Kością niezgody jest kampania billboardowa Biedronki, w której sieć wykorzystywała hasło "od 2002 roku Biedronka tańsza niż Lidl". Przy reklamach nie wskazywano jednak informacji o pochodzeniu danych potwierdzających tę tezę.
Lidl postanowił wytoczyć sprawę sądową, domagając się od Biedronki usunięcia billboardów i odszkodowania. Argumentowano, że reklama naruszyła dobra osobiste marki i wprowadzała konsumentów w błąd.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na jakim etapie znajduje się sprawa sądowa? Informację na ten temat w specjalnym oświadczeniu przekazała nam Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR Lidl Polska.
Wyjaśniła, że aktualnie Sąd Okręgowy w Warszawie rozpoznaje pozew Lidla przeciwko Jeronimo Martins Polska SA., podkreślając jednocześnie, iż sprawa dotyczy m.in. billboardów Biedronki z hasłami "Od 2002 roku Biedronka Codziennie niskie ceny tańsza niż Lidl".
Do tej pory nie został wydany żaden wyrok w tej sprawie - poinformowała Aleksandra Robaszkiewicz.
Lidl vs. Biedronka. Są nowe informacje
Przedstawicielka Lidla wyjaśniła również, że "w ostatnim czasie Sąd Apelacyjny w Warszawie VII Wydział Gospodarczy i Własności Intelektualnej rozpoznawał wyłącznie zażalenie naszego konkurenta na postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie zabezpieczające nasze roszczenia na czas procesu".
Sąd ten wydał jedynie postanowienie w przedmiocie tego zażalenia - nie jest to wyrok. Postępowanie zabezpieczające nie kończy sporu - celem tego postępowania jest wyłącznie unormowanie sytuacji stron na czas sporu.
Postępowanie zabezpieczające zostało prawomocnie zakończone na naszą korzyść. Sąd Apelacyjny utrzymał bowiem udzieloną nam ochronę tymczasową i jedynie nieznacznie zmodyfikował sposób zabezpieczenia naszych roszczeń. Oznacza to, że Sąd uznał wskazane przez nas roszczenia za co najmniej uprawdopodobnione, aby zabezpieczenie utrzymać. Modyfikacja w zakresie sposobu zabezpieczenia jest najprawdopodobniej wynikiem uwzględnienia przez Sąd Apelacyjny zdarzeń z minionych 9 miesięcy od czasu pierwotnego udzielenia zabezpieczenia przez Sąd Okręgowy. Ważnym czynnikiem było tu m.in. powstrzymanie w międzyczasie kampanii billboardowej skierowanej przeciwko nam przez głównego konkurenta - podsumowała Aleksandra Robaszkiewicz.