które są odpowiedzią na liczne wyzwania ekonomiczne.

Według badań opublikowanych pod koniec ubiegłego roku, aż 93,5% Polaków podczas zakupów spożywczych korzysta z promocji (dane za: portalspozywczy.pl).

Autor: APOL
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Masowe zwolnienia w popularnej sieciówce. Alarm w branży gastronomicznej
Zamieszanie w programie "Aktywny rodzic". Część wniosków została wstrzymana
Biedronka i Lidl znów walczą o klienta. Oto ceny
Lidl szaleje w sobotę. Ten produkt dostaniesz za złotówkę
Zaczęło się w Biedronce. "Limit dzienny - 8 opakowań"
Polska na tle strefy euro. Zaskakujące dane Banku Światowego
W tym mieście nie kupisz już alkoholu nocą. O zakazie zdecydowali mieszkańcy
Popłoch przy dystrybutorach. Jest najdrożej od pół roku
Płacą ponad 6 tys. zł. Do tego jest darmowy kurs. Szukają chętnych
Wydał 5 złotych. Wygrał 17 tys. razy więcej
Pepco planuje otworzyć 300 nowych sklepów. Podano termin
Wyciekły pesele. Atak na EuroCert ujawnia skalę cyberzagrożeń
Przejdź na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić