Poczta Polska szykuje rewolucję. Są szczegóły

Poczta Polska wprowadza pilotażowy program sprzedaży nowych produktów, w tym leków bez recepty i tekstyliów, w wybranych placówkach. Wiadomo też, że nowa strategia Banku Pocztowego ma być gotowa w I kwartale 2025 r.

Poczta PolskaPoczta Polska
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Poczta Polska rozpoczęła testowanie nowego asortymentu w swoich placówkach. W ramach pilotażu, który obecnie obejmuje 20 placówek, a wkrótce rozszerzy się do 30, klienci mogą nabyć leki bez recepty, tekstylia oraz produkty wydawnicze.

Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej, podkreślił, że projekt ten jest analizowany pod kątem rentowności i wyników sprzedaży w różnych regionach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Fatalne błędy Putina. "Niewyobrażalne straty"

Na terenach wiejskich nowa oferta Poczty Polskiej spotyka się z dużym zainteresowaniem. Jak zauważył Mikosz, wynika to z praktycznych potrzeb mieszkańców, którzy mają ograniczony dostęp do sklepów i galerii handlowych.

W ofercie znajdują się m.in. galanteria, ręczniki, artykuły papiernicze, a także leki bez recepty. Mikosz zaznaczył, że choć w dużych miastach może to budzić uśmiech, w mniejszych miejscowościach stanowi to znaczące ułatwienie.

Pilotaż potrwa co najmniej do końca roku, a jego wyniki będą kluczowe dla dalszych decyzji. Mikosz poinformował również, że zarząd pracuje nad nową strategią Banku Pocztowego.

Powinna być gotowa i przyjęta formalnie w pierwszym kwartale przyszłego roku - zaznaczył w rozmowie z PAP.

Współpraca z innymi spółkami

Prezes Mikosz dostrzega potencjał współpracy z innymi spółkami Skarbu Państwa, takimi jak Orlen, choć decyzje w tej sprawie nie należą do niego. Podkreślił również, że Poczta Polska nie planuje sprzedaży swoich placówek, lecz szuka sposobów na ich bardziej efektywne wykorzystanie.

Myślimy przede wszystkim o placówkach położonych w atrakcyjnych lokalizacjach, często w centrach dużych miast. To ogromny zasób, który trzeba wykorzystać w porozumieniu z innymi podmiotami. Chcemy, by były dla Poczty źródłem dodatkowych przychodów i jednocześnie spełniały funkcje najlepsze i najbardziej pożądane z punktu widzenia lokalnych społeczności - dodał.

Poczta Polska, jako największy operator pocztowy w kraju, zatrudnia ok. 62 tys. pracowników i posiada sieć 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.

Wybrane dla Ciebie
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
"Hit tygodnia" w Pepco. Tylko 25 zł za szt. Czas do 22 października
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
RTV EURO AGD tnie ceny. Zestawy garnków Tefal już od 399 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hit dnia w Media Expert. Tylko we wtorek drukarka za 49,99 zł
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Hity do sypialni w Jysk. Sprawdź promocje
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Kiedy i jak zacząć oszczędzać na emeryturę?
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Jesienne hity w Aldi za grosze. Sprawdź ofertę
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Dino kończy promocje 2+1 gratis. Zostały godziny
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Budowa domu w 2025 roku - ile trzeba wydać?
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Ekspresy do kawy taniej w zestawie. Sprawdź promocje Media Markt
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do 22 października w Lidlu. "2+1 gratis"
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk
Tylko do środy w Biedronce. Limit dzienny - 12 sztuk