Sprawdzamy pogodę dla Ciebie...
Jakub Artych
Jakub Artych | 
aktualizacja 

Światowy gigant szykuje zwolnienia. Wiele osób straci pracę

6

Porsche doświadcza gwałtownego spadku sprzedaży w Chinach, planuje restrukturyzację i redukcję zatrudnienia o 2 procent w Niemczech. Ambitny plan elektryfikacji nie przynosi oczekiwanych rezultatów w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Światowy gigant szykuje zwolnienia. Wiele osób straci pracę
Światowy gigant szykuje zwolnienia. Wiele osób straci pracę (Getty Images, Peter Cade)

Według niemieckiego magazynu "Automobilwoche", Porsche boryka się z poważnymi problemami na rynku chińskim. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku sprzedaż spadła tam o prawie 30 procent.

Jak podaje "Fakt", silna konkurencja ze strony chińskich producentów pojazdów elektrycznych, oferujących tańsze auta w cenie około 30 tys. euro, stanowi poważne wyzwanie dla Porsche, którego modele w segmencie premium kosztują od 70 do 80 tys. euro.

Lutz Meschke, dyrektor finansowy Porsche, podczas prezentacji wyników z trzeciego kwartału powiedział: - W Chinach silnik spalinowy w segmencie premium, który kosztuje od 70 tys. do 80 tys. euro, konkuruje z chińskimi pojazdami w segmencie elektrycznym, które są wypychane na rynek za 30 tys. euro i również mają wiele do zaoferowania.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Niebezpieczny spacer po lesie. Po odkryciu wezwał służby

W odpowiedzi na malejący popyt, Porsche już w październiku ogłosiło redukcję sieci dealerskiej w Chinach.

Problemy koncernu nie ograniczają się jednak tylko do Chin. Ambitny plan elektryfikacji, zakładający, że do 2030 roku 80 procent samochodów Porsche będzie elektrycznych, nie sprawdza się w Europie i USA. Mniejsze niż zakładano zainteresowanie pojazdami elektrycznymi oraz opóźnienia wprowadzenia nowych modeli, takich jak elektryczny Macan, generują wysokie koszty.

W związku z tym Porsche planuje znaczną redukcję zatrudnienia. W Niemczech zagrożonych jest ponad 8 tys. z obecnych 42 tys. miejsc pracy, co stanowi około 20 procent załogi. Już pod koniec ubiegłego roku nie przedłużono kontraktów z tysiącem pracowników tymczasowych.

Europa przegrywa z Chinami

Jak zauważa portal bankier.pl, udział chińskich marek w sprzedaży nowych samochodów w Chinach wzrósł do 63,5 procent na koniec trzeciego kwartału 2024 roku, co oznacza wzrost o 10 punktów procentowych rok do roku.

W tym samym czasie udział marek niemieckich spadł do 16,5 procent. Europejskim producentom coraz trudniej konkurować z chińskimi gigantami, którzy kontrolują łańcuchy dostaw litu i rynek baterii.

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Które z określeń najlepiej opisują artykuł:
Wybrane dla Ciebie
Dramat śmieciowy w polskim mieście. Ludzie są oburzeni
Emerytura Zbigniewa Bońka? Były prezes PZPN nie ma czasu na nudę
Eksperci już wiedzą. To stanie się z cenami paliw w 2025 roku
Przedsiębiorcy apelują do rządu Tuska. Spór o dni wolne
Potężne tąpnięcie w Portugalii. Biedronka w tle. Głośno o rodzinie bogaczy
Ponad 30 lat płaciła składki. Tyle Dowbor dostaje dziś z ZUS
Cios w kierowców. Oto co nas czeka na stacjach
Ceny w Polsce szaleją. Oto co proponuje kandydat PiS na prezydenta
Kasjer z Biedronki mówi o zarobkach. "Ja kupiłem sobie lodówkę"
Jurek Owsiak mówił o tym otwarcie. Tyle zarabia jako prezes zarządu
Pokazał, ile zapłacił za grzańca na Gubałówce. Reakcja ludzi
Polska Akademia Nauk rekrutuje. Miejsca pracy można pozazdrościć!
Wróć na
Oferty dla Ciebie
Wystąpił problem z wyświetleniem strony Kliknij tutaj, aby wyświetlić