Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 
aktualizacja 

Jest decyzja UOKiK wobec UPC. Klienci będą zadowoleni

0

Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną spółki P4 dotyczącą decyzji UOKiK z 2019 roku przeciwko operatorowi kablowemu UPC. W efekcie UPC musi wykonać nałożone obowiązki, w tym zwrócić klientom niesłusznie naliczone opłaty abonamentowe.

Jest decyzja UOKiK wobec UPC. Klienci będą zadowoleni
Jest decyzja UOKiK wobec UPC. Klienci będą zadowoleni (Shutterstock)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował, że Sąd Najwyższy potwierdził decyzję prezesa UOKiK wobec UPC, oddalając skargę kasacyjną złożoną przez spółkę P4, operatora sieci Play. P4 we wrześniu 2021 roku podpisała umowę nabycia UPC Polska w transakcji o wartości 7 mld zł. Teraz UPC musi poinformować klientów o możliwości uzyskania rekompensaty.

Decyzja UOKiK z sierpnia 2019 roku obejmowała nałożenie na UPC kary w wysokości prawie 33 mln zł oraz nakaz zwrotu niesłusznie naliczonych opłat abonamentowych. Urząd uznał, że operator stosował niedozwolone klauzule w umowach, które pozwalały na jednostronne podnoszenie abonamentu bez podania przyczyn, zmianę istotnych warunków umowy oraz niejasne przesłanki wypowiedzenia umowy przez spółkę.

Klienci skarżyli się na praktyki UPC, takie jak jednostronne wyłączanie kanałów, podwyższanie abonamentów oraz arbitralne obciążanie opłatami za wizyty technika.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: UOKiK i kara dla Biedronki. Chróstny: Nie uwziąłem się na ten dyskont
UPC zastrzegał przy umowach na czas nieoznaczony, że ma prawo zwiększyć abonament od 5 do 8 zł raz w roku, jednak nie podawał z jakich przyczyn - przekazano w komunikacie.

Ponadto spółka mogła stwierdzić, że wizyta technika była niepotrzebna i obciążyć klienta opłatą, a także stosowała zbyt ogólne przesłanki do wypowiedzenia umowy, przez co klient nie wiedział, jakie czynniki mogą pozbawić go usług.

Prezes UOKiK o decyzji wobec UPC

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny, cytowany przez Polską Agencję Prasową (PAP), podkreślił, że decyzja sądu jest korzystna dla klientów UPC.

Będą mogli oni otrzymać zwrot za podwyższone opłaty abonamentowe od momentu ich wprowadzenia do uprawomocnienia się decyzji - zaznaczył.

Urząd wyjaśnił, że w ciągu dwóch miesięcy uprawnieni konsumenci powinni otrzymać od spółki pisemną informację oraz SMS z procedurą dokonania zwrotu.

Po wyroku sądu apelacyjnego spółka zapłaciła już ponad 28,6 mln zł kary za stosowanie niedozwolonych klauzul. Teraz, po oddaleniu skargi kasacyjnej przez Sąd Najwyższy, UPC musi w pełni wykonać decyzję UOKiK.

Spółka musi wykonać decyzję Prezesa UOKiK i poinformować swoich klientów o możliwości uzyskania rekompensaty w postaci zwrotu opłat za bezprawne podniesienie abonamentu - wskazał UOKiK.
Źródło:PAP
Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Zobacz także:
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić