Starbucks zmienia zasady. Nie zrobisz zakupów - nie skorzystasz
Starbucks, największa sieć kawiarni na świecie, ogłosiła zmiany w polityce otwartych drzwi. Od teraz klienci, którzy chcą korzystać z toalet lub spędzać czas przy stolikach, muszą dokonać zakupu. Nowe zasady obowiązują we wszystkich lokalach w Ameryce Północnej. W USA sieć ma 16 482 punktów.
Wprowadzone zmiany obejmują również zakaz dyskryminacji, nękania, spożywania alkoholu zakupionego w kawiarni poza lokalem, palenia tytoniu, używania e-papierosów, zażywania narkotyków oraz żebrania. Rzeczniczka firmy, Jaci Anderson, podkreśliła, że nowe zasady mają na celu priorytetowe traktowanie klientów, którzy dokonują zakupów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Były ambasador RP o polityce Trumpa. "Może skonsolidować Europę"
Osoby naruszające nowe przepisy będą proszone o opuszczenie kawiarni, a w razie potrzeby pracownicy mogą wezwać organy ścigania. Pracownicy Starbucksa mają zostać przeszkoleni w zakresie egzekwowania nowych zasad.
Klienci Starbucksa nie czuli się bezpiecznie
W 2022 r. Starbucks zamknął 16 kawiarni w USA, w tym sześć w Los Angeles i tyle samo w Seattle, z powodu zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu pracowników. Nowe zasady są częścią strategii nowego prezesa i dyrektora generalnego Briana Niccola, mającej na celu podniesienie liczby sprzedanych kaw, deserów i przekąsek.
Według raportu portalu Cafely z lipca 2024 r., na całym świecie działa 38 137 kawiarni Starbucksa. Poza USA najwięcej lokali znajduje się w Chinach, gdzie jest ich 6 806. Dziennie w USA sprzedawanych jest ok. 5 mln napojów, a najpopularniejszym z nich jest Caramel Macchiato.
Czytaj także: Sklepy stacjonarne mają problem. Statystyki są fatalne
W Polsce ciężko powiedzieć, aby Starbucks, czy inne lokale tego typu, np. Costa Coffee, miały jednolitą politykę w zakresie przebywania i korzystania z nich. Często są ulokowane w centrach handlowych, więc nie posiadają własnych toalet. Osoby, które żebrają, można spotkać w lokalach zlokalizowanych niedaleko dworców. Obsługa bacznie ich obserwuje i najczęściej prosi o opuszczenie lokalu. Inne kawiarnie i restauracje szybkiej obsługi, jak np. McDonald's czy KFC wprowadziły wejścia do toalet wyłącznie na kod, jaki znajduje się na paragonie sprzedaży. Dzięki temu wyeliminowano sytuacje, w której z toalet korzystają osoby, które nie są klientami lokalu.