Jak podaje "Fakt", Pepco ujawniło plany rozwoju na najbliższe lata. Do końca 2025 roku grupa planuje otworzyć 300 nowych sklepów, koncentrując się na dalszej ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej. Część z nich zostanie otwarta w Polsce.
To kontynuacja strategii realizowanej w roku finansowym 2024, kiedy Pepco otworzyło 331 nowych sklepów, z czego 232 w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, czyli ponad 25 procent, w Polsce.
Czytaj także: Ruszyły kontrole w całej Polsce. Nawet 5 tys. zł kary
Większość ze sklepów, jakie planujemy otworzyć znajdzie się właśnie w naszym regionie. Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach, od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach - zadeklarował Marcin Stańko, dyrektor operacyjny Pepco na region Europy Środkowo-Wschodniej, cytowany przez portal dlahandlu.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Najważniejszymi kategoriami dla sieci pozostają odzież, artykuły dekoracyjne oraz produkty sezonowe, które będą stale wzbogacane o nowe linie zgodne z aktualnymi trendami. Oferta Pepco jest regularnie odświeżana i ulepszana dzięki ponad 130 nowym kolekcjom w każdym sezonie.
Czytaj także: ZUS informuje Polaków. Ponad 3 mln osób
W pierwszym kwartale roku finansowego 2024/2025 zakończonym 31 grudnia 2024 roku grupa Pepco osiągnęła przychody w wysokości 1 mld 934 mln euro, co oznacza wzrost o 3,1 procent rok do roku - podała spółka w komunikacie. Przychody sieci Pepco wyniosły 1 mld 265 mln euro, wzrastając o 8,4 procent rdr. Przychody Poundland Group wyniosły 563 mln euro, spadając o 9,3 procent, a Dealz wzrosły o 16,2 procent do 106 mln euro.
10 lat na rynku Pepco
Grupa Pepco to międzynarodowa sieć handlowa, która specjalizuje się w sprzedaży odzieży, artykułów dla domu oraz produktów codziennego użytku w przystępnych cenach. Firma Pepco jest częścią grupy Pepkor, a jej działalność obejmuje m.in. Polskę, gdzie zyskała dużą popularność, ale również inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej oraz Afryki.
Pepco zostało założone w 2015 roku. Obecnie posiada ponad 5 tysięcy sklepów w 20 krajach i zatrudnia około 47 tysięcy osób.