Światowy gigant szykuje zwolnienia. Wiele osób straci pracę

Porsche doświadcza gwałtownego spadku sprzedaży w Chinach, planuje restrukturyzację i redukcję zatrudnienia o 2 procent w Niemczech. Ambitny plan elektryfikacji nie przynosi oczekiwanych rezultatów w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Woman talking to auto salesman in showroom
Plymouth, Devon, UK
Peter Cade
woman buying car looking shoppingŚwiatowy gigant szykuje zwolnienia. Wiele osób straci pracę
Źródło zdjęć: © Getty Images | Peter Cade
Jakub Artych

Według niemieckiego magazynu "Automobilwoche", Porsche boryka się z poważnymi problemami na rynku chińskim. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedaż spadła tam o prawie 30 procent.

Jak podaje "Fakt", silna konkurencja ze strony chińskich producentów pojazdów elektrycznych, oferujących tańsze auta w cenie około 30 tys. euro, stanowi poważne wyzwanie dla Porsche, którego modele w segmencie premium kosztują od 70 do 80 tys. euro.

Lutz Meschke, dyrektor finansowy Porsche, podczas prezentacji wyników z trzeciego kwartału powiedział: - W Chinach silnik spalinowy w segmencie premium, który kosztuje od 70 tys. do 80 tys. euro, konkuruje z chińskimi pojazdami w segmencie elektrycznym, które są wypychane na rynek za 30 tys. euro i również mają wiele do zaoferowania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Niebezpieczny spacer po lesie. Po odkryciu wezwał służby

W odpowiedzi na malejący popyt, Porsche już w październiku ogłosiło redukcję sieci dealerskiej w Chinach.

Problemy koncernu nie ograniczają się jednak tylko do Chin. Ambitny plan elektryfikacji, zakładający, że do 2030 roku 80 procent samochodów Porsche będzie elektrycznych, nie sprawdza się w Europie i USA. Mniejsze niż zakładano zainteresowanie pojazdami elektrycznymi oraz opóźnienia wprowadzenia nowych modeli, takich jak elektryczny Macan, generują wysokie koszty.

W związku z tym Porsche planuje znaczną redukcję zatrudnienia. W Niemczech zagrożonych jest ponad 8 tys. z obecnych 42 tys. miejsc pracy, co stanowi około 20 procent załogi. Już pod koniec ubiegłego roku nie przedłużono kontraktów z tysiącem pracowników tymczasowych.

Europa przegrywa z Chinami

Jak zauważa portal bankier.pl, udział chińskich marek w sprzedaży nowych samochodów w Chinach wzrósł do 63,5 procent na koniec trzeciego kwartału 2024 roku, co oznacza wzrost o 10 punktów procentowych rok do roku.

W tym samym czasie udział marek niemieckich spadł do 16,5 procent. Europejskim producentom coraz trudniej konkurować z chińskimi gigantami, którzy kontrolują łańcuchy dostaw litu i rynek baterii.

Źródło artykułu: o2pl

Wybrane dla Ciebie

Wielka awaria terminali płatniczych. Problemy w całej Polsce
Wielka awaria terminali płatniczych. Problemy w całej Polsce
Gotowi na apokalipsę? W Danii uruchomią sieć sklepów kryzysowych
Gotowi na apokalipsę? W Danii uruchomią sieć sklepów kryzysowych
KiK zwija się w Niemczech. Co szósty sklep może być zamknięty
KiK zwija się w Niemczech. Co szósty sklep może być zamknięty
W czwartek w Lotto nie padła "szóstka", mało za "piątkę". Pula rośnie przed sobotą
W czwartek w Lotto nie padła "szóstka", mało za "piątkę". Pula rośnie przed sobotą
Niemcy budowali park rozrywki przez 13 lat. Efekt zachwyca i zdumiewa
Niemcy budowali park rozrywki przez 13 lat. Efekt zachwyca i zdumiewa
Promocje w Dino. Ważne tylko do soboty lub do wyczerpania zapasów
Promocje w Dino. Ważne tylko do soboty lub do wyczerpania zapasów
Tani weekend w Biedronce. Promocja na cukier w piątek i wyprzedaż
Tani weekend w Biedronce. Promocja na cukier w piątek i wyprzedaż
Tylko w piątek w Lidlu. Promocja 60 proc. taniej oraz rabat
Tylko w piątek w Lidlu. Promocja 60 proc. taniej oraz rabat
Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem na świecie. Liderem Larry Ellison
Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem na świecie. Liderem Larry Ellison
Jest opinia TSUE w sprawie WIBOR-u. Dotyczy nawet 3 mln Polaków
Jest opinia TSUE w sprawie WIBOR-u. Dotyczy nawet 3 mln Polaków
Koniec eldorado dla Gruzinów w Polsce. Uproszczona procedura zatrudnienia już nie dla nich
Koniec eldorado dla Gruzinów w Polsce. Uproszczona procedura zatrudnienia już nie dla nich
One World Trade Center to najdroższy wieżowiec w historii. Burdż Chalifa się nie umywa
One World Trade Center to najdroższy wieżowiec w historii. Burdż Chalifa się nie umywa