Poczta Polska szykuje rewolucję. Są szczegóły

Poczta Polska wprowadza pilotażowy program sprzedaży nowych produktów, w tym leków bez recepty i tekstyliów, w wybranych placówkach. Wiadomo też, że nowa strategia Banku Pocztowego ma być gotowa w I kwartale 2025 r.

Poczta PolskaPoczta Polska
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Poczta Polska rozpoczęła testowanie nowego asortymentu w swoich placówkach. W ramach pilotażu, który obecnie obejmuje 20 placówek, a wkrótce rozszerzy się do 30, klienci mogą nabyć leki bez recepty, tekstylia oraz produkty wydawnicze.

Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej, podkreślił, że projekt ten jest analizowany pod kątem rentowności i wyników sprzedaży w różnych regionach.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Fatalne błędy Putina. "Niewyobrażalne straty"

Na terenach wiejskich nowa oferta Poczty Polskiej spotyka się z dużym zainteresowaniem. Jak zauważył Mikosz, wynika to z praktycznych potrzeb mieszkańców, którzy mają ograniczony dostęp do sklepów i galerii handlowych.

W ofercie znajdują się m.in. galanteria, ręczniki, artykuły papiernicze, a także leki bez recepty. Mikosz zaznaczył, że choć w dużych miastach może to budzić uśmiech, w mniejszych miejscowościach stanowi to znaczące ułatwienie.

Pilotaż potrwa co najmniej do końca roku, a jego wyniki będą kluczowe dla dalszych decyzji. Mikosz poinformował również, że zarząd pracuje nad nową strategią Banku Pocztowego.

Powinna być gotowa i przyjęta formalnie w pierwszym kwartale przyszłego roku - zaznaczył w rozmowie z PAP.

Współpraca z innymi spółkami

Prezes Mikosz dostrzega potencjał współpracy z innymi spółkami Skarbu Państwa, takimi jak Orlen, choć decyzje w tej sprawie nie należą do niego. Podkreślił również, że Poczta Polska nie planuje sprzedaży swoich placówek, lecz szuka sposobów na ich bardziej efektywne wykorzystanie.

Myślimy przede wszystkim o placówkach położonych w atrakcyjnych lokalizacjach, często w centrach dużych miast. To ogromny zasób, który trzeba wykorzystać w porozumieniu z innymi podmiotami. Chcemy, by były dla Poczty źródłem dodatkowych przychodów i jednocześnie spełniały funkcje najlepsze i najbardziej pożądane z punktu widzenia lokalnych społeczności - dodał.

Poczta Polska, jako największy operator pocztowy w kraju, zatrudnia ok. 62 tys. pracowników i posiada sieć 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.

Wybrane dla Ciebie
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
Masło za 3,99 zł. Promocja kończy się 9 grudnia
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Rossmann rozdaje bony na zakupy. Sprawdź, czy otrzymałeś
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Tylko do 7 grudnia w drogerii Natura. Nawet 50 proc. taniej
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Zrobiliśmy zakupy w Lidlu, Biedronce i Dino. Oto różnica w cenach
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Dlaczego NBP decyduje się na zmiany stóp procentowych?
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Niedziela handlowa w Aldi. Limit 18 sztuk na klienta
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Jak działa UOKiK? To instytucja, która kontroluje rynek
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Zaczęło się Rossmannie. Kosmetyki 2+1 gratis
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt
Telefon za mniej niż 500 zł. Taniej w Media Markt
Wigilia pracownicza - jak ją zorganizować i ile kosztuje?
Wigilia pracownicza - jak ją zorganizować i ile kosztuje?
Frytkownica ponad 260 zł taniej. Media Expert ogłasza
Frytkownica ponad 260 zł taniej. Media Expert ogłasza
Wyłącznie 6 grudnia w Lidlu. 6 opakowań na osobę
Wyłącznie 6 grudnia w Lidlu. 6 opakowań na osobę