Dino wchodzi do Warszawy. Polska sieć staje do walki z zagranicznymi?
Dino, firma z polskim kapitałem, wkracza na warszawski rynek. Sieć supermarketów, dotąd obecna głównie w mniejszych miejscowościach, otwiera sklepy w stolicy. Pierwsza placówka już powstaje. To zapowiedź rywalizacji z zagranicznymi gigantami: Biedronką, Lidlem i Kauflandem.
Sieć Dino wkracza na warszawski rynek, gdzie dotychczas nie miała swoich sklepów. Najbliżej stolicy znajdował się do tej pory market w Dawidach Bankowych. Pierwszy sklep w Warszawie ma powstać na Wilanowie, w okolicy ronda Syta/Jara, co stanowi zarówno symboliczny debiut marki w stolicy, jak i zapowiedź dalszej ekspansji.
Dino jest siecią obecną głównie w mniejszych miejscowościach, wioskach, ewentualnie na peryferiach miast – jednak do tej pory nie było jej w Warszawie czy Krakowie. Sytuacja zaczyna się zmieniać.
Pierwsza placówka powstaje przy ul. Sytej 140 na Zielonym Wilanowie/Zawadach, a druga jest na razie w planach. Prawdopodobnie będzie zlokalizowana na warszawskiej Pradze Północ, przy ul. Kijowskiej 1 – informuje portal dlahandlu.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Test najdroższych jagodzianek w Warszawie. "Trzeba dużo zapłacić"
Obiekt na Wilanowie budowany jest od podstaw, natomiast sklep przy ul. Kijowskiej najpewniej zajmie lokal w parterowej części budynku biurowego na rogu ulic Kijowskiej i Targowej. Warto dodać, że Dino to sieć z polskim kapitałem, co dla wielu klientów ma znaczenie.
Dino staje do walki z zagraniczną konkurencją
Wejście Dino do Warszawy to istotna zmiana, ponieważ do tej pory sieć nie była szeroko rozpoznawalna w stolicy, co wpływało również na jej obecność w mediach. W nowym otoczeniu firma będzie musiała konkurować z dobrze ugruntowanymi graczami – Biedronką, Lidlem i Kauflandem. Przypomnijmy: Biedronka jest własnością portugalskiej spółki Jeronimo Martins, Lidl i Kaufland należą do niemieckiej Grupy Schwarz.
Na koniec czerwca 2025 roku Dino miało już 2835 sklepów, co oznacza wzrost o 331 lokalizacji w porównaniu z rokiem poprzednim. W pierwszym półroczu 2025 roku otwarto 147 nowych placówek.
Dla porównania, w pierwszej połowie 2024 roku sieć powiększyła się o 98 sklepów, doczekawszy się 2504 punktów handlowych na terenie całego kraju. W ciągu roku liczba marketów Dino wzrosła więc o ponad 13 proc., co potwierdza konsekwentną realizację strategii rozwoju, zwłaszcza w mniejszych miastach i na terenach podmiejskich.