Wprowadzone zmiany obejmują również zakaz dyskryminacji, nękania, spożywania alkoholu zakupionego w kawiarni poza lokalem, palenia tytoniu, używania e-papierosów, zażywania narkotyków oraz żebrania. Rzeczniczka firmy, Jaci Anderson, podkreśliła, że nowe zasady mają na celu priorytetowe traktowanie klientów, którzy dokonują zakupów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Osoby naruszające nowe przepisy będą proszone o opuszczenie kawiarni, a w razie potrzeby pracownicy mogą wezwać organy ścigania. Pracownicy Starbucksa mają zostać przeszkoleni w zakresie egzekwowania nowych zasad.
Klienci Starbucksa nie czuli się bezpiecznie
W 2022 r. Starbucks zamknął 16 kawiarni w USA, w tym sześć w Los Angeles i tyle samo w Seattle, z powodu zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu pracowników. Nowe zasady są częścią strategii nowego prezesa i dyrektora generalnego Briana Niccola, mającej na celu podniesienie liczby sprzedanych kaw, deserów i przekąsek.
Według raportu portalu Cafely z lipca 2024 r., na całym świecie działa 38 137 kawiarni Starbucksa. Poza USA najwięcej lokali znajduje się w Chinach, gdzie jest ich 6 806. Dziennie w USA sprzedawanych jest ok. 5 mln napojów, a najpopularniejszym z nich jest Caramel Macchiato.
Czytaj także: Sklepy stacjonarne mają problem. Statystyki są fatalne
W Polsce ciężko powiedzieć, aby Starbucks, czy inne lokale tego typu, np. Costa Coffee, miały jednolitą politykę w zakresie przebywania i korzystania z nich. Często są ulokowane w centrach handlowych, więc nie posiadają własnych toalet. Osoby, które żebrają można spotkać w lokalach zlokalizowanych niedaleko dworców. Obsługa bacznie ich obserwuje i najczęściej prosi o opuszczenie lokalu. Inne kawiarnie i restauracje szybkiej obsługi, jak np. McDonald's czy KFC wprowadziły wejścia do toalet wyłącznie na kod, jaki znajduje się na paragonie sprzedaży. Dzięki temu wyeliminowano sytuacje, w której z toalet korzystają osoby, które nie są klientami lokalu.